Paweł
S.
Media, Analiza Sieci
Społecznych,
Zarządzanie wiedzą
Temat: Raport Gartner (mikroblogi, serwisy społecznościowe i...
Gartner szacuje rozwój i popularyzację mikroblogów, serwisówspolecznościowych oraz analizy sieci społecznych w przedsiębiorstwach
Według szacunków firmy konsultingowej Gartner w 2015 roku około
25% przedsiębiorstw będzie wykorzystywać analizę sieci społecznych (Social Network Analysis- SNA) w celu badania nieformalnej komunikacji wewnętrznej, struktury współpracy oraz przepływu wiedzy w organizacji, jak również współpracy pomiędzy partnerami biznesowymi oraz klientami.
Ponadto raport Gartner zawiera projekcje dotyczące rozwoju innych
technologii wykorzystywanych przez firmy takich jak serwisy społecznościowe czy mikroblogi. Szacuje się między innymi, iż do roku 2014 serwisy społecznościowe dla znaczącej liczby użytkowników (tj. 20%) przejmą rolę korespondencji mailowej
jako głównego narzędzia komunikacji interpersonalnej. Z tego względu Gartner zaleca przedsiębiorcom budowanie długoterminowej
strategii w tym zakresie.
Odnośnie rozwoju mikroblogów Gartner przewiduje natomiast,
że do 2012 roku ponad 50% przedsiębiorstw będzie korzystać z protokołów wskazujących na aktywność użytkowników w społecznościach (activity streams) w tym mikroblogów. Jednocześnie jedynie ok. 5% przedsiębiorstw zdecyduje się, zdaniem Gartner, na zaimplementowanie własnych tego typu rozwiązań.
Więcej informacji na ten temat
w tym miejscu.Paweł Stępka edytował(a) ten post dnia 10.02.10 o godzinie 10:41