Marcin Z.

Marcin Z. Nie przynoś
problemów, kreuj
rozwiązania.

Temat: Systemy monitoringu tras i zużycia paliwa

Witam,

jakie systemy GPS do rejestrowania przebytych tras oraz poziomu paliwa w baku znacie i jakie macie na ich temat zdanie?
Dodam, że system nie musi być on-linowy.

Z góry dzięki za odpowiedzi - przy okazji pozwolą one nieco ożywić forum tej grupy ;)

Pozdrawiam.
Ewa Z.

Ewa Z. Regional Sales
Manager, Qualcomm
Wireless Business
Soluti...

Temat: Systemy monitoringu tras i zużycia paliwa

witam,

istotne jest jakich funkcjonalnosci poszukujesz i jaki rodzaj floty chcesz monitorowac.

Pozdrawiam
Mariusz Szeroki

Mariusz Szeroki inżynier serwisu
urządzeń laserowych

Temat: Systemy monitoringu tras i zużycia paliwa

Mamy w serwisie 2 samochody co możemy z tego wyciągnać? Czy możliwe jest rozliczanie czasu pracy za kółkiem?Mariusz Szeroki edytował(a) ten post dnia 28.09.07 o godzinie 23:36
Marcin Morus

Marcin Morus Kierownik Regionu
ds. Handlowych,
Automonitoring GPS

Temat: Systemy monitoringu tras i zużycia paliwa

Mariusz S.:
Mamy w serwisie 2 samochody co możemy z tego wyciągnać? Czy możliwe jest rozliczanie czasu pracy za kółkiem?Mariusz Szeroki edytował(a) ten post dnia 28.09.07 o godzinie 23:36

Witam kolegę po Polibudzie Gdańskiej

Co do czasu to oczywiscie można liczyć czas pracy kierowcy, ale również ilośc km, zużyte paliwo, średnie spalanie i kilka innych ciekawych funkcjonalności.

Wiecej info na priv
Jan Sobkowiak

Jan Sobkowiak Fizyk, Software
Engineer, GTECH

Temat: Systemy monitoringu tras i zużycia paliwa

możesz dużo dowiedzieć się o stylu jazdy danego pracownika jeśli masz system monitorujący obroty silnika. Inny ciekawy sposób poznałem ostatnio w wyniku przypadku:
w jednej z ciężarówek została zamontowana zewnętrzna precyzyjna sonda paliwa podłączona bezpośrednio do systemu monitoringu. Sonda z powodów technicznych nie została jednak podłączona na środku zbiornika tylko bliżej jego tyłu. Efekt: w nieplanowany sposób powstał czujnik przyspieszenia. Gdy kierowca gwałtownie dodawał gazu, paliwo w zbiorniku przesuwało się do tyłu, zaś chwilowa wartość paliwa odczytana z sondy zwiększała się. W przypadku hamowania odczyt był mniejszy od prawidłowego. Przy dokładniejszej analizie (np. porównując dane zdarzenie z pozycją pojazdu na mapie), można było zauważyć np. gwałtowne hamowanie na skrzyżowaniu (zmiana światła? nieuważny pieszy?)
Ewa Z.

Ewa Z. Regional Sales
Manager, Qualcomm
Wireless Business
Soluti...

Temat: Systemy monitoringu tras i zużycia paliwa

Panowie....

Powoli odchodzi się od instalowania w bakach zewnętrznych urządzeń tj. sondy ciśnieniowe, ultradźwiękowe, napięciowe, pływaki i inne ponieważ dają one możliwość manipulowania. Bardziej rzetelną jest natomiast informacja uzyskana z komputera pojazdu. W przypadku pojazdów ciężarowych jest to magistrala Can lub Can Bus skąd mamy informacje z pompowtrysków ile rzeczywiście zostało podanego paliwa do silnika, biorąc pod uwagę szereg parametrów.
Jan Sobkowiak

Jan Sobkowiak Fizyk, Software
Engineer, GTECH

Temat: Systemy monitoringu tras i zużycia paliwa

A jak masz samochód bez CANA, albo nie masz go w bazie samochodów "rozkodowanych"
Reasumując: nie ucz ojca dzieci robić :).
Ewa Z.

Ewa Z. Regional Sales
Manager, Qualcomm
Wireless Business
Soluti...

Temat: Systemy monitoringu tras i zużycia paliwa

Jan S.:
A jak masz samochód bez CANA, albo nie masz go w bazie samochodów "rozkodowanych"
Reasumując: nie ucz ojca dzieci robić :).

Spokojnie kolego ;-) nie ma takiego zamiaru....
Informuje o trendach.....i doświadczeniach branży transportowej, która ma pod kontrolą ogromne floty :-)Ewa Z. edytował(a) ten post dnia 07.10.07 o godzinie 21:43
Mariusz Szeroki

Mariusz Szeroki inżynier serwisu
urządzeń laserowych

Temat: Systemy monitoringu tras i zużycia paliwa

Jan S.:
możesz dużo dowiedzieć się o stylu jazdy danego pracownika jeśli masz system monitorujący obroty silnika. Inny ciekawy sposób poznałem ostatnio w wyniku przypadku:
w jednej z ciężarówek została zamontowana zewnętrzna precyzyjna sonda paliwa podłączona bezpośrednio do systemu monitoringu. Sonda z powodów technicznych nie została jednak podłączona na środku zbiornika tylko bliżej jego tyłu. Efekt: w nieplanowany sposób powstał czujnik przyspieszenia. Gdy kierowca gwałtownie dodawał gazu, paliwo w zbiorniku przesuwało się do tyłu, zaś chwilowa wartość paliwa odczytana z sondy zwiększała się. W przypadku hamowania odczyt był mniejszy od prawidłowego. Przy dokładniejszej analizie (np. porównując dane zdarzenie z pozycją pojazdu na mapie), można było zauważyć np. gwałtowne hamowanie na skrzyżowaniu (zmiana światła? nieuważny pieszy?)
Interesujące, podejrzewam że mozna też odczytać nachylenie terenu.
Co posiadacze flot życzą sobie standardowo wiedzieć w oparciu o GPS?Mariusz Szeroki edytował(a) ten post dnia 07.10.07 o godzinie 22:47
Marcin Morus

Marcin Morus Kierownik Regionu
ds. Handlowych,
Automonitoring GPS

Temat: Systemy monitoringu tras i zużycia paliwa

Interesujące, podejrzewam że mozna też odczytać nachylenie terenu.
Co posiadacze flot życzą sobie standardowo wiedzieć w oparciu o GPS?Mariusz Szeroki edytował(a) ten post dnia 07.10.07 o godzinie 22:47

Nachylenie moze nie bezposrednio, ale z naszego systemu mozna to wyliczyć. A co do managerów. Przy osobówkach to najczesciej trasówki, prędkości i postoje tu i ówdzie.

Przy ciężarówkach nie tyle predkosci co obroty no i przede wszystkim paliwo.
Jan Sobkowiak

Jan Sobkowiak Fizyk, Software
Engineer, GTECH

Temat: Systemy monitoringu tras i zużycia paliwa

Ewa Z.:
Spokojnie kolego ;-) nie ma takiego zamiaru....
Informuje o trendach.....i doświadczeniach branży transportowej, która ma pod kontrolą ogromne floty :-)Ewa Z. edytował(a) ten post dnia 07.10.07 o godzinie 21:43
Spoko spoko, ja trendy znam, w końcu to moja działka :).
Pozdrawiam serdecznie
Jan Sobkowiak

Jan Sobkowiak Fizyk, Software
Engineer, GTECH

Temat: Systemy monitoringu tras i zużycia paliwa

Mariusz S.:
Co posiadacze flot życzą sobie standardowo wiedzieć w oparciu o GPS?[edited]

W oparciu o sam GPS to za dużo nie można się dowiedzieć: pozycja geograficzna, wysokość, prędkość, azymunt, liczba widzianych satelit, i jeszcze inne raczej mniej istotne parametry.
Marcin Morus

Marcin Morus Kierownik Regionu
ds. Handlowych,
Automonitoring GPS

Temat: Systemy monitoringu tras i zużycia paliwa

No nie zgodze sie z kolegą. Z GPSu mozna wiele, tylko trzeba wiedzieć jak.

Odpowiednie połączenie lokalizacji, czasu i funkcjonalności systemu i można zbudować dużo ciekawych raportów, a one juz rysują obraz wykorzystania aut.
Jan Sobkowiak

Jan Sobkowiak Fizyk, Software
Engineer, GTECH

Temat: Systemy monitoringu tras i zużycia paliwa

Ja wymieniłem tylko informacje które technicznie można pozyskać z gpsu. Raporty to już działka marketingowa.
Są oczywiście funkcje nieGPSowe wykorzystywane w monitoringu
: prędkość obrotowa, czujniki drzwi, stacyjka, temperatury, identyfikacja kierowców etc... To już zależy tylko od wyobraźni klienta i umiejętności konstruktorów :)

Temat: Systemy monitoringu tras i zużycia paliwa

Jan S.:
Ja wymieniłem tylko informacje które technicznie można pozyskać z gpsu. Raporty to już działka marketingowa.
Są oczywiście funkcje nieGPSowe wykorzystywane w monitoringu
: prędkość obrotowa, czujniki drzwi, stacyjka, temperatury, identyfikacja kierowców etc... To już zależy tylko od wyobraźni klienta i umiejętności konstruktorów :)


Zgadzam się z przed mówcą, byłem ostatnio na konferencji "TRUCK"-a i było wiele takich systemów, generalnie wszystkie systemy to takie same "pudełko" + odpowiednie oprogramowanie ( co firma inny pomysł, inny patent) + odpowiednie czujniki (wg potrzeby).
Jak dobrze pamiętam, była tylko jedna firma, która robiła wszystko za pomocą satelit, reszta to GPS+GPRS :)Arkadiusz Wróblewski edytował(a) ten post dnia 15.10.07 o godzinie 22:22
Jan Sobkowiak

Jan Sobkowiak Fizyk, Software
Engineer, GTECH

Temat: Systemy monitoringu tras i zużycia paliwa

Arkadiusz W.:
Jak dobrze pamiętam, była tylko jedna firma, która robiła wszystko za pomocą satelit, reszta to GPS+GPRS :)Arkadiusz Wróblewski edytował(a) ten post dnia 15.10.07 o godzinie 22:22

A pamiętasz co to za firma i jak wyglądały nadajniki?
Pozdr

Temat: Systemy monitoringu tras i zużycia paliwa

Witam szanowną konkurencję :)

Co do "rzetelności" pomiarów przez urządzenia zewnętrzne - wszystko zależy od urządzeń :)

A łączność z CAN`em to rewelacja - np. możliwość pobrania informacji dot. nacisku na oś.

Pozdrawiam
Marcin Ciecwierz
Tomasz Jakub Ł.

Tomasz Jakub Ł. Regional Sales
Manager CEE, RIO a
brand of VW Truck &
Bus

Temat: Systemy monitoringu tras i zużycia paliwa

Jan S.:
Arkadiusz W.:
Jak dobrze pamiętam, była tylko jedna firma, która robiła wszystko za pomocą satelit, reszta to GPS+GPRS :)Arkadiusz Wróblewski edytował(a) ten post dnia 15.10.07 o godzinie 22:22

A pamiętasz co to za firma i jak wyglądały nadajniki?
Pozdr

Chodzi pewnie o Qualcomm. Tylko po co nam dziś komunikacja realizowana przez satelitę w systemach FMS...?

konto usunięte

Temat: Systemy monitoringu tras i zużycia paliwa

W przypadku pojazdów ciężarowych jest to magistrala Can lub Can Bus skąd mamy informacje z pompowtrysków ile rzeczywiście zostało podanego paliwa do silnika, biorąc pod uwagę szereg parametrów.

Tak, ale pojawiają się problemy, np:
* Nie da się zrobić systemu uniwersalnego bo różne ciężarówki mają różne komputery więc potrzeba innych implementacji (sondy są w 100% uniwersalne)
* Czy na pewno łatwo uzyskamy informację o tym, jaki rodzaj komputera jest w ciężarówce?
* Czy będzie wiadomo jak obsługiwać dany komputer i jak go obsłużyć od strony softwarowej?
Małgorzata Kwiatkowska

Małgorzata Kwiatkowska Specjalista ds
Marketingu, IT

Temat: Systemy monitoringu tras i zużycia paliwa

Polecam http://www.monitoring-gps.net/informacje-o-systemie.aspx. Można śledzić pojazd także za pomocą smartfona. Mają specjalna aplikację na telefon. Polecam Ci firmę, z której sama korzystam. Jest sprawdzona. Zapewne na forum tez ktoś korzysta z tej samej. Czasami się przydaje monitoring GPS żeby sprawdzić czy mąż mówi mi prawdę ;)

Następna dyskusja:

Konferencja Nawigacja i sys...




Wyślij zaproszenie do