Agnieszka Hromiak

Agnieszka Hromiak Marketing & Sales
Manager, HeatQ
Technology

Temat: projektowanie gier symulacyjnych - warsztat szkoleniowy

PROJEKTOWANIE GIER SYMULACYJNYCH NA POTRZEBY SZKOLENIOWE FIRM PRODUKCYJNYCH

Data rozpoczęcia: 21 września 2016
Data zakończenia: 23 września 2016
Miejsce: Gdańsk

Opis i cel szkolenia:
Celem szkolenia jest stworzenie gry symulacyjnej jako narzędzia pozwalającego zaktywizować szkolone grupy pracowników, zwiększyć efektywność szkoleń oraz motywację uczestników do wykorzystania przekazywanej wiedzy.

Podczas warsztatu uczestnicy stworzą swoją grę symulacyjną oraz poznają kroki jej budowania w celu zapewnienia osiągnięcia założonych celów treningowych.
Zaprojektowana gra symulacyjna pozwoli pokierować zespołem w ustalony przez projektującego sposób, a jednocześnie da uczestnikom swobodę w podejmowaniu decyzji i możliwość obserwowania ich skutków. Prowadzącym pozwali zaś być wsparciem w rozwiązywaniu problemów, a tym samym przekazywaniu wiedzy niezbędnej do realizacji wspólnego projektu.

Korzyści ze szkolenia:
Poznanie etapów projektowania gier symulacyjnych
Stworzenie gry symulacyjnej do wykorzystania w praktyce szkoleniowej

Grupa docelowa:
Lean koordynatorzy
Trenerzy wewnętrzni firm produkcyjnych
Wszystkie osoby potrzebujące szybko i skutecznie przygotować zespoły wdrożeniowe do działań doskonalących

Program szkolenia:
Przygotowanie
Cele gry symulacyjnej
Konstrukcja gry i jej elementy składowe
Akcje doskonalące (program, narzędzia, przebieg)
Czas trwania rundy i takt pracy
Role w grze i ilość uczestników
Układ sali podczas gry
Materiały niezbędne do przeprowadzenia gry
Scenariusz gry i jej podsumowanie poprzez mapę procesu
Zestaw trenera
Realizacja
Podział na zespoły projektowe
Wybór tematu gry symulacyjnej
Projektowanie: gry – plan gry i działania doskonalące między rundami
Przygotowanie gry z dostępnych materiałów
Testowanie gry – test 1
Wnioski z testów 1
Doskonalenie gry
Testowanie gry – test 2
Wnioski z testów 2
Doskonalenie gry
Podsumowanie
Ostatnie rozdanie, czyli końcowy test gry – test nr 3
Inwentaryzacja gry, czyli zebranie pomysłów i materiałów w formę pakietu szkoleniowego

Forma szkolenia:
Warsztat z grą symulacyjną

Materiały przekazane/wypracowane podczas szkolenia:
Podczas szkolenia uczestnicy mają do dyspozycji materiały kreatywne (klocki, karty, kolorowy papier itp.) i narzędzia (drukarkę, gilotynę, laminarkę i in.) pozwalające w szybki sposób tworzyć grę i jej elementy. Gotową instrukcję gry z wykazem materiałów niezbędnych do jej uruchomienia;
Zweryfikowana w praktyce przez uczestników szkolenia gra symulacyjna do wykorzystania na potrzeby szkoleń wewnętrznych w postaci: koncepcji procesów, wzorów wyrobów, instrukcji, materiałów pomocniczych, planu doskonalenia gry, metryczek gry, harmonogramu szkolenia z wykorzystaniem rund gry, zdefiniowanej grupy odbiorców

Więcje informacji na:
https://lean.info.pl/szkolenie/projektowanie-gier-symul...
ahromiak@lean.info.pl