Temat: Prezentacje Firm Doradczych
W imieniu firmy MAY AGENCY TRAINING & EVENT, serdecznie polecam oraz uprzejmie zapraszam do udziału w szkoleniu:
PREZYDENCJA POLSKI W UNII EUROPEJSKIEJ.
WIZERUNEK URZĘDNIKA I PROTOKÓŁ DYPLOMATYCZNY.
Cele szkolenia:
· Realizacja przedsięwzięć Korpusu Cywilnego (CC) w pracy urzędnika na arenie UE.
· Kreacja pozytywnej, spójnej osobowości służbowej urzędnika.
· Realizacja praktycznej wymowy stwierdzenia: „Urzędnik jest wizytówką Urzędu.”
· Budowanie autoprezentacji urzędnika w środowisku CC i CD Europy.
· Rozszerzenie umiejętności realizacji zasad protokołu dyplomatycznego,
· Resumee’ informacji związanych z dress codem, zaproszeniem, rautem za granicą.
· Stosowanie zachowań zgodnych z euro etykietą urzędników UE.
· Pogłębienie praktyki i realizacji sposobów krótkiego wystąpienia na forum na przykładzie
improwizowanego przedstawienia swojego stanowiska służbowego wobec gości z UE.
· Skuteczna prezentacja praktyki urzędowego savoir vivre’u wobec dyplomatów.
· Wykorzystanie procedur selekcji danych w rozmowach kuluarowych z urzędnikami UE
Rozwój umiejętności:
· Dopasowania się do każdego urzędowego i dyplomatycznego otoczenia i wyjście obronną ręką z najbardziej trudnych sytuacji w kontekście procedury urzędnika UE.
· Stosowania reguł dyplomatycznego savoir vivre’u w delegacji oraz przyjmując gości z UE.
· Działania prezentacyjnego oraz świadomego sterowania przekazem werbalnym,
wywierania pozytywnego wizerunku urzędu i umiejętności autoprezentacji urzędnika.
· Praktycznego wykorzystania zasad konwersacji kuluarowych przy zachowaniu poufności.
· Wykorzystania rozszerzonych umiejętności na arenach międzynarodowych
· Określanie planu i osiąganie celu, takt i samokontrola w sytuacjach stresujących.
Program:
PREZYDENCJA RP W UNII EUROPEJSKIEJ. URZĘDNIK JAKO KREATOR WIZERUNKU URZĘDU
1. Narzędzia - czyli czym dysponuje Urzędnik Państwowy (CC)'?
· procedury, regulaminy, zwyczaje,
· wygląd, strój, wizerunek zewnętrzny,
· umiejętności mimiczne,
· umiejętności werbalne – ton głosu, dykcja, modulacja, akcent, siła głosu,
· szacunek, życzliwość, takt, służbowy dystans
· entuzjazm i optymizm,
· wykształcenie, wiedza, doświadczenie,
· motywacja i chęć działania,
· urzędniczy savoir vivre, czyli kultura zachowania się w kontaktach międzynarodowych
· spokojna pewność siebie,
· urządzenia i pomoce resortowe związane z moim stanowiskiem oraz prerogatywami,
· zrozumienie wizji, misji i działania mojego Urzędu,
· możliwość konsultacji i pomocy odgórnej,
· „esprit de corps” czyli siła jedności zespołu (spójność wizerunkowa Urzędu)
· zestaw specjalnie opracowanych ćwiczeń rozluźniających dla urzędników
2. Wizerunek oczekiwany urzędnika na arenie międzynarodowej UE.
· kreacja wizerunku urzędnika CC,
· savoir vivre w CC i CD na przykładzie powitania i prezentacji zwykłej (ćwiczenia – scenki),
· znajomość precedencji na podstawie procedury precedencyjnej
· odbiór nastroju i stanu emocji - ćwiczenia z prezentacją trenera,
· zewnętrzne czynniki odbioru postawy szacunku i życzliwości,
· dyplomatyczna powaga, skupiony wyraz twarzy, rodzaje używanego uśmiechu,
· procedura zachowania w randze mojego stanowiska - przykłady
3. Wizerunek wewnętrzny - osobowość pozytywna Urzędnika jako wyraz stabilności Urzędu
· przełożenie stanu ducha i umysłu na podświadomy komunikat mowy ciała
· automotywacja – technika „kotwiczenia na obrazie” dla pozytywnego wizerunku,
· „karmienie podświadomości” – afirmacje w praktyce
· wizerunkowe przeciwdziałanie stereotypowi „urzędnika Słowianina”
· odpowiadanie na pytania - życzliwa lakoniczność i zasada zachowania informacji
4. Autoprezentacja, czyli '20 Twoich sekund' na forum międzynarodowym.
· najkrótsza autoprezentacja (ćwiczenia tzw.’wejście’ z przedstawieniem i przywitaniem),
co chcemy pokazać, co chcemy ukryć; co chcielibyśmy, aby zapamiętano...
5. Komunikacja werbalna.
· przedstawienie prelegenta, referowanie, skrót kreatywny,
· techniczne umiejętności werbalne – ćwiczenia z akcentami i fragmentem tekstu,
· artykulacja, dykcja, modulacja, dynamika – ćwiczenia.
6. Profesjonalista w praktyce – urzędnik w delegacji zagranicznej
· konieczne informacje o przebiegu delegacji.
· dokumenty – praktyka ochrony danych. Teczka – ważny atrybut urzędnika.
· dress code na zaproszeniu dyplomatycznym : C.N. ; B.T.; W.T.; C.B.; T.V.; Cas. (Casual)
· przywitanie, przedstawienie, pożegnanie.
· elegancja w stosunku do Kobiet, zachowanie szacunku dla hierarchii i precedencji
· elegancja w sylwetce i ascetyczność w geście,
· ręce - co z nimi zrobić ; ręce zdradzające emocje mówcy,
· głowa, ramiona i plecy; wysyłane sygnały o emocjach,
· siadanie, siedzenie i wstawanie - po tym poznaje się mistrzów bon tonu,
· bezpieczne tematy rozmów – pogoda, sport (golf, polo, tenis itp.)
· ciekawostki : cygara, whisky, koniak, brandy, likiery, wina, smoking etc.
· goście – urzędnicy i dyplomaci europejscy, a udział mediów w spotkaniu i konferencji - porady wizażu w telegraficznym skrócie: strój, fryzura, dodatki – konieczne i niekonieczne, tuszowanie minusów, podkreślanie plusów, makijaż biurowy, telewizyjny i wieczorowy.
7. Wizerunek urzędnika a elementy asertywności fizycznej – pewność, kontrola, czujność.
· chodź pewnym krokiem,
· chodź z podniesioną głową,
· miej świadomość otoczenia i czasu,
· sprawiaj wrażenie czujnego,
· nie unikaj spojrzenia prosto w oczy,
· mów życzliwie, z szacunkiem, ale z przekonaniem,
· dopasuj strój do okoliczności,
· uśmiechaj się, chwal, doceniaj, podziwiaj,
· bądź uprzejmy, bądź entuzjastyczny,
· mów zrozumiale, lepiej krócej niż za długo,
· wyćwicz mocny, „szczery” uścisk dłoni.
8. Protokół dyplomatyczny - przypomnienie najważniejszych elementów.
Podstawowe zasady protokołu dyplomatycznego:
• zasada wzajemności,
• precedencja (na przykładzie ustaleń precedencji Francji i Anglii )
• exequatur.
Przykłady korespondencji dyplomatycznej:
• aide memoire,
• memorandum,
• nota werbalna.
9. Asertywność i savoir vivre. Autoafirmacje – budowa i zastosowanie praktyczne
Prowadzący:
Paweł M Lipnicki - trener, szkoleniowiec, coach, autor szkoleń, pisarz, aktor, prezenter TV.
Od 1993 r. współpracujący z TVP. Prowadził m.in. programy "Sami o sobie", autorski program "Stres ma wielkie oczy", "Mama i ja", Kawa czy herbata", "Orzeł czy reszka" (O historii pieniądza w Polsce wg własnego scenariusza). Odbył ponad 10000 koncertów, pokazów, szkoleń, sympozjów, imprez plenerowych (m.in. pikniki RMF FM oraz plenery "Kawy czy herbaty" TVP 1)
Prowadzi autorskie seminaria i szkolenia od 1986 r. , certyfikowane od 1994
Był dyrektorem naczelnym w Agencji Artystycznej ART MYSELF, dyrektorem ds. TV i kreacji w LOGO ART, dyrektorem kreatywnym w PR & PROM " SEVENTH", Main Research Managerem w BSTM MIND SOCIETY, Menadżerem Kreacji w "BRZ ART." etc.
Autor szkolenia z event marketingu w praktyce promocyjnej; autor programów szkoleń antystresowych i negocjacyjnych dla VIP-ów, biznesmenów i prezenterów. Prowadzi treningi rozwoju kreacji pozawerbalnej, krasomówcze i prosprzedażowe szkolenia z wykorzystaniem technik aktorskich, a także seminaria techniki wystąpień publicznych dla trenerów, działaczy , przywódców i polityków oraz celebry Ma 14 lat doświadczenia w prowadzeniu szkoleń.
W 2000 roku wygrał zawody trenerskie na zgrupowaniu szkoleniowym i otrzymał tytuł LEADER of MIND TRAINERS.
Liczba Uczestników jego szkoleń, warsztatów i seminariów to nawet 2.000 osób rocznie.
Autor unikatowego w Polsce szkolenia antystresowego dla urzędników i pracowników biurowych.
Ambasador Marek Luksusowych i szkoleniowiec prezentacji koncernu DIAGEO.
Dodatkowe dane oraz szkolenia autorskie -
http://trener.home.pl ;
http://wikipedia.pl ;
http://goldenline.pl
Szkolił i trenował urzędników Ministerstwa Skarbu Państwa, MSW i A, MK i DN i innych; Menadżerów i pracowników firm : Siemens, Ericsson, Gilette, Diageo, PZU, PKO, ING, LOT, Allegro, Era, Stena Line i innych.
Miejsce szkolenia: Centrum Konferencyjne Warszawianka, Warszawa, ul. Merliniego 2.
Termin szkolenia: 16. grudnia 2010 r.
Koszt uczestnictwa: 990 zł (brutto)
Ilość miejsc ograniczona! Decyduje kolejność nadesłanych kart zgłoszenia.
W ramach szkolenia zapewniamy:
· organizację i poprowadzenie szkolenia przez trenera,
· materiały szkoleniowe,
· Certyfikat ukończenia szkolenia,
· serwisy kawowe i obiad.
Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej (e-mail). Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Kontakt:
MayAgency
http://www.mayagency.com.pl
tel: 606673674
tel2: 224902035
infolinia: 0801002281
Krzysztof Magura edytował(a) ten post dnia 07.12.10 o godzinie 18:22