Juliusz B.

Juliusz B. INSTYTUT BIZNESU

Temat: trendy na targach i innych eventach promo

Agnieszka Nadstawna w jednym z wątków zauważyła, że zmieniają się trendy na targach i innych eventach promo

cytat:
"mniej papieru więcej wrażeń i zmysłów (wzrok, słuch, zapach, a nawet dotyk!)

tak sie zapamiętuje... a po materiały dzwoni sie później.

na targach coraz częściej nie ma żadnych materiałów oprócz czegoś małego co mieści sie do kieszeni i na czym jest adres www a swoje dane do wysyłki materiałów zostawia się na stoisku.

1. Praktyczne dla gościa - nie trzeba łazić po targach lub imprezie z reklamówką pełna niepotrzebnych prospektów
2. Ekonomiczne dla gospodarza - materiały nierzadko kosztowne trafią tylko do zainteresowanych
3. Przyszłościowe - od razu tworzy się baza danych i pierwszy konkretny, zwykle telefoniczny kontakt zaraz po targach "a czym jest pan/pani zainteresowany, przyślemy to i to a potem zadzwonimy...."
Ewa Miąsko

Ewa Miąsko Dyrektor/Właściciel

Temat: trendy na targach i innych eventach promo

Brawo, jestem zachwycona tematem i sposobem ujecia go.
Podjelam nawet z moderatorka podobny temat w grupie Ckub event managerow, ale niewiele ciekawych zwrotow otrzymalam.
A to co tutaj jest super.

Mam jeszcze prosbe o ocene ogolnie targow, czy warto sie wystawiac, szczegolnie na targach promujach firmy organizujace szkolenia, konferencje, imprezy integracyjne, eventy.

Mam zamiar sie wlasnei wystawic na najblizszych targach BTF- to sa wlasnie takie targi jak wyzej opisalam. Prosze o ocene, czy uwazacie ze warto??? Jako klienci, to jest dla mnie bardyo istotne.

konto usunięte

Temat: trendy na targach i innych eventach promo

... a moze wystarczy naprawde fajna hostessa, ktora ktos "wazny" (wizytowka) zapamieta ... ??

konto usunięte

Temat: trendy na targach i innych eventach promo

Czeslaw K.:
... a moze wystarczy naprawde fajna hostessa, ktora ktos "wazny" (wizytowka) zapamieta ... ??


nie idzmy aż tak na łatwiznę kreatywność to podstawa ;-)

konto usunięte

Temat: trendy na targach i innych eventach promo

uważam, że wszystko ma swoje granice i nie należy popadać ze skrajności w skrajność. rozwiązaniem problemów jakie występują podczas targów mogłaby być wykwalifikowana obsługa od PR specjalista w kontakcie z potencjalnym klientem od razu sie zorientuje czy dać ulotkę czy wystarczy prywatna wizytówka z możliwością kontaktu o każdej porze. obserwując atmosferę na wielu targach budowlanych wytworzyłem opinię : każdy potencjalny klient podejdzie do interesującego stanowiska i sam sobie weźmie ulotkę, nie trzeba mu jej wpychać, takową po pobieżnym przejrzeniu wyrzuci do najbliższego kosza. problem tkwi zatem w zatrudnianiu niekompetentnych osób jako prowadzący dział firmowy. w Polsce często mamy do czynienia z powiązaniem własności z zarządzaniem, gdy w bardzo rozwiniętych krajach właścicielem jest osoba która powierza zarządzanie wykwalifikowanym osobom. podsumowując : powyższe 2 czynniki niezaprzeczalnie maja ogromny wpływ na jakość targów i forów ekonomiczno - biznesowych. 30 % specjalistów pracuje poza granicami kraju.
Iwona K.

Iwona K. Zarządzanie ofertą
produktową

Temat: trendy na targach i innych eventach promo

A ja zauważyłam jeszcze jeden trend. Coraz więcej firm rezygnuje z udziału w targach. podobnie jak i firma, dla której pracuję. Przeprowadziliśmy kiedys analizę rezultatów takich wystąpień targowych i stwierdziliśmy, ze te same pieniądze zainwestowane w eventy regionalne dają dużo lepsze efekty.
Takich firm w mojej branży jest coraz więcej.

konto usunięte

Temat: trendy na targach i innych eventach promo

Od srody w Poznaniu trwaja Tou&Salon.. Obawiam sie jednak, ze nic tam suprenowego nie zobaczymy, ale jakby co to zdam relacje. (W razie czego chyba Ewka tez bedzie i bedzie mogla potwierdzic.) A tak naprawde Julku to chyba jednak forma zalezy w duzej mierze od tresci. Niestety wiekszosć organizatorow (przynajmniej w branzy turystycznej) nie ma ani konceptu nie mowic juz o wizji przyszlych tego typu imprez. Wazne by przybysz kupil bilet bo to zawsze jakas kasa. Podobnie wystawcy. Liczy sie dla nich papier, dlugopis, balonik....

konto usunięte

Temat: trendy na targach i innych eventach promo

Widzę, że inne branże podążają za fmcg. Parę lat do tyłu. :)
Juliusz B.

Juliusz B. INSTYTUT BIZNESU

Temat: trendy na targach i innych eventach promo

Czeslaw K.:
... a moze wystarczy naprawde fajna hostessa, ktora ktos "wazny" (wizytowka) zapamieta ... ??
a jak kimś ważnym jest heteroseksualna kobieta?
Iwona K.

Iwona K. Zarządzanie ofertą
produktową

Temat: trendy na targach i innych eventach promo

Andrzej Marek B.:
Widzę, że inne branże podążają za fmcg. Parę lat do tyłu. :)

Oczywiście FMCG zawsze było pionerem ;P
A tak na serio ... to nie jest nowy trend ale coraz wyraźniejszy. Na targach najcześciej zaczynaja się pojawiać małe firmy, którym brak pomysłu aby sie inaczej zaprezentować.

konto usunięte

Temat: trendy na targach i innych eventach promo

Ale targi, materiały, hostessy kosztują. Często po jakiejś analizie okazuje się, że wydatek jest mało opłacalny. Lepiej zrobić Eventy dla wybranych klientów, z ekstra ofertą. Typowy przykład to Poznań, niewiele firm naprawdę myśli jak tam się wystawia. Byłem też na targach spożywczych w Wawce, to samo.
Ale są targi gdzie musisz być, w spożywce to Niemcy, w szmatach Paryż i Duseldorf.
Z wysmakowaną, ale oszczędną ekspozycją. I przyjmuje się głównie stałych klientów, którzy też z konieczności są, i przy okazji, zmęczeni chcą trochę pogadać. A nowych to mało, chyba, że ktoś nowy w branży.
Jarosław B.

Jarosław B. Cyfrowe.pl -
prezes/właściciel

Temat: trendy na targach i innych eventach promo

Bylem na wielu targach i tego typu imprezach, dlatego bardzo trudno mnie zainteresowac kolejnymi. Na tych na ktorych jednak bylem bo "trzeba było się pokazać" albo trzeba było uścisnąć dłoń ludzi z którymi codziennie się pracuje zdalnie to obserwuję takie trendy:

a) jest coraz mniej wystawców
w czasie globalnej komunikacji targi tracą na znaczeniu. nie wszysktie, ale niektóre na pewno.

b) zaczyna się mocna kalkulacja kosztów - duże firmy, producenci itp. Ci co są znani, nie szaleją już tak z 'eventami'. po prostu jeśli są, to tylko aby być.

c) z czymś "wow!" wychodzą nowi gracze, nowe firmy, aby się pokazać i zostać zapamiętanym

d) prawdziwi profesjonaliści z branży nie biegają z reklamówkami wypchanymi folderami, wymieniają wizytkówki albo notują w palmtopie nazwe interesującej firmy/stoiska a po szczegóły zgłaszają się później, czytają strony www lub przekazują informacje odpowiednim osobom dalej.

p.s. ładna hostessa zawsze zapadnie w pamięć ;-))
Ewa Miąsko

Ewa Miąsko Dyrektor/Właściciel

Temat: trendy na targach i innych eventach promo

[author]Krzysztof

konto usunięte

Temat: trendy na targach i innych eventach promo

ja bardziej staram się, aby moja firma uczestniczyła w różnego rodzaju imprezach, jak np. WOŚP, czy inne lokalne, organizowane przez rady osiedli. Wystawiam tam stoisko firmowe, angażuję pielęgniarki przeprowadzające bezpłatne badania dla mieszkańców, a hostessy w tym czasie rozdają ulotki i tworzą miłą atmosferę;-)

konto usunięte

Temat: trendy na targach i innych eventach promo

Izabela D.:
Czeslaw K.:
... a moze wystarczy naprawde fajna hostessa, ktora ktos "wazny" (wizytowka) zapamieta ... ??


nie idzmy aż tak na łatwiznę kreatywność to podstawa ;-)


Zgadzam się, zwłaszcza, że bardzo dużo wystawców ucieka się do tego typu działań..., a co za dużo to niezdrowo. I mało wyraziście.
Waldemar Cieślak

Waldemar Cieślak Prokurent Nord
Medical Sp. z o.o.

Temat: trendy na targach i innych eventach promo

Jarosław B.:
Bylem na wielu targach i tego typu imprezach, dlatego bardzo trudno mnie zainteresowac kolejnymi. Na tych na ktorych jednak bylem bo "trzeba było się pokazać" albo trzeba było uścisnąć dłoń ludzi z którymi codziennie się pracuje zdalnie to obserwuję takie trendy:

a) jest coraz mniej wystawców
w czasie globalnej komunikacji targi tracą na znaczeniu. nie wszysktie, ale niektóre na pewno.

b) zaczyna się mocna kalkulacja kosztów - duże firmy, producenci itp. Ci co są znani, nie szaleją już tak z 'eventami'. po prostu jeśli są, to tylko aby być.

c) z czymś "wow!" wychodzą nowi gracze, nowe firmy, aby się pokazać i zostać zapamiętanym

d) prawdziwi profesjonaliści z branży nie biegają z reklamówkami wypchanymi folderami, wymieniają wizytkówki albo notują w palmtopie nazwe interesującej firmy/stoiska a po szczegóły zgłaszają się później, czytają strony www lub przekazują informacje odpowiednim osobom dalej.

p.s. ładna hostessa zawsze zapadnie w pamięć ;-))


Ja uważam, że nie muszę się w ten sposób reklamować firmy bardzo powszechnie znane widoczne na codzien w TV itd.
Uważam też ze zależy to od banż i konkurencji oraz od przyjętej strategii reklamy w firmie.
Aby wystawa się udała powinien być produkt, który zainteresuje, jakaś nowość i ludzie z nastawieniem na szukanie podobnych rzeczy.
Iwona K.

Iwona K. Zarządzanie ofertą
produktową

Temat: trendy na targach i innych eventach promo

Ewa M.:
Tak Krzychu, oczywiscie ze bede i chce podpatrzec pomysly i innowacje na targach w Pznaniu. Tak jak pisalam mysle o wystawieniu sie na targach BTF, mam juz kilka pomyslow jak to zorganizwoac.
Chce tez by byly one inteaktywne a nie takie "patrzcie i podziwiajcie". Widzialam wiele targow i szczegolnie hmmm pretensjonalne wydaje mi sie powielanie milionowy raz tych samych pomyslow. A tak przy okazji jesli ktos z Was mialby jakis pomysl, inny niz do tej pory to chetnie skorzystam.
Poszukuje rowniez wolontariuszy, ktorzy beda chetni by cos zrobic ciekawego :)

Aż korci aby z tego zrobic coś ciekawego. Pytanie jaki budżet chcesz na to przeznaczyć.

konto usunięte

Temat: trendy na targach i innych eventach promo

moim zdaniem to targi obecnie przerodziły się w spotaknia towarzystkie wystawców ;-)

natomist jest to dobra forma poznania nowych ludzi w branży, zarówno firm wystawiających się jak i firm zwiedzających targi - choć tych drugich zawsze brakuje.

jest to jednak droga impreza.
Wydaje mi się, że firmy, które są znane na rynku wystawiają się już tylko ze względu na PR (to zależy od strategii komunikacji) jeżeli nie mają nic nowego do zaoferownia
nowe firmy, które wchodzą na rynek natomiast chcą przedstawić swoją ofertę, więc jest to dla nich jakaś forma promocji.

ewentualnie eventy organizowane podczas targów, na które zarząd targów rónież bardzo chętnie się godzi, mając nadzieję na większą frekwencę.
Agnieszka Nadstawna

Agnieszka Nadstawna Trener &
Arteterapeuta &
Coach. Event
Planner.

Temat: trendy na targach i innych eventach promo

zacytuję za innym wątkiem, bo juz o tym w IF pisalam:

Musi być event na targach.
Bez eventu nie ma nic.
Kiedyś na stoiskach wystarczyły cukierki, potem obowiązkowy chleb ze smalcem, potem ktos dorzucil ogorki.
Potem laski w staropolskim stroju. Teraz lepiej w bikini :-)

no ale to juz zalezy od targów...

stąd moje zainteresowanie zapachmai o ktorych dyskutowalismy sobie luźno w wątku "feromony..." (w koncu mam warsztat: pracowalam jako tłumacz-przewodnik w fabryce perfum w Grasse w młodosci ;-))))

Bywam sporo na targach. I mówię Wam - bodaj loteria a najlepiej tance na ladzie. I koniecznie eventy wieczorne.

I jeszcze.
Zaskoczona jestem organizowaniem konkurencyjnych imprez targowych w obrębie jednej branży.

Kiedyś myslalam, że hotele wokół Poznania z halami wystawienniczymi to uzupelnienie dla targów - ale juz wiem, że nie odkąd na zlecenie bylych wystawcow - my eventowcy - robimy im tam... mini prywatne targi...

dzine dziwne moze niech jaki fachowiec mi to wytlumaczy. po co zapraszac starych klientów na event podczas targów i nie wystawiac sie na nich, skoro mozna pozyskac na targach kolejnych?
a moze chodzi o to zeby starzy wierrni klienci nie spotykali sie na tych targach z konkurencją?...
świat wariuje.
Agnieszka Nadstawna

Agnieszka Nadstawna Trener &
Arteterapeuta &
Coach. Event
Planner.

Temat: trendy na targach i innych eventach promo

Iwona K.:
A ja zauważyłam jeszcze jeden trend. Coraz więcej firm rezygnuje z udziału w targach. podobnie jak i firma, dla której pracuję. Przeprowadziliśmy kiedys analizę rezultatów takich wystąpień targowych i stwierdziliśmy, ze te same pieniądze zainwestowane w eventy regionalne dają dużo lepsze efekty.
Takich firm w mojej branży jest coraz więcej.


Własnie opublikowana raport "turystyka biznesowa w polsce - rynek targowy". Byłam na konfie na ten temat też. I wiecie co. Nieodbrze jest. Aczkolwiek niektorzy oszukuja sie ze coraz lepiej.
Niestety targi sa za drogie a efekty niepoliczalne. Marketingowo wartosc targow nie przeklada sie na zadne liczby. A teraz takie czasy ze jak cos jest NIEBADALNE to olać.

Następna dyskusja:

frekwencja na eventach - na...




Wyślij zaproszenie do