konto usunięte
Temat: Rośnie zainteresowanie employer brandingiem
Coraz więcej firm zatrudnia specjalistów do prowadzenia projektów employer brandingowych. Liczba Employer Brand Managers i Talent Managers w działach HR wzrosła prawie trzykrotnie w ciągu ostatnich czterech lat – z 10 do 28%. Powód: walka o talenty.Takie są wnioski z badania Employer Brand Benchmark Survey przeprowadzonego przez brytyjską firmę People in Business. Widoczne jest zwiększające się zaangażowanie w działania employer brandingowe kadry kierowniczej i specjalistów. W 4 na 10 przebadanych firmach strategię EB wykorzystano również do kształtowania ogólnego podejścia do zarządzania ludźmi.
Także w Polsce w ostatnim czasie pojawia się coraz więcej ofert pracy dla specjalistów employer brandingu, a organizacje same wydzielają stanowiska dla osób odpowiedzialnych z budowanie wizerunku firmy jako pożądanego pracodawcy.
Firmy myśląc o prowadzeniu działań wizerunkowych, dostrzegają także potrzebę zatrudniania specjalistów ds. employer brandingu; do niedawna trudno było szukać ogłoszeń skierowanych do kandydatów z doświadczeniem w tym obszarze, w tym roku pojawiło się ich już kilka. Nic dziwnego, bo przy rosnącej skali aktywności na rynku pracy, w firmie potrzebna jest osoba koordynująca projekt: od badań i analiz, przez opracowanie strategii, aż po jej realizację, niezależnie od tego czy poszczególne etapy są realizowane przez firmę samodzielnie, czy zlecane wyspecjalizowanym poddostawcom. Zaletą zatrudniania takiego specjalisty jest niewątpliwie fakt, że taka osoba doskonale znając firmę, od razu może ocenić, jakie pomysły wpasują się w kulturę organizacyjną i pozwolą pokazać rzeczywisty obraz firmy na rynku pracy – ocenia Adrian Juchimiuk, Partner w firmie MJCC Employer Branding Consultants, Ekspert Employer Branding Institute.
Czego wymaga się od specjalistów budowania wizerunku pracodawcy?
Jak ocenia Katarzyna Zadrożna, Kierownik ds. Komunikacji Wewnętrznej w firmie Danone, Ekspert Employer Branding Institute: Osoba pracująca w obszarze budowania wizerunku pracodawcy przede wszystkim musi mieć wysoko rozwinięte umiejętności komunikacyjne - komunikacja z innymi to dla employer brandingowca codzienność! Niezwykle ważna i cenna jest umiejętność komunikowania się oraz budowania długotrwałych relacji z różnymi grupami interesariuszy: z potencjalnymi pracownikami (zarówno studentami i absolwentami, jak i z osobami doświadczonymi), środowiskiem akademickim, biznesem, mediami... Na pewno istotne są także zdolności analitycznego myślenia (analizowanie danych ilościowych, jak i ilościowych i na ich podstawie wyciągania wniosków i przygotowywania rekomendacji) oraz umiejętność planowania swoich działań w krótkim i długim horyzoncie czasowym.
Instytucją kompleksowo kształcącą i certyfikującą specjalistów w zakresie employer brandingu w naszym regionie Europy jest Employer Branding Institute. Organizacja o profilu szkoleniowo-badawczym skupia najlepszych specjalistów EB w Polsce i oferuje programy edukacyjne na dwóch poziomach zaawansowania. Pierwsza edycja Employer Branding School rusza już 14 października.