Sławek Kublin

Sławek Kublin architekt systemów
informatycznych,
Workstream

Temat: W czym IT nie może pomóc?

Rezultat wdrożenia systemu informatycznego bywa często zaskakujący:
- po pierwsze, stawiane wymagania nie są dokładnie rozumiane;
- po drugie, koszt realizacji niektórych potrzeb jest zbyt wysoki;
- po trzecie, czas potrzebny na wdrożenie jest tak długi, że wiele wymagań ulega zmianie.

Proszę o przykłady istotnych problemów w Waszej pracy, których technologie informatyczne nie rozwiązują.

Pozdrawiam
Sławek
Mirosław S.

Mirosław S. Wytwarzanie
oprogramowania od A
do Z

Temat: W czym IT nie może pomóc?

Jeżeli mówimy o rezultacie wdrożenia, to chyba trzeba sformułować tę wyliczankę w innym czasie:
- po pierwsze - postawione wymagania nie zostały dokładnie zrozumiane,
- po drugie - koszt realizacji niektórych potrzeb okazał się niewspółmiernie wysoki do uzyskiwanych korzyści
- po trzecie - długi czas wdrożenia spowodował, że wiele zaimplementowanych wymagań przestało być aktualnych

Do tego dodałbym jeszcze:
- po czwarte - niektóre procesy nie zostały zaimplementowane w całości, w związku z czym szybciej (lub w ogóle) można je przeprowadzić sposobem tradycyjnym, czyli poza systemem
- po piąte - w systemie odwzorowano nieefektywne rozwiązania
- po szóste - wdrożony system usztywnił pracę, czyli pozbawił pracowników możliwości korzystania z szerszej gamy scenariuszy działań
- po siódme - źle zaprojektowany interfejs użytkownika utrudnia pracę i frustruje ludzi
Co oczywiście nie wyczerpuje listy...

Jest wiele problemów, których technologie informatyczne nie będą w stanie rozwiązać nigdy i całkiem sporo takich, których rozwiązać jeszcze nie są w stanie (lub dzisiaj jeszcze za dużo to kosztuje). Mam wrażenie, że to nie jest dobre pytanie... Jaki jest jego cel? Jaką informację chcesz uzyskać?
Michał Stachura

Michał Stachura Dedykowane serwisy i
strony www -
http://santri.eu

Temat: W czym IT nie może pomóc?

Przychylam się do Mirosława. Temat wydaje się ciekawy ale prosiłbym o jego doprecyzowanie.
Pisząc:
Proszę o przykłady istotnych problemów w Waszej pracy, których technologie informatyczne nie rozwiązują.

masz na myśli zagadnienia, których nie udało się rozwiązać, wspomóc ich rozwiązanie za pomocą narzędzi informatycznych?

---
Na razie odpowiadając na pytanie W czym IT nie może pomóc? odpowiem w czym IT nie powinno pomagać?.

Działy IT nie powinny pod żadnym pozorem zbierać wymagań biznesowych i przygotowywać specyfikacji systemu (z wyjątkiem specyfikacji technicznej po zebraniu wymagań).Michał Stachura edytował(a) ten post dnia 07.05.12 o godzinie 23:44
Lukasz M.

Lukasz M.
www.IntelektPuzzles.
com

Temat: W czym IT nie może pomóc?

IT nie pomoże w budowaniu pozytywnych relacji z ludźmi. To zawsze musi robić człowiek. IT co najwyżej usprawni te procesy.

konto usunięte

Temat: W czym IT nie może pomóc?

To wszystko brzmi pięknie i mądrze (jak dla mnie - po chińsku ;) )

a mi skaner nie działa... (nie i...już!)

nie znam się, nie próbuję i nie chcę się poznać na tym...

ale po to płacę "panom od komputerów", by tak wszystko podłączyli, poustawiali, żeby wszystko działało, jak należy!....i żaden z tyn panów nie wie, o co chodzi...
drukarka, ksero - działają, a skaner - nie... coś tam zaczyna łączyć, potem zacina się i tyle z niego pożytku!

ps. Przed formatowaniem kompa działał.

Następna dyskusja:

nie na temat - BI




Wyślij zaproszenie do