Temat: Badanie satyfakcji pracowników

Dzień dobry :-)

Ostatnio zastanawiam się nad istotą badania satysfakcji pracowników. Nad częstotliwością ich przeprowadzania oraz nad tym czy wyniki takiego badania są poważnie traktowane przez zarządzających zespołem. Słowa pochwały łatwiej się z pewnością przyjmuje niż krytyki, jeżeli się nie ma odpowiedniego dystansu do samego siebie.
Czy takie badanie może wyrządzić więcej krzywd czy raczej wpłynąć pozytywnie na zespół? Czy warto przygotowywać taki projekt i wdrożyć go w życie firmy? Tyle, w końcu się pisze o satysfakcji pracowników. Jakie jest wasze zdanie?

Pozdrawiam :)

Temat: Badanie satyfakcji pracowników

Sama satysfakcja pracownika nie gwartuje niczego firmie tzn nie musi przekaładać się na efekty jego pracy. A przecież o efekty chodzi firmie. Daltego proponowałabym badać zaangażowanie, które (jak udowdnili naukowcy) koreluje z wynikiami firmy, a nie sama satysfakcje pracowników.
Co do tego czy wdrożyć - pewnie że warto, ale pod jednym warunkiem - że firma faktycznie weźmie sobie wyniki badania do serca i podejmie odpowiednie kroki by "polepszyc sytuacje". Zdarza się tak, że firma poprostu przyjmuje do widomości jaki jest stan i nic z tym nie robi, bo....i cala gama powodów. Nie ma nic bardziej frustrującego dla pracownika jak dodatkowa robota, z której nie ma żadnych korzyści, czy praca bezcelowa. Ażeby wyniki samego badanai były wiarygodne i respondenci chcieli wziaźc w nim udział, pomijajac powyższe, konieczny jest pewniem poziom zaufania pracowników do organizacji, czyli odpowiednia komunikacja badania. Zdarza się, że pracownicy utożsamiaja badania z negatywnymi dla siebie konsekwencjami ("zaraz poznaja ze to moja ankieta i mam przechlapane"). Trzeba przekonać pracownikow czemu ma służyć badanie i że jest ono całkowicie anonimowe

Temat: Badanie satyfakcji pracowników

Ale czy nie jest też tak że pracownicy, którzy odczuwają satysfakcję z wykonywanej pracy, wykonują ją lepiej. Co za tym idzie ich wyniki sa lepsze co przekłada się na wyniki firmy?
Katarzyna Kobylińska

Katarzyna Kobylińska sprzedaż i logistyka

Temat: Badanie satyfakcji pracowników

Ostatecznie zawsze lepiej czuć satysfakcję niż jej nie mieć;-))
Ale badania wskazują, że niejednokrotnie zespoły, które podkreślają swoją ogromną satysfakcję z pracy, czyli po prostu "fajnie się w niej czują", są niezbyt efektywne i to, że poczują sie jeszcze fajniej na poprawę wyników nie wpłynie.

Temat: Badanie satyfakcji pracowników

Zakładając że badanie takie wogóle nie zostało przeprowadzone, należało by je przeprowadzić by zobaczyć czy zespół jest usatysfakcjonowany swoja pracą. Tak na początek aby móc iść dalej.

Temat: Badanie satyfakcji pracowników

Niektore metodologie powzalaja na zbadanie satysfakcji i zaangazowania jednoczesnie. Przy czym tj wspominlam, satysfakcja nie zawsze przeklada sie na wyniki. Wg mnie badanie samej satysfakcji poto azeby sprawidzic czy sa zadowoleni nie do konca ma sens, bo dla mnie jako HRowca i reprezentujacego pracodawce zarazem ma znaczenie jedynie to co moze mi poprawic wynik, a skoro sa metody lepsze,tzn lepiej skorowane z wynikami firmy, to warto wykorzystac te lepsze.

Następna dyskusja:

badanie satysfakcji pracown...




Wyślij zaproszenie do