Agnieszka Haładyj (Jakiel)

Agnieszka Haładyj (Jakiel) skype-lekcje
niemieckiego &
Polish for
foreigners!

Temat: strona internetowa firmy (i nie tylko) - aspekt prawny

Czy ktos, kto prowadzi działalność gospodarczą Szkolenia online (na rynku zagranicznym):
1. Powinien przy każdym rozliczeniu (albo „jakby co, w razie kontroli”) zbierać podpisy swoich uczniów po każdej przeprowadzonej godzinie/pakiecie godzin?? Czy dowodem są faktury, które wystawia z pieczątką firmową (bez podpisów Klientów/Uczniów)?
2. Czy stronę internetową powinien mieć na zasadach/prawach polskich czy rynku, na który dostarcza usługę?
a. Tak z ciekawości: czy prawo internetowe wymaga od jednoosobowych działalności gospodarczych umieszczania adresu (firmowego, który w tym wypadku jest najczęściej również domowym)??
3. Jakie informacje trzeba umieścić na stronie internetowej takiej firmy, aby być WIARYGODNYM?? (Oprócz NIPu… - który nawiasem mówiąc obcokrajowcom nic nie powie…)
Tzn. chodzi mi dokładnie o to, czego może szukać potencjalny Klient na stronie internetowej, aby mieć pewność, że po wpłacie pieniędzy „firma” go nie wystawi do wiatru.
Z góry dziękuję za te informacje (+ jakiekolwiek dodatkowe uwagi, komentarze, spostrzeżenia)
(ew. gdyby ktoś z Państwa wiedział, kto zajmuje się aspektami prawnymi w tym kontekście, byłabym wdzięczna za wskazówkę)
Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: strona internetowa firmy (i nie tylko) - aspekt prawny

Art. 21 ustawy z 2 lipca 2004 r.o swobodzie działalności gospodarczej:
Jeżeli przedsiębiorca oferuje towary lub usługi w sprzedaży bezpośredniej lub sprzedaży na odległość za pośrednictwem środków masowego przekazu, sieci teleinformatycznych lub druków bezadresowych, jest on obowiązany do podania w ofercie co najmniej następujących danych:
1) firmy przedsiębiorcy;
2) numeru identyfikacji podatkowej (NIP);
3) siedziby i adresu przedsiębiorcy.

Dodatkowo warto podać nr z Ewidencji Działalności Gospodarczej i gminę w której jest ta działalność wpisana - jeśli to jednoosobowa działalność lub w spółce cywilnej, albo nr KRS i sąd rejestrowy w którym działalność jest wpisana - jeżeli to żeprawa handlowego . Wtedy kontrahent zawsze może bez problemu zweryfikować istnienie takiego podmiotu.



Wyślij zaproszenie do