Łukasz
Grygierczyk
Logistyka /
Transport
Temat: Najkorzystniejszy rodzaj rozliczania się dla firmy...
Witam,Jestem zainteresowany tematem pośrednictwa sprzedaży pomiędzy międzynarodowymi podmiotami (UE do UE, UE do Chin) - branża spożywcza. Niestety z racji braku doświadczenia chciałbym się dowiedzieć jaki byłby najkorzystniejszy ( z mojego punktu widzenia) sposób rozwiązania kwestii rozliczeń.
Nie ukrywam , że firma jest dopiero w trakcie budowy i do ewentualnych pierwszych transakcji pozostało jeszcze trochę czasu.
Z racji , że tworzony podmiot będzie nowy na rynku chciałbym zasięgnąć opinii w jaki sposób rozliczać się z dostawcami i odbiorcami. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że dla mnie najwygodniejszym sposobem rozliczania się z dostawcą będzie płatność z odroczonym terminem płatności. W jaki sposób rozliczać się z potencjalnym nowym klientem/odbiorcą tak, aby nie zamrażać swojego kapitału w towarze dostawcy, a jednoczenie otrzymać od klienta płatność ,która sfinansuje zakup towaru u dostawcy ? Na chwilę obecną do głowy przychodzi mi płatność z góry lub akredytywa. Zdaję sobie sprawę, że oba sposoby płatności są dla ewentualnego klienta mało komfortowe, ale chciałbym mieć jakieś zabezpieczenie (przynajmniej na początku) i finansować zakup towaru z pieniędzy odbiorcy/klienta.
Z racji mojego małego doświadczenia w kwestii finansowania bardzo bym prosiło wyrozumiałość i ewentualne sugestie osób, które mają jakieś doświadczenia w podobnych tematach.
Pozdrawiam,
Łukasz