Mieszko Maj

Mieszko Maj HR Manager

Temat: Mierzenie efektywności szkoleń

… od momentu pierwszej publikacji na temat 4 stopniowej metody mierzenia efektywności szkoleń Kirckpatricka (poziom reakcji, poziom nauczania, poziom zachowania i poziom rezultatów). Poziom reakcji, czyli faktyczne umiejętności wykreowania subiektywnego wrażenia przez prowadzących; poziom nauczania, czyli rzeczywisty przyrost konkretnej wiedzy; poziom zachowania, często rozumiany, jako zmiana postaw pracowników wobec pracy, zadań ect; poziom rezultatów, czyli wpływ na konkretne wskaźniki biznesowe np. ilość błędów; czas rozmowy, spotkania itp.

Całkiem niedawno intensywnie była promowana w Polsce metoda ROI (Return on Investment), której istotą jest wskazanie wyizolowanych efektów szkolenia w postaci wskaźnika finansowego (proporcja kosztów do zysków). Ocena wpływu szkolenia jest zdeterminowana konkretnym wskaźnikiem z góry założonym.

Kolejna metoda aktualnie promowana na zachodzie to ROE (Return on Expectations), której istotą jest proaktywne podejście biznesowe, gdzie partnerzy biznesowi formułują swoje oczekiwania.

Na podstawie powyższych oczekiwań formułuje się...

więcej na:

http://www.iakg.pl/blog/134-50-lat-minelo-czyli-co-sly...