Temat: jak zorganizować HR w średniej wielkości firmie? Od czego...
Sugeruje zacząć od liftingu opisów, jako że co do zasady są one podstawą podejmowania wielu decyzji HRowych i budowy systemów HR.
Z moich doświadczeń doradczych wynika, że firmy, które dopiero budują HR zaczynają właśnie od opisów po to aby zbudowac system wynagrdzania. Czyli najpierw opisy, później wartościowanie, naturalną konserncją jest wówczas siatka płac (wyng. zasadnicze) i ewentulanie premiówka (ale z tym można poczekać).
Kolejny krok to ocena pracy - okresowa lub/i efektywności pracy.
W zasadzie te 2 glowne elementy (wynagrodzenia i ocena) to podstawa wszytkich innych systemów, w tym zarządznaia talentami, które ci przypadło:) Pozostale kwestie tj np.dobór czy szkolenia i rozwój sa konsekwencję działań w tych 2 obszarach, ponieważ dzięki opisom i wartościowaniu okeślasz wymagania wobec stanowiska i obowiązki na stanowisku (przydatne np. w doborze), natomiast ocena pozwala na podejmowanie działac wobec konretnego pracownika w obszarach jego szkolenia, rozwoju, awansowania itd.
Zasdniczo wszystkie te diałania zalecałąbym prowadzić oddzielnie (nie równolegałe), bo te projekty zasadniczo wiążą się z dużym obciążeniem kierowników (bynajmniej powinny być) i aby nie tracić ich motywacji i zaanagażowania w przygotowaniu systemów HR warto rozciągnąć proces w czasie:)
Pozdrawiam i powodzenia:)