Temat: Zapytanie od początkującego
Witaj,
Nie masz obowiązku podpisywania umowy z odbiorcą. Jeśli nie wypłacasz mu żadnych bonusów, ani nagród. Jeśli jednak nie sprzedajesz za gotówkę tylko na termin dla Twojego bezpieczeństwa taką umowę powinno się podpisać. Nie musi to być jakiś szczególny wzór. Ważne, żeby były dane kupującego i sprzedającego oraz podpisy osób uprawnionych do reprezentowania firmy oraz zapisy tego co ustalicie. Co warto w takim porozumieniu zawrzeć:
Po 1. Ceny po jakich cenach będziesz sprzedawał, jakie będziesz dawał upusty od oficjalnego cennika.
Uchroni Cię to przed tym, że ktoś powie, że na inną cenę się umawiał i dlatego nie płaci
Po 2. Zasady zmian cennika ( terminy )
powód jak wyżej
Po 3. Termin płatności oraz sposób płatności ( np. 14 dni od daty dostawy przelewem na rachunek bankowy nr ..... )
powód jak wyżej. Nie płacę ponieważ inaczej się umawiałem ze sprzedającym, a fakturę odebrała sprzedawczyni która tych ustaleń nie znała
Po 4. Informacje o produktach dopuszczenia, certyfikaty etc..
uchroni Cię to przed ewentualnymi roszczeniami odszkodowawczymi
Po 5. terminy i zasady dostawy oraz kto pokrywa jej koszty
Po 6. Ewentualne kary umowne za braki w dostawach nie realizowanie dostaw, czy też nieterminowe płatności
Uchroni Cię to przed wyimaginowanymi stratami jakie ktoś sobie wyliczy np. za to, że nie dostarczyłeś mu jakiejś dostawy
to taki basic ponad to jeśli będziesz chciał dawać rabaty wypłacane po czasie to musi to być opisane w umowie kiedy, jak, ile i za co. np:
1. za wykonanie targetu ....
2. za udostępnienie miejsca ekspozycyjnego dodatkowego
3. za uczestnictwo w gazetkach detalisty ( ile gazetek na jakich zasadach i za ile )
opisane powyżej punkty mogą być wyrażone zarówno kwotowo jak i procentowo od obrotu netto.