Agnieszka
Olejnik
dyplomowany trener
biznesu,
doświadczony
menedżer i ekspe...
Temat: SZKOLENIA INDYWIDUALNE METODĄ 1 + 1 (1 TRENER + 1 UCZESTNIK)
HRHELP…szkolenia dla firm, które rosną
Szkolenia indywidualne – kierujemy przede wszystkim do menedżerów wyższego szczebla zarządzania, którzy z racji pełnionych funkcji, nie dysponują dużą ilością czasu, by wziąć udział w 2 lub 1- dniowych klasycznych warsztatach, a chcieliby odświeżyć, poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności podczas indywidualnych konsultacji z trenerem.
Oto niektóre tematy, które realizujemy podczas sesji:
. 1. Motywowanie podwładnych – czyli jak skutecznie stosować tzw. motywatory niematerialne:
• co motywuje współczesnych pracowników i jak to wykorzystać
• czy każdego pracownika motywuje to samo, od czego to zależy
• jak zbadać motywacją indywidualną i grupową
• jak badać poziom motywacji w firmie
• KOMUNIKACJA MOTYWACYJNA LIDERA – czyli rola motywatorów „niematerialnych”
• kiedy stosować instruowanie, trenowanie, wspieranie i delegowanie wobec swoich pracowników
• Motywacyjny Poradnik Kierownika
a. Zarażanie entuzjazmem
b. Okazywanie uznania
c. Chwalenie (idea Jednominutowych Pochwał)
d. Wyznaczanie pracownikom celów i zadań (idea Jednominutowych Celów)
e. Udzielanie informacji zwrotnej (idea Jednominutowych Nagan)
2. Skuteczne delegowanie zadań i egzekwowanie poleceń zgodnie z ideą nowoczesnego przywództwa
• na czym polega delegowanie
• zarządzanie przez trening/ doradztwo/ coaching – umiejętność dostosowywania stylu zarządzania w zależności od doświadczenia i rodzaju pracownika
• skuteczny FEEDBACK – czyli przekazywanie informacji zwrotnej pozytywnej / negatywnej
3. Coachingowy styl zarządzania – jako najbardziej skuteczne narzędzie przywództwa XXI. Wieku
1. Co to jest coaching
• coaching, trening, doradztwo – różnice i podobieństwa
• podstawowe rodzaje i modele coachingu
• czym coaching nie jest i nie powinien być
• zalety stosowania coachingowego stylu zarządzania
2. Coach czyli kto
• rola i podstawowe zadania coacha
• cechy, umiejętności i postawa coacha: zaakceptowanie zmian, budowanie relacji, aktywne słuchanie, udzielanie feedbacku
menedżer jako coach
3. Mocne pytania coachingowe
4. Stylizacja zawodowa – budowanie profesjonalnego wizerunku: wygląd zewnętrzny, etykieta współczesnego biznesu
1.Praca nad wizerunkiem
• co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie
• rola wyglądu zewnętrznego pracowników we współczesnych kontaktach biznesowych czyli do czego potrzebny jest pozytywny wizerunek
• jakie znaczenie ma dorobek w kreowaniu pozytywnego wizerunku
2. Pierwsze… i drugie wrażenie
• czy szata zdobi człowieka
• jakie informacje można odczytać z wyglądu
• materialne i niematerialne symbole statusu
• „magia” i rola koloru w budowaniu wizerunku
3. Kreowanie wizerunku przez zachowanie
• Etykieta biznesowa – podstawowe zasady dobrych manier
• 3 P – powitanie, pozdrawianie, przedstawianie
• kontakt wzrokowy
• mowa ciała – faux pas w komunikacji niewerbalnej
• 11 kroków skutecznego zapamiętywania imion i nazwisk
• rozmowa telefoniczna
• komunikacja elektroniczna – o jakich zasadach etykiety warto pamiętać w komunikacji przez internet
4. Wygląd kobiety i mężczyzny w kontaktach biznesowych
• strój na co dzień i od święta – umiejętne dobieranie stroju do różnych okazji
• wygląd eleganckiej bizneswoman: jak odnaleźć swój styl, dekalog kobiety profesjonalnej, niszczyciele wizerunku kobiety profesjonalnej
• wizerunek eleganckiego biznesmena: sposoby dobierania koszuli i krawata, dekalog eleganckiego mężczyzny, niszczyciele wizerunku eleganckiego mężczyzny
• co to jest dress code – jego zalety i wady
5. Sztuka wystąpień publicznych – autoprezentacja, pisanie mądrych porywających wystąpień/ prezentacji, skuteczne sposoby na radzenie sobie z tremą
1. Pierwsze… i drugie wrażenie
• czy szata zdobi człowieka
• jakie informacje można odczytać z wyglądu
• materialne i niematerialne symbole statusu
2. elementy niezbędne w pisaniu porywającego wystąpienia/ prezentacji
3. objawy tremy i jak sobie z nimi radzić
4. sztuka występowania: mowa ciała, ton głosu, praca z projektorem, flipchartem
6. Zarządzanie sobą w czasie – czyli jak się lepiej zorganizować
• analiza osobistego stylu zarządzania własnym czasem
• jakie sprawy i dlaczego najczęściej odkładamy
• destrukcyjny wpływ słów: „muszę”, „powinienem”
• złote reguły na odkładanie spraw na później
• co jest dla mnie najważniejsze – sprawy pilne czy sprawy ważne – ustalanie priorytetów, wyznaczanie jasnych realizowalnych celów
• fenomen efektywnego zarządzania sobą w czasie zgodnie z regułą 4 GENERACJI -czyli jak odnaleźć równowagę między życiem zawodowym, prywatnym i czasem
7. Siła komunikacji – czyli jak się lepiej i efektywniej porozumiewać ze współpracownikami, podwładnymi, klientami
• Jak prawidłowo odczytywać „kody” – czyli jak mówić, by być zrozumiałym i jak słuchać by rozumieć
• Magia mowy ciała
• Jak zostać doskonałym słuchaczem
• Czy jest możliwe, że każdy będzie mnie postrzegać pozytywnie…. ?
• Zabawa wzrokiem – co mogę osiągnąć odpowiednio patrząc
• Zabawa słowem – jak mogę wpływać i działać na innych dobierając odpowiednie słowa
• Zabawa głosem – magia tonu
Każde szkolenie indywidualne jest przygotowywane po konsultacji i analizie potrzeb z klientem. Zapraszamy
ZGŁOSZENIA/ ZAPYTANIA - TEL. 506 076 616, MAIL: agnieszka.olejnik@hrhelp.pl