Paweł Klimek

Paweł Klimek Kierownik Działu
Marek Własnych -
Kraj oraz Export

Temat: piwa - ułożenie

Witam,

jakie wg Was powinno być ułożenie piw importowanych w supermarkecie
Wybór ok 200 pozycji (z ok 20 różnych krajów pochodzenia, każdy gatunek):

- puszki obok butelek, czy puszki osobno zupełnie (czy kupujecie markę czy butelkę lub puszkę) ?
- rodzajami piwa, czy krajami pochodzenia czy innym kluczem ?
Krzysztof B.

Krzysztof B. Senior manager for
over 20 years with
extensive
experienc...

Temat: piwa - ułożenie

...poproś Przedstawicieli dostawców o "drzewo decyzyjne" - jestem pewien, że ktoś robił takie badanie...
Marek Pawłowski

Marek Pawłowski Kierownik ds rozwoju
rynku ( Cała Polska
), Onduline Mate...

Temat: piwa - ułożenie

Najpierw butelki później puszki

konto usunięte

Temat: piwa - ułożenie

Marek Pawłowski:
Najpierw butelki później puszki
a dlaczego?

konto usunięte

Temat: piwa - ułożenie

Wyszedłbym od kryterium smaku/typu i rodzaju danego piwa. Czyli osobno lagery/osobno portery/pszeniczne i piwa smakowe czy mocne.

W ramach tego podziału kolejnym kluczem powinien być indeks cenowy, tak aby konsument mógł szybko odnaleźć produkt wg smaku/typu+klucz cenowy.

Co do podziału ze względu na opakowanie to owszem ale powinno to być wynikowe w stosunku do całości - no i pytanie ile SKU importowanych produktów mamy... ? No i jakim splitem podzielimy półeczkę ;-)

CO do samej komunikacji marek to chyba trudniejszy temat.

Takie jest moje osobiste zdroworozsądkowe podejście w tym zakresie...Andrzej Wowk edytował(a) ten post dnia 06.12.09 o godzinie 22:42

konto usunięte

Temat: piwa - ułożenie

Michał N.:
Marek Pawłowski:
Najpierw butelki później puszki
a dlaczego?


Ponieważ butelki są bardziej marżogenne ;)

Co do ustawienia tak jak kolega wyżej wspomniał:

1. kryterium - smak/typ - konsument przychodząc po piwo wie czy chce smakowe, lekkie, ciemne itd...
2. Cena oczywiścia

Co do opakowań - w zależności od wysokości konsumpcji butelki nad puszką... lub w zależności od wielkości marży...
Wiadomo, że więcej miejsca powinno się przeznaczyć na produkty bardziej marżogenne, żeby przyciągnąć do nich klienta... z tego też powodu super/hiper markety na markę własną przeznaczają najwięcej miejscaMariusz Piasecki edytował(a) ten post dnia 07.12.09 o godzinie 22:56
Krzysztof B.

Krzysztof B. Senior manager for
over 20 years with
extensive
experienc...

Temat: piwa - ułożenie

Mariusz Piasecki:
Michał N.:
Marek Pawłowski:
Najpierw butelki później puszki
a dlaczego?


Ponieważ butelki są bardziej marżogenne ;)

.. lub w zależności od wielkości marży...
Wiadomo, że więcej miejsca powinno się przeznaczyć na produkty bardziej marżogenne, żeby przyciągnąć do nich klienta... z tego też powodu super/hiper markety na markę własną przeznaczają najwięcej miejsca

sieci nie zawsze mają dużą marżę na markach własnych - często, strategicznie, marka własna ma zupełnie inną rolę, np. "traffic generator" - poprzez niską cenę.

Z pozostałymi argumentami zgadzam się w całej rozciągłości - użyłeś modelu "drzewa decyzyjnego".Krzysztof B. edytował(a) ten post dnia 08.12.09 o godzinie 23:42
Paweł Klimek

Paweł Klimek Kierownik Działu
Marek Własnych -
Kraj oraz Export

Temat: piwa - ułożenie

Mariusz Piasecki:
Michał N.:
Marek Pawłowski:
Najpierw butelki później puszki
a dlaczego?


Ponieważ butelki są bardziej marżogenne ;)

Co do ustawienia tak jak kolega wyżej wspomniał:

1. kryterium - smak/typ - konsument przychodząc po piwo wie czy chce smakowe, lekkie, ciemne itd...
2. Cena oczywiścia

Co do opakowań - w zależności od wysokości konsumpcji butelki nad puszką... lub w zależności od wielkości marży...
Wiadomo, że więcej miejsca powinno się przeznaczyć na produkty bardziej marżogenne, żeby przyciągnąć do nich klienta... z tego też powodu super/hiper markety na markę własną przeznaczają najwięcej miejscaMariusz Piasecki edytował(a) ten post dnia 07.12.09 o godzinie 22:56

Tylko chodzi o piwa importowane, gdzie cena nie gra kluczowej roli w większości przypadków (może poza produktami rozpoznawalnymi cenowo np. Złoty Bażant).
Uważam że podział na rodzaj jest najlepszym rozwiązaniem - jeżeli chodzi o piwach polskie "tradycyjne". Natomiast w przypadku piw importowanych mam już wątpliwości. Mianowicie chodzi mi o ułożenie butelek i puszek. Gdybyśmy kierowali się podziałem na rodzaje to trzeba by ustawiać puszki obok butelek (w danym rodzaju)... Wygląda to jednak dość chaotycznie i bez dobrego oznaczenia marketingowego nie mam moim zdaniem sensu.
Wiecie może skad można wziąć drzewo decyzyjne przy wyborze piw ?

konto usunięte

Temat: piwa - ułożenie

Popraw mnie ale o ile mnie pamięć nie myli tzw. "wynalazki" importowane bardzo często mają specjalne opakowania np. gliniane kufle, butelki glinanie zakorkowane, beczułki itp. Rozumiem, że ustawienie półki z tego rypu wynalazkami może być skomplikowane i trudno tu mówić o konkretnym kluczu innym niż indeks cenowy. Może się mylę, ale generalnie jeśli myślimy o piwach importowanych to obserwuję półeczki w różnych formatach i cena wydaje mi się tu ważnym elementem, bo takie piwo o smaku chlebowo - bananowym potrafi kosztować 50 PLN za 0,5l. Przy takich rozpiętościach cenowych najbardziej zasadna wydaje sie kwesta ceny. Przy czym w rozumienia piwa importowane to zdecydowanie szerszy asortyment niż tzw. Miller, Peroni, Pilsner. Wyszedł być o doprecyzowanie czy to są tzw. piwa importowane - ale w ramach lager, czy może piwa importowane "ekskluzywne gifty" na bazie różnych technik ważenia są to osobne podejścia w zależności od podziału piw szeroko rozumianych jako importowanych.Andrzej Wowk edytował(a) ten post dnia 20.12.09 o godzinie 21:32

konto usunięte

Temat: piwa - ułożenie

Na Twoim miejscu po prostu stworzyłbym regały testowe w kilku marketach. Wyniki takiego badania potrafią czasem być wybitnie zaskakujące i ciężko będzie ot tak powiedzieć jak to ustawić. Stokrotka ma małe markety, inna grupa docelowa niż duże sieci, więc nawet benchmarking może tu niewiele pomóc.

Swoją drogą, czy wiecie jakie piwo według badań generuje największy obrót?
- Piwo z lodówki.
I nie jest to wcale żart.

A przy okazji, czy przewidujecie wprowadzenie do marketów stałej półki z narzędziami ?Michał G. edytował(a) ten post dnia 20.12.09 o godzinie 22:19

konto usunięte

Temat: piwa - ułożenie

Co do lodówek zgadza się - bardzo ciekawe są szczególnie lodówki OPEN FRONT. Wyniki tu szczegolnie sa obiecujace ;)
Dariusz Papszun

Dariusz Papszun doradztwo,
consulting

Temat: piwa - ułożenie

Tylko chodzi o piwa importowane, gdzie cena nie gra kluczowej roli w większości przypadków (może poza produktami rozpoznawalnymi cenowo np. Złoty Bażant).
Uważam że podział na rodzaj jest najlepszym rozwiązaniem - jeżeli chodzi o piwach polskie "tradycyjne". Natomiast w przypadku piw importowanych mam już wątpliwości. Mianowicie chodzi mi o ułożenie butelek i puszek. Gdybyśmy kierowali się podziałem na rodzaje to trzeba by ustawiać puszki obok butelek (w danym rodzaju)... Wygląda to jednak dość chaotycznie i bez dobrego oznaczenia marketingowego nie mam moim zdaniem sensu.
Wiecie może skad można wziąć drzewo decyzyjne przy wyborze piw ?


wg mnie przykład złotego bażanta jest trochę nietrafiony
jesli chodzi o tzw "wynalzki" to tutaj ustawienie tylko cenowe
bardzo mało jest ludzi którzy przychodza do sklepu po konkretny gatunek takich piw a pozostali kierują sie przy zakupie ceną i opisem piwa na butelce czy też puszce
pozdrawiamDariusz Papszun edytował(a) ten post dnia 13.01.10 o godzinie 17:59
Paweł Klimek

Paweł Klimek Kierownik Działu
Marek Własnych -
Kraj oraz Export

Temat: piwa - ułożenie

Dariusz Papszun:
Tylko chodzi o piwa importowane, gdzie cena nie gra kluczowej roli w większości przypadków (może poza produktami rozpoznawalnymi cenowo np. Złoty Bażant).
Uważam że podział na rodzaj jest najlepszym rozwiązaniem - jeżeli chodzi o piwach polskie "tradycyjne". Natomiast w przypadku piw importowanych mam już wątpliwości. Mianowicie chodzi mi o ułożenie butelek i puszek. Gdybyśmy kierowali się podziałem na rodzaje to trzeba by ustawiać puszki obok butelek (w danym rodzaju)... Wygląda to jednak dość chaotycznie i bez dobrego oznaczenia marketingowego nie mam moim zdaniem sensu.
Wiecie może skad można wziąć drzewo decyzyjne przy wyborze piw ?


wg mnie przykład złotego bażanta jest trochę nietrafiony
jesli chodzi o tzw "wynalzki" to tutaj ustawienie tylko cenowe
bardzo mało jest ludzi którzy przychodza do sklepu po konkretny gatunek takich piw a pozostali kierują sie przy zakupie ceną i opisem piwa na butelce czy też puszce
pozdrawiamDariusz Papszun edytował(a) ten post dnia 13.01.10 o godzinie 17:59

skad wiesz że tak jest?? masz drzewo decyzyjne przy zakupie piw importowanych... ?

konto usunięte

Temat: piwa - ułożenie

Jeśli są to tylko piwa importowane to może ułożenie wg krajów ?
A w danych segmencie krajowym wg rodzaju a na końcu ewentualnie cena.

I uważam, że idealnym pomysłem było by również zrobić sekcje na piwa Polskie, i nie mam tu na myśli tyskiego, warki czy harnasia... ale piwa regionalne np. Ciechan, Koźlak, Perła, Łomża i wiele innych. - na ten typ piw jest w tej chwili duży popyt i myślę, że ten trend się utrzyma jakiś czasMariusz Piasecki edytował(a) ten post dnia 28.01.10 o godzinie 21:29
Krzysztof B.

Krzysztof B. Reprezentant
Handlowy

Temat: piwa - ułożenie

Według mnie podział piwa na półce powinien wyglądać następująco: piwa butelkowane regionalne, butelkowane polskie, butelkowane zagraniczne, puszkowe - także wg. tych kategorii. Każde z tych trzech typów piw powinno być także posegregowane wg. cen tj. od największej do najmniejszej, wtedy klient ma dość duży wybór i może szybko w głowie przeliczyć jaki wybór będzie dla niego najkorzystniejszy. Bardzo dużo ludzi kupuje dane piwo ze względu na cenę a nie przyzwyczajenie do marki.



Wyślij zaproszenie do