Temat: Zarządzanie zespołem rozproszonym
Dzięki Damian za info. Lokalizacje są przykładowe. Ja widzę to tak:
I. Utworzyć prosty intranet:
First Page
1. Mission
2. Rewards for Teams members, good news/feedback
3. Planed changes
4. Important information/implemented changes
5. General SLA, for day, last months
6. Times of teams operation
7. Clocks for all teams time zones
8. Planed conference call/videoconferences
Menu
9. Members:
a. In alphabetic order, Administrators/agents statistics, shift time, responsibilities, jab
description, hobby, gallery, contact, link to professional/privet profile (e.g.
LinkedIn/face book)
b. Structure witch escalation matrix
10. Active Projects:
Subject, team members, goals, effectiveness percentage, documents related, timelines,
treats
a. Xxxx
b. Xxxx2
11. Metrics dashboard:
II. Zebrania
1. Codziennie robić zebranie 45-50 minut gdzie każdy z liderów prezentuje co zrobił od ostatniego zebrania, co robi i co zrobi do następnego zebrania, takie Cramy.
2. Spotkania F2F z członkami raz na 3 miesiące.
III. Dwa razy w tygodniu spotkanie z liderami. Dodatkowo na każdy milestone jedno.
IV. Z narzędzi, proponuję korzystać z tego co jest najbardziej znane wszystkim w zespole, nie chce uczyć nikogo w trakcie projektu narzędzi do jego zarządzania (ja się szybko nauczę). Może to być MS Project server na MS Sharponcie, Lotus Notes z Worflowem, SAP Workflow, ScrumWorks lub po prostu MS Excel.
V. Bieżący coaching z szczególnym uwzględnieniem różnic kulturowych.
VI. Bieżąca dostępność na instant massangerach. To znaczy jestem dostępny jestem w pracy. Jestem dostępny z info - ograniczony dostęp, praca nad czymś trudnym - czym, praca w drodze, info doraźne "nic nie robię i niech tak zostanie" ;-D.
Co jeszcze?