konto usunięte

Temat: Wpływ szkoleń na relacje między pracodawcą a pracownikami

Peter Drucker, ekspert ds. zarządzania, mawiał, że „nie ma przedsiębiorstw złych lub dobrych, są tylko źle lub dobrze zarządzane”
Przełożony to w firmie jedna z najważniejszych osób, można porównać go do koryta rzeki- tak jak je wydrąży, tak "popłyną " za nim pracownicy. To od niego zależy w jakim kierunku rozwija się firma, jakie są w niej relacje między podwładnymi, oraz, co jest równie, a może nawet bardziej istotne, między dyrekcją, a pracownikami.
Komunikacja to podstawowa metoda przekazywania informacji, bez dobrej komunikacji przedsiębiorstw ma bardzo małe szanse na rozwój, gdyż to od niej zależy jakość współpracy.
Bezpieczeństwo zasobów ludzkich w firmie podczas zatrudnienia, opiera się na wiadomościach i informacjach jakie są przekazane pracownikom podczas okresowych szkoleń, na początku zatrudnienia lub poprzez uwagi dawane pracownikom.
Takie informacje można przekazać na obowiązkowych szkoleniach odczytując "nudną" prezentację po godzinach pracy pracowników lub skorzystać z nowoczesnych pomocy dydaktycznych, dzięki którym nie tylko przekażemy naszym podwładnym wszystkie niezbędne informacje o obowiązujących przepisać BHP, szkoleniach dotyczących maszyn i urządzeń na których pracują,cy pomocy przedmedycznej, ale będzie to także świetna forma integracji i lepszego poznania pracowników,co z pewnością przełoży się na efekty i wyniki ich pracy. Dobra atmosfera w firmie oraz brak "strachu" przed przełożonymi będzie wpływał mobilizująco i motywująco na każdego zatrudnionego,a przecież o to chodzi, żeby praca sprawiała nam radość.

Norma PN-ISO/IEC 27002 Technika informatyczna. Techniki bezpieczeństwa. Praktyczne zasady zarządzania bezpieczeństwem informacji. Copyright by PKN, Warszawa 2014 przedstawia nam wymogi dotyczące szkoleń pracowników w zakresie bezpieczeństwa informacji. Według niej: "Zaleca się, aby kształcenie i szkolenia w zakresie bezpieczeństwa informacji odbywały się cyklicznie. (...)Zaleca się, aby wstępne kształcenie i szkolenie dotyczyło nie tylko nowych pracowników, ale również tych, którzy przenoszą się na nowe stanowiska lub będą pełnić nowe role, gdzie będą ich dotyczyć inne wymagania związane z bezpieczeństwem informacji."

Nie odnosi się ona jednak do sposobu przeprowadzania szkoleń, a więc wybór leży po stronie pracodawcy.
Jakie według Państwa metody szkoleń w zakresie bezpieczeństwa są najskuteczniejsze, czy faktycznie wpływają pozytywnie na relacje miedzy pracownikami i szefostwem? Jak uzyskać zaufanie pracowników i sprawić, aby czuli się ważnymi członkami firmy ?Ten post został edytowany przez Autora dnia 10.04.15 o godzinie 12:55
Paweł Kraszewski

Paweł Kraszewski NAV Analyst,
Franklin Templeton
Investments Poland
Sp. ...

Temat: Wpływ szkoleń na relacje między pracodawcą a pracownikami

Witam serdecznie, zaznaczam, ze nie wypowiadam sie jako ekspert tylko jako osoba, ktora x szkolen BHP w zyciu doswiadczyla. Z mojego punktu widzenia metoda szkolenia polegajaca na "spotkaniu w salce z pania od BHP, ktora przekaze niezbedne informacje" moze byc skuteczna i przyjemna ale nie musi. Bardzo wiele zalezy od osoby prowadzacej czy bedzie potrafila przekazac informacje w sposob przejrzysty i ciekawy czy tylko odczytac "formulki". Ciekawa opcja sa tez szkolenia internetowe, gdzie pracownik w momencie kiedy ma czas loguje sie i dostaje podane informacje w postaci prezentacji powerpointowych oraz krotkich filmikow. Znaczacym minusem w tym przypadku jest przerywanie szkolenia gdy tylko pojawia sie koniecznosc "powrotu" do zadan/pracy. Natomiast nie przecenialbym wplywu sposobu przeprowadzenia szkolenia BHP na relacje przelozony - pracownik czy pracodawca - pracownik. Jesli bylem na "nudnym" szkoleniu to nie znaczy, ze moja relacja z pracodawca sie pogorszyla.

Temat: Wpływ szkoleń na relacje między pracodawcą a pracownikami

Witam. W chwili obecnej pracodawca ma dość szeroki wachlarz możliwości przeprowadzania szkoleń BHP. Nie jest to proste, ponieważ chociaż takie szkolenia są obowiązkowe, to jednak odrywają od codziennych zadań i zobowiązują do skupienia na zupełnie innych kwestiach, niż wykonywana praca. Podobnie jak mój poprzednik uważam, że skuteczną metodą są szkolenia on-line, gdyż dają możliwość rozplanowania sobie treningu w preferowanym przez nas czasie. Ponadto, są odpowiednie dla wszystkich stylów uczenia się- poprzez słuchanie, czytanie i czasem mówienie. Skuteczność szkoleń przeprowadzanych w formie wykładu zależy od prowadzącego, jego wiedzy i umiejętności jej przekazania, sztuczne formułki raczej trudno zapadają w pamięci, tym bardziej jeśli są nieumiejętnie wyjaśniane. Uważam, że sposób przeprowadzania szkoleń, nawet jeśli mi się nie podobały, nie miały większego wpływu na mój stosunek do pracodawcy. A powiedziałabym nawet, że doceniam sam fakt pilnowania tego, żeby zostały odbyte i to we właściwym terminie, co akurat działa tylko na plus.:-)
Martyna Jaworska

Martyna Jaworska Starszy inspektor
ds. BHP i OŚ

Temat: Wpływ szkoleń na relacje między pracodawcą a pracownikami

Czyli według Państwa sposób prowadzenia szkoleń nie ma większego wpływu na relację między pracownikiem a pracodawcą, ale sam fakt, że zostały one odbyte stawia pracodawcę w dobrym świetle. Świadczy to o tym, że profesjonalnie podchodzi do swoich obowiązków i dba o ich zdrowie.

Wracając do tematu bezpieczeństwa informacji, moim zdaniem kierownictwo powinno wymagać od wszystkich pracowników stosowania zasad bezpieczeństwa informacji zgodnie z obwiązującymi w organizacji politykami i procedurami, pracodawca powinien jasno określić tzw. „reguły gry”, wyznaczyć granice, które będą czytelne dla wszystkich pracowników.
Następstwem nieświadomości swoich obowiązków w zakresie bezpieczeństwa informacji mogą być konflikty wewnątrz zespołu, a nawet prowadzić do znacznych strat dla organizacji.
Ważne jest , aby kierownictwo demonstrowało wsparcie polityki bezpieczeństwa informacji, procedur i zabezpieczeń oraz stanowiło wzór do naśladowania.

Czy w Państwa miejscach pracy istnieją jakiekolwiek zasady wyznaczające zasady bezpieczeństwa informacji i jaki mają one wpływ na pracę zespołu? Czy miały miejsce jakieś nieprzyjemne sytuacje związane z wyciekiem/ujawnieniem poufnych danych?

Temat: Wpływ szkoleń na relacje między pracodawcą a pracownikami

Pracuję w dużej korporacji, więc takich reguł i wewnętrznych zasad postępowania jest mnóstwo. Z jednej strony ułatwia to sprawowanie kontroli nad firmą i poprawę jej funkcjonowania w kontekście jakości, a z drugiej buduje tożsamość danej firmy.Firma posiadająca takie zasady wzbudza zaufanie jej klientów, ponieważ mają oni świadomość, że powierzają swoje sprawy w bezpieczne ręce.
A jak wpływają one na pracę zespołu? Myślę, że pomagają określać zakres obowiązków każdego pracownika, więc współpracownicy nie wchodzą sobie "w drogę". Znając kodeks wyznaczający zasady bezpieczeństwa informacji, wiedzą, jakie pierwsze kroki należy podjąć w podbramkowej sytuacji. Zespół, w którym każdy wie, co ma robić i czuje się dzięki temu bezpiecznie funkcjonuje na dobrym poziomie.
Pozdrawiam.

konto usunięte

Temat: Wpływ szkoleń na relacje między pracodawcą a pracownikami

Bardzo dziękuje za odpowiedź. Czy mogłaby Pani jednak przybliżyć reguły o których wspomniano w wypowiedzi, podać konkretny przykład zasad bezpieczeństwa informacji?
Ksenia Szafron

Ksenia Szafron Właściciel, P.H.U.
Marks

Temat: Wpływ szkoleń na relacje między pracodawcą a pracownikami

Witam. Powiem tak... szkolenia, podnoszenie kwalifikacji, bezpieczeństwo to jedna sprawa, a atmosfera i kontakty międzyludzkie to druga. W tych czasach mamy mnóstwo szkoleń jest w czym wybierać. Najważniejsze jest jednak to aby takie szkolenia były dostępne dla zainteresowanych. Niech pracodawca dopłaca również do szkoleń jeśli pracownik chce się kształcić, bo często jest tak, że trzeba samemu opłacać dodatkowe szkolenia.
Bezpieczeństwo jest bardzo istotną sprawą, a jednak najczęściej zaniedbywaną w tych czasach. Wiele osób nagina chociażby proste zasady BHP w obawie o utratę pracy... ale trzeba pamiętać o jednym, że zazwyczaj to my narażamy samych siebie decydując się na dane warunki !
Każda firma ma inny profil. Jedna jest kilku osobowa a inne to wielkie korporacje... ale jestem pewna, że każdy chce mieć swój mały kąt, miłą atmosferę, dobre relacje z współpracownikami nawet jeśli jest to "wyścig szczurów". ZADOWOLONY PRACOWNIK TO WYDAJNY PRACOWNIK.
Szef zawsze powinien być szefem i jednocześnie człowiekiem. To on głównie powinien dbać o bezpieczeństwo w firmie i czuwać nad wszystkim. Ustalać zasady i reguły. Dyscyplina, harmonia, ciężka praca i uśmiech można wtedy osiągnąć wiele, i oczywiście praca zespołowa razem raźniej i szybciej. Sami tworzymy relacje międzyludzkie, ale szkolenia są raczej po to aby dokształcać pracownika. Ilość i jakość szkoleń nie ma wpływu na relacje z pracodawcą. Reasumując to PILNUJMY aby były robione badania i szkolenia podstawowe, starajmy się o dodatkowe szkolenia, podnośmy swoje kwalifikacje. Każdy niech przestrzega przepisów i robi co do niego należy, wg zasad ustalonych w firmie, a cały dział, zespół będzie wydajniejszy. Niech każdy pracuje uczciwie i na 100% swoich możliwości, ale miejmy też wynagrodzone to premią, podziękowaniem od przełożonego, uśmiechem. I TRAKTUJMY KAŻDEGO TAK, JAKBYŚMY CHCIELI BYĆ SAMI TRAKTOWANI.

Temat: Wpływ szkoleń na relacje między pracodawcą a pracownikami

Witam,
Wątek ten dotyczy nieczęsto poruszanego tematu na forach, a według mnie jest to temat bardzo istotny, wręcz kluczowy dla prawidłowego funkcjonowania każdej firmy, dużej korporacji czy małego przedsiębiorstwa. Jako doktorantka studiów administracyjnych, specjalizująca się szkoleniami zauważam, zapewne jak większość państwa, że zasady bezpieczeństwa informacji, pewne reguły i kodeksy stosowane są niestety tylko w dużych firmach, w których funkcjonuje zarząd, mających częste audyty, a każdy pracownik ma jasno przedstawioną listę swoich obowiązków. Co więc jednak z pojedynczymi, małymi firmami, w których często obowiązki przedstawiane są pracownikom jedynie słownie, bez określania dokładnego zakresu pracy, gdzie podstawą funkcjonowania firmy jest zaufanie i dobra atmosfera? Czy według Państwa taka firma ma szansę na prężny rozwój i zaistnienie w branży ? Jestem bardzo ciekawa Państwa opinii.
Pozdrawiam
Marek Vogt-Goliasz

Marek Vogt-Goliasz kognitywista,
e-learning dla
biznesu, llidero.com

Temat: Wpływ szkoleń na relacje między pracodawcą a pracownikami

Barbara M.:
Co więc jednak z pojedynczymi, małymi firmami, w których często obowiązki przedstawiane są pracownikom jedynie słownie, bez określania dokładnego zakresu pracy, gdzie podstawą funkcjonowania firmy jest zaufanie i dobra atmosfera? Czy według Państwa taka firma ma szansę na prężny rozwój i zaistnienie w branży ?

Oczywiście, że taka firma ma szansę na prężny rozwój. Dobrze widać to na przykładzie start-up'ów i to nie tylko tych zza oceanu. Z własnego doświadczenia widzę, że z czasem jak rośnie zespół i ilość realizowanych projektów, standardy i zasady powstają często jako oddolna inicjatywa zespołu, który chce uporządkować sposób współpracy.

Następna dyskusja:

Wpływ zmian na HRM




Wyślij zaproszenie do