Michał Ż. IT Manager
Temat: Stereotypy i uprzedzenia: DZIAŁ IT VS UŻYTKOWNICY
Witam wszystkich forumowiczów.Aktualnie przygotowuję prezentację na temat pracy działu IT do pokazania użytkownikom w naszej firmie. Celem prezentacji jest poprawa komunikacji i wzajemnych stosunków pomiędzy działem IT, a resztą pracowników w firmie, obalenie typowych stereotypów, wymiana negatywnych i pozytywnych doświadczeń - wszystko poparte przykładami z życia wziętymi :)
W związku z tym chciałbym poznać wasze doświadczenia dotyczące tego tematu, zarówno ze strony działu IT jak i ze strony użytkownika końcowego. Proszę o wpisanie anegdot dotyczących kontaktów informatyka z innymi, stereotypów z którymi walczycie, wpadek, nieporozumień - generalnie wszystkiego co dotyczy tematu: informatyk kontra reszta społeczeństwa.
Dla rozkręcenia tematu podam od siebie kilka przykładów zachowań z którymi ja się zetknąłem:
1. Dzwoni panienka i zgłasza BIG problem, który musi być zrobiony "od ręki" bo inaczej świat się zawali. Mówię: "OK - zapodaj na helpdesk i kolega z działu IT tym się zajmie". Odpowiedź: "A nie wiesz co jak tak to sama sobie już to zrobię".
2. Częsty tekst po wezwaniu do awarii: "Jak przyszedłeś jesteś to już działa".
3. Z cyklu tekst irytujący: "zrób to za mnie bo ty zrobisz to szybciej", "samo się zrobiło"
4. Dzwoni użytkownik z prośbą o wytłumaczenie pewnej kwestii. Pytam czy nie dostał notatki wysłanej z rana do wszystkich z dokładną instrukcją i słyszę: "Nie chciało mi się czytać, ty przez telefon streścisz mi szybciej".