Rafał
S.
Jeśli mogę Ci pomóc,
pozwól mi zrobić to
teraz, gdyż może...
Temat: Oferta produktowa dla Partnerów
Proponujemy naszym Partnerom :1. Wykorzystanie weksli do regulowania zobowiązań handlowych, jeśli potrzebne są długie terminy płatności - pow. 90 dni; wówczas stosowana jest nowacja wg art. 506 KC i wierzytelność handlowa jest uregulowana w sensie prawnym i podatkowym, więc nabywca może wliczyć zakupy w koszty od razu po przekazaniu weksla,
2. Wykorzystanie weksli jako zabezpieczenie zobowiązania handlowego (zabezpieczenie polega głównie na uzyskaniu pisemnego, nieodwołalnego zobowiązania dłużnika do zapłaty i szybszemu postępowaniu sądowemu), gdzie nie dochodzi do nowacji, więc nabywca będzie musiał skorygować koszty uzyskania przychodu, jeśli nie zapłaci za weksel w terminie; udogodnieniem jest to, że przedmiotem obiegu jest weksel a nie faktura. Ta forma może być stosowana wtedy, gdy sprzedający chce zachować sobie możliwość skorygowania VAT i wliczenia w koszty uzyskania przychodu wierzytelność uznaną za nieściągalną, co nie będzie możliwe po zastosowaniu nowacji.
3. Wykorzystanie funkcji archiwizacji i przesyłania faktur elektronicznych wraz żądaniem płatności na rachunku bankowe kupujących. Funkcja ta może być stosowana do transakcji tradycyjnych oraz w e-commerce B2B.
4. Faktoring B2B - dla mikro i małych przedsiębiorców, którzy przez 3 miesiące będą stosowali co najmniej faktury elektroniczne, będziemy mogli zaoferować wykup weksli elektronicznych, jeśli kwota finansowania nie przekroczy 50 tys. zł. Wymagania dokumentowe: deklaracje VAT. Wysokość wpłaty będzie uzależniona od stopnia stosowania faktur lub weksli elektronicznych w stosunku do przychodów ogółem. Drugim parametrem będzie to, jak klient i jego kontrahenci wywiązują się ze zobowiązań (analiza na podstawie faktur i weksli elektronicznych w systemie Payper24). Planowane dyskonto od 12 do 24% p.a. Brak dodatkowych kosztów.
5. Faktoring B2C - projekt w trakcie realizacji; polega to na tym, że klient indywidualny otrzymuje od nas możliwość zapłaty za dokonane zakupy po 14 dniach, a my płacimy sprzedawcy następnego dnia roboczego po transakcji. Transakcja jest obsługiwana przez SMS. Sprzedawca pokrywa koszty rozliczenia w wysokości od 3 do 5%. Klient nie jest obciążany żadnymi kosztami. Jeśli klient nie spłaci w terminie, to zobowiązanie jest rozkładane na 3 raty bez kosztów. Oferta kierowana do spółdzielni, wspólnot, telewizji kablowych, klubów fitness, sieci sprzedaży, restauracji, etc. Rozwiązanie może być stosowane do transakcji rzeczywistych oraz internetowych. W przypadku transakcji rzeczywistych pytanie o potwierdzenie płatności może być wysłane przez system sprzedawcy na tel. klienta - strony nie muszą się widzieć.
6. Nieściągalne wierzytelności - ta usługa koresponduje w pewnym sensie z pkt. 2. Sekretariat Sądu Arbitrażowego przy EDPW przygotowuje dokumentację do postępowania sądowego, a następnie prowadzone jest postępowanie. W ciągu 14-30 dni wydawane jest orzeczenie, któremu musi zostać nadana klauzula wykonalności przez sąd powszechny. Opieramy się na pisemnym zapisem na arbitraż i pisemnej dokumentacji dowodowej (faktury, rachunki, etc.). Po uzyskaniu klauzuli wykonalności można wszcząć postępowanie egzekucyjne, co uprawni wierzyciela do utworzenie odpisów aktualizacyjnych w wartości brutto wierzytelności (czyli ująć w kosztach uzyskania przychodu).
W sytuacji, gdy komornik stwierdzi, że wierzytelność jest nieściągalna, to wierzyciel będzie mógł zmniejszyć sumę bilansową o wartość nieściągalnych wierzytelności w kwocie netto i skorygować koszty uzyskania przychodu o VAT. Ostatecznie, w kosztach będzie wartość netto wierzytelności, a VAT będzie można odliczyć po 150 dniach od terminu płatności.
Koszt bazowy dla takiego postępowania wynosi 5%. Przy dużej liczbie dokumentów należy uwzględnić koszty stałe. Z kolei przy wierzytelnościach jednostkowych o większej wartości (pow. 250 tys.) możemy zaproponować niższe stawki procentowe. Prowizja dla 1% (jeśli zastosujemy stawkę 5%).
7. Placówki Payper24 - ideą naszej propozycji jest to, aby Partnerzy mogli sprzedawać własne weksle, a pozyskane środki przeznaczać na finansowanie mikro i małych przedsiębiorstw lokalnych przez skupowanie weksli elektronicznych z handlu. Dodatkowo mogą uzyskać uprawnienie do wydawania certyfikatów elektronicznych i świadczyć inne usługi finansowe (we własnym zakresie lub za naszym pośrednictwem - kwestia do ustalenia).