Maciej
K.
Volenti non fit
iniuria
Temat: Kultura organizacyjna - czynnik determinujący efektywność...
Do tego właśnie zmierzam. W jaki sposób waszym zdaniem należy strategicznie zarządzać zasobami ludzkimi, jak dobierać cechy charakteru, kogo zwalniać przy zmianie strategii. Sumując jak waszym zdaniem powinien wyglądać doskonały model zespołu, bo wg mnie wspomniane wcześniej przez Karolinę osoby przywiązane do swoich "ciepłych posadek" mimo tego, że posiadają stały i niezmienny pogląd na wykonywanie danych zadań, który z góry możemy przyjąć, że ciężko będzie zmienić, to stanowią także doskonałą "skarbnicę" doświadczenia i wiedzy, z której cały zespół może korzystać. W takim razie jaki zespół wg was będzie najbardziej efektywny, oczywiście mając w myślach wysoki poziom kultury organizacyjnej.Przemysław Walter:
Andrzej Wolniaszek:
nie ma bardziej istotnego czynnika niż zgodnośc postawy z komunikowanymi wartościami (dotyczy przede wszystkim TOP managementu). Jeśli TOP management i jego przedstawiciele prezentują inne postawy niż oczekiwane od pracowników w organizacji to mamy kulturę antyefektywnościową, kwitnie cwaniactwo itd.
Pełna zgoda Andrzeju:)
Co do kultury organizacyjnej warto wspomnieć, że jest ona bardzo różnie rozumiana. W każdej definicji zwraca się uwagę na inne aspekty. Polecam gorąco publikację: Kultura organizacyjna - diagnoza i zmiana
Kim S. Cameron, Robert E. Quinn. Publikacja ta doskonale opisuje czym jest kultura organizacyjna, jak ją badać i zmieniać. Opisuje również jakich zachowań będzie wymagała od pracowników dana kultura organizacyjna. Firmy często zapominają, że wraz ze zmianą kultury nierzadko będzie trzeba zmieniać kierownictwo i zatrudniać nowych pracowników, ponieważ z punktu widzenia nowych preferowanych zachowań, nie każdy będzie do nich pasował. Problem ten próbuje rozwiązać tzw. Strategiczne Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, które jednak w dalszym ciągu jest w powijakach.