Ilona Krzyżak

Ilona Krzyżak key account manager,
3Services Factory
S.A.

Temat: Co świadczy o profesjonalizmie firmy?

Chciałabym szerzej porozmawiać o tym, co rozumiemy przez samo pojęcie "profesjonalnej firmy", co sprawia, że przedsiębiorstwo jest tak postrzegane przez konkurencję i, co najważniejsze, przez klientów? Na pewno samo dbanie o wizerunek zewnętrzny nie wystarczy, najważniejsze jest moim zdaniem to, co dzieje się wewnątrz firmy. Uważam, że ważnym wyznacznikiem profesjonalizmu jest umiejętność delegowania niektórych zadań do innych firm. Pracuję w firmie, która świadczy usługi IT głównie związane z bezpiecznym przechowywaniem danych informatycznych przedsiębiorstw i widzę, że taki outsourcing daje zupełnie inną jakość usług. A jeśli samo przedsiębiorstwo potrafi umiejętnie zarządzać swoimi zadaniami i współpracować z innymi podmiotami, to świadczy to też o tym, że będzie podnosić jakość oferowanych przez siebie usług. To tak na początek, chętnie się dowiem jak widzicie te sprawy:)

Temat: Co świadczy o profesjonalizmie firmy?

Jakość obsługi klienta w pierwszej kolejności.
Gdy masz takie stałe jak: cena, produkt, dystrybucja, promocja (4p), tylko obsługa klienta, jest w stanie skutecznie zawalczyć o konsumenta.
J C.

J C. Niedawna katastrofa
budowlana mostu
autostradowego w
Genu...

Temat: Co świadczy o profesjonalizmie firmy?

Ilona K.:
Na pewno samo dbanie o wizerunek zewnętrzny nie wystarczy, najważniejsze jest moim zdaniem to, co dzieje się wewnątrz firmy. Uważam, że ważnym wyznacznikiem profesjonalizmu jest umiejętność delegowania niektórych zadań do innych firm.

Tak to bardzo trafne oba spostrzeżenia!

1.Oczywiście w każda dziedzina działalności ma swoją specyfikę i zupełnie innych cech profesjonalnych będziemy wymagać i oczekiwać od informatyka a innych od prawnika i prywatnego detektywa , a jeszcze innych lekarza fizjoterapeuty czy masażysty.
Dlatego celowym jest by firma działająca w jakiejś wąskiej dziedzinie, jednocześnie
albo sama współpracowała z profesjonalistami z dziedziny np prawa czy marketingu , albo te działanie delegowała te zadania do firm działających właśnie w tych dziedzinach.
Dodam jeszcze że działalność każdej z tych różnych dziedzin jest dość dobrze opisana w wymogach prawnych prowadzenia działalności w tych dziedzinach, a także wymaganych kwalifikacji zawodowych ( egzamin lekarski , aplikacja adwokacka , egzamin na licencję detektywa) a także czesto poprzez kodeksy etyki zawodowej określane przez samorządy zawodowe działające w niektórych z tych zawodów.

Tak więc w uproszczeniu można stwierdzić że firma profesjonalna to przede wszystkim starannie respektująca obowiązujące wymogi prawne w tym ustawę o ochronie konkurencji i konsumentów oraz istniejące kodeksy etyki zawodowej lub wytyczne dobrych praktyk w danym zawodzie.

2. Tak, niezwykle ważne jest by postulaty profesjonalne nie były tyko sloganami reklamowymi , ale by były realizowane na każdym kroku wewnątrz firmy.

Niestety słowo profesjonalizm często staje się "wytrychem" unikania dyskusji o...dobrych praktykach wdanej profesji zamiast "kluczem do wytyczania dobrych praktyk w tym zawodzie".

Powyższa opinie nie jest czysto teoretyczna ale to konstatacja pouczającej dyskusji na forum prywatny detektyw, jakiej miałem właśnie niedawno możność najpierw ze zdziwieniem się przypatrywać
http://www.goldenline.pl/forum/3395763/uroki-bycia-lid...
a następnie na innym forum wziąć udział w dyskusji na ten temat http://www.goldenline.pl/forum/3395777/zachowania-doty...

Na szczególną uwagę zasługuje tu moim zdaniem fakt , że współwinowajca powstania całej kontrowersyjnej sytuacji uchla się od pełnego naprawienia naruszania stosowania cudzej nazwy firmowej i logo graficznego , a także uchyla się od dyskusji na ten temat , uzasadniając to właśnie.... "swoim profesjonalizmem" i tym że w związku z tym ma tyle pracy, że nie ma czasu na dyskusje o takich " mało istotnych szczegółach" !
-----------
Grzegorz C.:
Ja po prostu nie mam na takie pisanie (oraz czytanie tego) czasu z bardzo prozaicznej przyczyny - jestem zajęty pracą.
Moja robota sama się broni na rynku trójmiejskim. :)))
Profesjonalizm daje sobie radę. Niech sobie podrabiają, zmieniają, cudują. Nic to im nie da.
Profesjonalizm = profesjonalizm.

The End.
Piotr K.:
Spodziewałem się że osobą „kradnącą” będzie ktoś nowy, stawiający pierwsze kroki w branży, szukający wzorców i starając się wykorzystać rady i pomysły kolegów dłużej działających na rynku. Niestety, okazało się że sprawcą zamieszania jest Detektyw i jego biuro działające na rynku od paru lat.
Po rozmowie z właścicielem biura logo ma zostać usunięte ale niestety niesmak pozostał.
Pocieszający jest fakt że kopiowane i podrabiane są produkty wysokiej jakości.

Zgodnie z art. 2 Ustawy o usługach detektywistycznych z dnia 6.07.2001 r.[2] działalność gospodarcza w zakresie usług detektywistycznych to czynności, polegające na uzyskiwaniu, przetwarzaniu i przekazywaniu informacji o osobach, przedmiotach i zdarzeniach, realizowane na podstawie umowy zawartej ze zleceniodawcą, w formach i w zakresie niezastrzeżonych dla organów i instytucji państwowych na mocy odrębnych przepisów, a w szczególności:
w sprawach wynikających ze stosunków prawnych dotyczących osób fizycznych,
w sprawach wynikających ze stosunków gospodarczych dotyczących:
wykonania zobowiązań majątkowych, zdolności płatniczych lub wiarygodności w tych stosunkach,
bezprawnego wykorzystywania nazw handlowych lub znaków towarowych, nieuczciwej konkurencji lub ujawnienia wiadomości stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa lub tajemnicę handlową,
sprawdzanie wiarygodności informacji dotyczących szkód zgłaszanych zakładom ubezpieczeniowym,
poszukiwanie osób zaginionych lub ukrywających się,
poszukiwanie mienia,
zbieranie informacji w sprawie, w której toczy się postępowanie karne, postępowanie w sprawach o przestępstwa skarbowe lub wykroczenia skarbowe albo inne, jeżeli w toku postępowania można zastosować przepisy prawa karnego.

Jeżeli tak to bardzo musi zaskakiwać postawa biura Detektywistycznego Centrum S.C.
bo jak można samemu polecać pomoc w sprawach bezprawnego wykorzystywania nazw handlowych lub znaków towarowych , jednocześnie nie widząc nic nagannego ze informatyk firmy projektując stronę firmową skopiował cudze logo i wybrał nazwę domeny dopasowaną nie do własnej zarejestrowanej nazwy firmy lecz do skopiowanego żywcem cudzego logo?
Ten post został edytowany przez Autora dnia 22.12.13 o godzinie 13:38

Następna dyskusja:

Budowanie wartości firmy...?




Wyślij zaproszenie do