Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: "Przyszedł czas na inteligentny catering"

Aby stewardesa mogła podać pasażerowi kanapkę 10 tys. metrów nad ziemią, wcześniej musi się odbyć skomplikowany proces logistyczny - podaje Puls Biznesu.
Największym problemem jest zorganizowanie długiego łańcucha zależności między dostawcami, wytwórcami, a odbiorcami. Zagrać musi wszystko - począwszy od zamówienia sałaty na kanapkę, jej przygotowania, a na zapakowaniu i dostarczeniu do samolotu skończywszy. Do tego trzeba odpowiednich pomieszczeń, sprzętu i wyszkolonych ludzi.

Puls Biznesu informuje, że podczas tegorocznych targów nowych technologii CeBit w Hanowerze, Airbus przedstawił inteligentne rozwiązania wykorzystujące technologię RFID (Radio Frequency Identification) w cateringu. Mają one usprawnić pracę zarówno przewoźników lotniczych, jak i współpracujących z nimi firm cateringowych.

Technologia RFID umożliwia automatyczną identyfikację, lokalizację i śledzenie przedmiotów przy użyciu fal elektromagnetycznych. Dotychczas stosowano ją w centrach logistycznych, firmach dostawczych i spedytorskich. Pozwalała na dokładne określenie, np. gdzie w danym momencie znajduje się wysłana paczka.

- Automatyczne kodowanie wózków z jedzeniem, przy użyciu technologii RFID, przyśpiesza ich ładowanie na pokład samolotu. Po zakończeniu tego procesu włącza się automatyczny sygnał w panelu kuchni, informujący, że samolot został załadowany - tłumaczy Daniel Percy, menedżer ds. marketingu z działu wyposażenia wnętrz samolotów Airbus.

Źródło: http://www.portalspozywczy.pl/logistyka/wiadomosci/prz...