Temat: Nowy hotel... Pomysły na promocję...
Kamil M.:
Przepraszam, my mówimy o trzygwiazdkowym hotelu czy o pensjonacie??
hm, a co za roznica? zasady sprzedazy sa takie same, niezaleznie od rego co sprzedajemy; a trcohe zartobliwie, 'mamy zrobic grzadki wiec zatrudnijmy menedzera od lopaty, menedzera od taczek i architekta terenow zielonych' to koncepcja o tyle powszechna co bledna, nie powielaj(my) takich schematow myslowych; przed kazdym 'wbiciem lopaty' warto chwile pomyslec zanim wpadac w schematy, a fakty jakie znamy sa:
- w zadnej miejscowosci turystycznej w kraju we wlasciwym dla tej miejscowosci sezonie nie ma wolnych miejsc; morze i Jastrzebia jest doskonalym przykladem - calosc miejsc sie sprzeda sama, nie potrzeba 3 menedzerow i osmiu dyrektorow zeby tak sie stalo; wyjatek i potencjalne problemy z klientami to:
- wpadki, skuchy i awarie jak podla kuchnia czy inne o ktorych pisalem; zeby o tym wiedziec to znow, nie trzeba pieciu dyrektorow a troche rozsadku; ewentualne problemy to pogoda, no i martwy sezon nad morzem, ale na to niespecjalnie da sie poradzic; dodatkowo:
- efektow pracy speca od pr nie da sie ocenic w sposob racjonalnie/mierzalny, a efekty pracy dobrej kuchni, standardu czy obslugi - i owszem; malo tego, goscie beda (potencjalnie) zadowoleni z pobytu w hotelu nie ze wzgledu na pr czy sprzedaz, ale wlasnie ze wzgledu na m.in. kuchnie; dalej - to wlasnie goscie beda opowiadali znajomym o pobucie w hotelu, stad chyba jasne w co lepiej inwestowac; ostatnia sprawa - nie jest sztuka wydawac ogromne srodki na schematy jak 'zrobmy kampanie, dzial sprzedazy i pr', sztuka jest miec zadowolonego klienta; gdybym - przy ograniczonym budzecie wlasciela - mial cos zaproponowac, to raczej sprzedawanie hotelu jako cichego, kameralnego i dyskretnego z zaletami (znow: kuchnia, obsluga, parking, czystosc) niz widzianego na kazdym przystanku w promieniu 50 kilometrow pod postacja tandentnej reklamy przy drodze..
sie rozpisalem ale mi sie spodobalo :) podsumowujac - wydanie pieniedzy na reklame i promocje rozumiana wg schematow to nie sztuka, w tym wypadku w dodatku to wrecz zbedne; lepiej te pieniadze przeznaczyc na usatysfakcjonowanie gosci ktorzy sami sie zjawia niz ich przyciaganie za wszelka cene