Michał Ż.

Michał Ż. IT Manager

Temat: Stereotypy i uprzedzenia: DZIAŁ IT VS UŻYTKOWNICY

Witam wszystkich forumowiczów.
Aktualnie przygotowuję prezentację na temat pracy działu IT do pokazania użytkownikom w naszej firmie. Celem prezentacji jest poprawa komunikacji i wzajemnych stosunków pomiędzy działem IT, a resztą pracowników w firmie, obalenie typowych stereotypów, wymiana negatywnych i pozytywnych doświadczeń - wszystko poparte przykładami z życia wziętymi :)
W związku z tym chciałbym poznać wasze doświadczenia dotyczące tego tematu, zarówno ze strony działu IT jak i ze strony użytkownika końcowego. Proszę o wpisanie anegdot dotyczących kontaktów informatyka z innymi, stereotypów z którymi walczycie, wpadek, nieporozumień - generalnie wszystkiego co dotyczy tematu: informatyk kontra reszta społeczeństwa.

Dla rozkręcenia tematu podam od siebie kilka przykładów zachowań z którymi ja się zetknąłem:
1. Dzwoni panienka i zgłasza BIG problem, który musi być zrobiony "od ręki" bo inaczej świat się zawali. Mówię: "OK - zapodaj na helpdesk i kolega z działu IT tym się zajmie". Odpowiedź: "A nie wiesz co jak tak to sama sobie już to zrobię".
2. Częsty tekst po wezwaniu do awarii: "Jak przyszedłeś jesteś to już działa".
3. Z cyklu tekst irytujący: "zrób to za mnie bo ty zrobisz to szybciej", "samo się zrobiło"
4. Dzwoni użytkownik z prośbą o wytłumaczenie pewnej kwestii. Pytam czy nie dostał notatki wysłanej z rana do wszystkich z dokładną instrukcją i słyszę: "Nie chciało mi się czytać, ty przez telefon streścisz mi szybciej".
Adam Pawliczek

Adam Pawliczek Usability expert, UX
designer,
Interaction
specialist

Temat: Stereotypy i uprzedzenia: DZIAŁ IT VS UŻYTKOWNICY

Motyw, którego w ciągu 5 lat nic nie przebiło:
Klient prosi, aby tzw. Alert (systemowe okienko z potwierdzeniem wywoływane przez JavaScript na stronach www - dla pewności wytłumaczę o czym piszę;) został zmodyfikowany tak, aby ikonka wykrzyknika była po prawej stronie, a zamiast "OK" było "Ja" (klient niemieckojęzyczny).

Irytacja programisty spowodowana jest tym, że musi współpracować z osobami, które nie mają kompletnego pojęcia o tym co robią - a zajmują się projektowaniem oprogramowania webowego w swojej firmie i zlecają programistom takie właśnie kwiatki.
Michał Ż.

Michał Ż. IT Manager

Temat: Stereotypy i uprzedzenia: DZIAŁ IT VS UŻYTKOWNICY

Dziękuję za wypowiedź.
Gdyby ktoś potrzebował takiej prezentacji prezentacji proszę o maila.

Następna dyskusja:

Stereotypy i uprzedzenia: D...




Wyślij zaproszenie do