Marcin Horemski

Marcin Horemski Kierownik biura,
specjalista ds. BHP

Temat: Honda Accord 2.0 benzyna Vtec + skrzynia automat

Witam.

Mam do zakupu Hondę Accord z 2004 roku - silnik 2,0 w benzynie z automatyczną skrzynią biegów.

Ktoś ma jakieś doświadczenia z tym samochodem w takiej konfiguracji ?
Słyszałem, że silnik dobry ale niekoniecznie w automacie. Ponoć Japończycy go nie dopracowali.

Proszę o opinię, szczególnie posiadaczy automatów.
Sławomir M.

Sławomir M. Specjalista ds.
jakości
oprogramowania,
Asseco Business S...

Temat: Honda Accord 2.0 benzyna Vtec + skrzynia automat

Witam
Tu znajdziesz wszystko http://www.accordklubpolska.pl/
Jarosław Chrupczak

Jarosław Chrupczak współwłaściciel -
Spółka Rakoczy Sp.
J.

Temat: Honda Accord 2.0 benzyna Vtec + skrzynia automat

odradzam japońskie auto w automacie poniżej 200 KM, jeżdziłem hondami, obecnie mam subaru impreze 2.0 r wolnossącego boxera 170 KM w automacie. Daje radę ale charakterystyka silnika jest zupełnie inna niż w hondzie. Jezdziłem Vtecami , do tak wysokoobrotowych silników zdecydowanie polecam skrzynie manualną .Jarosław Chrupczak edytował(a) ten post dnia 03.05.11 o godzinie 01:37
Sławomir M.

Sławomir M. Specjalista ds.
jakości
oprogramowania,
Asseco Business S...

Temat: Honda Accord 2.0 benzyna Vtec + skrzynia automat

Obecne Hondy nie mają już legendarnego systemu VTEC w takiej postaci z jakiej są znane. Silniki i-VTEC posiadają dodatkowy mechanizm płynnej regulacji faz rozrządu VTC uruchamiany w zależności od obciążenia, otwarcia przepustnicy i innych warunków.
Sam automatem nie jeździłem, zwracam tylko uwagę że w Hondach VII gen nie ma klasycznego odejścia przy 5 czy 6 tys rpm.
Andrzej Hamankiewicz

Andrzej Hamankiewicz Internet &
E-commerce Expert

Temat: Honda Accord 2.0 benzyna Vtec + skrzynia automat

Jeździłem na jazdach testowych Accordem 8 gen. w automacie z silnikiem 2.0 (156 KM) - powiem tak, co prawda głowy nie urywało, jednak jeździło się całkiem przyjemnie. Dlatego też między innymi zamówiłem z silnikiem 2.4 (201 KM), bo przy tej mocy będzie jeszcze fajniej. ;-)

konto usunięte

Temat: Honda Accord 2.0 benzyna Vtec + skrzynia automat

Honda i Subaru w automacie to wg mnie zupełne nieporozumienie. Jak automat to tylko niemieckie panzerwageny.

Sławku co masz na myśli mówiąc, że nie ma wyczuwalnego odejścia w VII gen?
Accord VII ma odczuwalnego kopa mniej więcej od 5.5k - 6k a na trójce poezja.
Sławomir M.

Sławomir M. Specjalista ds.
jakości
oprogramowania,
Asseco Business S...

Temat: Honda Accord 2.0 benzyna Vtec + skrzynia automat

Właśnie to co napisałem. W poprzednich generacjach Hond przy określonym poziomie obrotów uruchamiał się VTEC. Obecnie VTEC wspomagany jest mechanizmem VTC czyli płynnej regulacji faz rozrządu co uruchamia VTECa wg potrzeby, więc równie dobrze może uruchomić się przy 4 jak i przy 6 tys.

Na poniższych wykresach widać jak idzie krzywa momentu i mocy. Spójrzcie co się dzieje na drugim zdjęciu przy nieco ponad 5 tys obrotów.

Przykładowo mój wykres z hamowni i-VTEC:

Obrazek


oraz wykres typowego VTECa

Obrazek
Sławomir Malinowski edytował(a) ten post dnia 10.05.11 o godzinie 20:53
Przemysław Sudomir

Przemysław Sudomir Starszy Specjalista
ds. Wsparcia
Serwisu, SYGNITY
S.A.

Temat: Honda Accord 2.0 benzyna Vtec + skrzynia automat

Karol Szymanowski:
Honda i Subaru w automacie to wg mnie zupełne nieporozumienie. Jak automat to tylko niemieckie panzerwageny.

Pozwolę się nie zgodzić z tą opinią :-)
Mam Accorda Coupe 3.0V6 z 4-biegowym automatem i, pomimo wszechobecnej opinii o powolności tej skrzyni, auto jeździ całkiem dynamicznie.
Co ciekawe, kolega jeżdżący wcześniej ATR, a teraz posiadający S6 z 4.2V8 z AT twierdzi, że AT w Accordzie jest szybsze od niemieckiego :-) Oczywiście w trybie auto, a nie w tiptronik.

Natomiast zgodzę się, że 2.0 w automacie może być nieco leniwe... ale bez przesady. Jeśli ktoś oczekuje bardziej wygody niż dynamiki, to myślę, że wystarczy. Poza tym automaty Hondy należą do najtrwalszych, zwłaszcza nowsze modele.
Patryk M.

Patryk M. Kierownik Regionu,
Car-Garantie GmBH
Sp. z o.o.

Temat: Honda Accord 2.0 benzyna Vtec + skrzynia automat

Sławomir Malinowski:
Obecne Hondy nie mają już legendarnego systemu VTEC w takiej postaci z jakiej są znane. Silniki i-VTEC posiadają dodatkowy mechanizm płynnej regulacji faz rozrządu VTC uruchamiany w zależności od obciążenia, otwarcia przepustnicy i innych warunków.
Sam automatem nie jeździłem, zwracam tylko uwagę że w Hondach VII gen nie ma klasycznego odejścia przy 5 czy 6 tys rpm.

Sławku, o ile mnie pamięć nie myli - silniki w VII gen były słynnej serii "K", w którym VTEC działał na "starych" zasadach (K20, K24).
Sytuacja zmieniła się od VIII generacji Accorda (czyli obecnej) kiedy z serii "K" przeszli na "R-kę".
Andrzej Hamankiewicz

Andrzej Hamankiewicz Internet &
E-commerce Expert

Temat: Honda Accord 2.0 benzyna Vtec + skrzynia automat

Patryk M.:
Sławomir Malinowski:
Obecne Hondy nie mają już legendarnego systemu VTEC w takiej postaci z jakiej są znane. Silniki i-VTEC posiadają dodatkowy mechanizm płynnej regulacji faz rozrządu VTC uruchamiany w zależności od obciążenia, otwarcia przepustnicy i innych warunków.
Sam automatem nie jeździłem, zwracam tylko uwagę że w Hondach VII gen nie ma klasycznego odejścia przy 5 czy 6 tys rpm.

Sławku, o ile mnie pamięć nie myli - silniki w VII gen były słynnej serii "K", w którym VTEC działał na "starych" zasadach (K20, K24).
Sytuacja zmieniła się od VIII generacji Accorda (czyli obecnej) kiedy z serii "K" przeszli na "R-kę".
Teraz w wersji 2.0 jest "powiększony" silnik z Civica. ;-)
Lepiej kupić 2.4 do skrzynki automatycznej.
Chociaż to kwestia oczekiwań - IMHO 2.0 w automacie jest trochę ociężałe (jeździłem na testach 8 gen. w takiej konfiguracji).

P.S. Patryku, powiedzcie lepiej kiedy Honda wznowi realizację zamówień na nowe samochody. Bo na razie wszytko jest wstrzymane i nie ma żadnych konkretów odnośnie tego kiedy auta zaczną być dalej produkowane w Japonii i na kiedy będą. Ja mojego Accorda zamawiałem pod koniec marca i do tej pory nie otrzymałem z fabryki potwierdzenia. Tylko lakoniczny komunikat, że zamówienia są wstrzymane do odwołania. To trochę przykre, że tak się traktuje stałych i wiernych klientów... :-(Andrzej Hamankiewicz edytował(a) ten post dnia 16.05.11 o godzinie 13:33
Sławomir M.

Sławomir M. Specjalista ds.
jakości
oprogramowania,
Asseco Business S...

Temat: Honda Accord 2.0 benzyna Vtec + skrzynia automat

Patryk M.:
Sławku, o ile mnie pamięć nie myli - silniki w VII gen były słynnej serii "K", w którym VTEC działał na "starych" zasadach (K20, K24).
Sytuacja zmieniła się od VIII generacji Accorda (czyli obecnej) kiedy z serii "K" przeszli na "R-kę".

Obawiam się, że nie :)
Era "prawdziwych" VTECów skończyła się wraz z nastaniem i-VTEC czyli właśnie w serii "K"


Obrazek
Patryk M.

Patryk M. Kierownik Regionu,
Car-Garantie GmBH
Sp. z o.o.

Temat: Honda Accord 2.0 benzyna Vtec + skrzynia automat

Sławomir Malinowski:
Patryk M.:
Sławku, o ile mnie pamięć nie myli - silniki w VII gen były słynnej serii "K", w którym VTEC działał na "starych" zasadach (K20, K24).
Sytuacja zmieniła się od VIII generacji Accorda (czyli obecnej) kiedy z serii "K" przeszli na "R-kę".

Obawiam się, że nie :)
Era "prawdziwych" VTECów skończyła się wraz z nastaniem i-VTEC czyli właśnie w serii "K"

Sławku.... silniki w VII (czyli poprzedniej) generacji Accorda były silnikami serii "K" (K20 i K24) i choć miały literkę "i" - jeździły równie dobrze jak poprzednie modele.

Zresztą przejedź się poprzednią generacją z silnikiem 2.4 - przy 6 tys. obrotów masz masaż pleców oparciem fotela gratis ;)

Ok - jest dodatkowy system wspomagający pracę zmiany faz rozrządu, lecz efekt uzyskany jest identyczny jak stary, dobry, poczciwy VTEC.
Dopiero w obecnej generacji civica i accorda - nie "czuć" zmiany faz.Patryk M. edytował(a) ten post dnia 16.05.11 o godzinie 17:34
Sławomir M.

Sławomir M. Specjalista ds.
jakości
oprogramowania,
Asseco Business S...

Temat: Honda Accord 2.0 benzyna Vtec + skrzynia automat

Patryk M.:
Dopiero w obecnej generacji civica i accorda - nie "czuć" zmiany faz.

To czemu nie widać tego na moim wykresie? Idzie równo aż smutno patrzeć :)
Rafał P.

Rafał P. Rzecznik patentowy

Temat: Honda Accord 2.0 benzyna Vtec + skrzynia automat

Patryk ma rację. Jeździłem przez parę lat Accordem VII 2.4 i zawsze vtec włączał przy około 6 tyś. niezależnie od obciążenia etc.
Andrzej Hamankiewicz

Andrzej Hamankiewicz Internet &
E-commerce Expert

Temat: Honda Accord 2.0 benzyna Vtec + skrzynia automat

Panowie, teraz tego nie czuć, ponieważ VTEC włącza się płynnie i nie przy ustalonej prędkości obrotowej. W silnikach nowej generacji (np. Accord 8 gen.) jest to zależne od kilku czynników - steruje tym komputer. Kiedyś natomiast fazy zmieniały się przy określonej ilości RPM i heja - wiadomo było kiedy spodziewać się "VTEC kick"! ;-)
Rafał P.

Rafał P. Rzecznik patentowy

Temat: Honda Accord 2.0 benzyna Vtec + skrzynia automat

Andrzej Hamankiewicz:
Panowie, teraz tego nie czuć, ponieważ VTEC włącza się płynnie i nie przy ustalonej prędkości obrotowej. W silnikach nowej generacji (np. Accord 8 gen.) jest to zależne od kilku czynników - steruje tym komputer. Kiedyś natomiast fazy zmieniały się przy określonej ilości RPM i heja - wiadomo było kiedy spodziewać się "VTEC kick"! ;-)

Wydaje mi się, że zasada o której piszesz znajduje zastosowanie właśnie od VIII generacji Accordów. W VII gen. włączenie Vteca było wyraźnie wyczuwalne.
Wojciech Sobota

Wojciech Sobota TU Allianz Polska
S.A.

Temat: Honda Accord 2.0 benzyna Vtec + skrzynia automat

P.S. Patryku, powiedzcie lepiej kiedy Honda wznowi realizację zamówień na nowe samochody. Bo na razie wszytko jest wstrzymane i nie ma żadnych konkretów odnośnie tego kiedy auta zaczną być dalej produkowane w Japonii i na kiedy będą. Ja mojego Accorda zamawiałem pod koniec marca i do tej pory nie otrzymałem z fabryki potwierdzenia. Tylko lakoniczny komunikat, że zamówienia są wstrzymane do odwołania. To trochę przykre, że tak się traktuje stałych i wiernych klientów... :-(

Sądzę, że cała Japonia wolałaby produkować tak jak przed tsunami. A poza tym tam w okolicy głównych zakładów (chyba) jest Fukushima.
Wojciech Sobota

Wojciech Sobota TU Allianz Polska
S.A.

Temat: Honda Accord 2.0 benzyna Vtec + skrzynia automat

Wydaje mi się, że zasada o której piszesz znajduje zastosowanie właśnie od VIII generacji Accordów. W VII gen. włączenie Vteca było wyraźnie wyczuwalne.

Jeżdżę zarówno Civicem 1,4 97 jak i Accordem 2,0 2007. W Civicu "czuć" ciąg, w Accordzie słychać silnik aż miło ale ciąg jest płynny.
Andrzej Hamankiewicz

Andrzej Hamankiewicz Internet &
E-commerce Expert

Temat: Honda Accord 2.0 benzyna Vtec + skrzynia automat

Wojciech Sobota:
P.S. Patryku, powiedzcie lepiej kiedy Honda wznowi realizację zamówień na nowe samochody. Bo na razie wszytko jest wstrzymane i nie ma żadnych konkretów odnośnie tego kiedy auta zaczną być dalej produkowane w Japonii i na kiedy będą. Ja mojego Accorda zamawiałem pod koniec marca i do tej pory nie otrzymałem z fabryki potwierdzenia. Tylko lakoniczny komunikat, że zamówienia są wstrzymane do odwołania. To trochę przykre, że tak się traktuje stałych i wiernych klientów... :-(

Sądzę, że cała Japonia wolałaby produkować tak jak przed tsunami. A poza tym tam w okolicy głównych zakładów (chyba) jest Fukushima.
Wojtku, nie mam nic do Japończyków i sam bardzo im współczuję oraz kibicuję. Natomiast uważam, że można potraktować klientów czymś lepszym niż komunikatem "do odwołania". Chociaż jakieś ramy czasowe, przypuszczalny termin wznowienia produkcji, etc. Tak by ktoś, kto chciał kupić nowego Accorda wiedział, czy jest sens czekać czy lepiej szukać czegoś innego. Ja wybrałem to drugie (spokojnie, również "H" :-)).

konto usunięte

Temat: Honda Accord 2.0 benzyna Vtec + skrzynia automat

Matko Boska, Hyundai ?:)
Andrzej Hamankiewicz:
(...) Tak by ktoś, kto chciał kupić nowego Accorda
wiedział, czy jest sens czekać czy lepiej szukać czegoś innego. Ja wybrałem to drugie (spokojnie, również "H" :-)).

Następna dyskusja:

Honda accord 2.0 benzyna 20...




Wyślij zaproszenie do