Juliusz B.

Juliusz B. INSTYTUT BIZNESU

Temat: TEORIE ZARZĄDZANIA A PRAKTYKA

Jaka teoria zarządzania
TWOIM ZDANIEM
najlepiej sprawdza się w praktyce?
Marcin Kościuczyk

Marcin Kościuczyk Manager sprzedaży,
Doradca, AVIVA
Polska

Temat: TEORIE ZARZĄDZANIA A PRAKTYKA

Moim zdanie żadna teoria nie jest idealna,wszystko zależy od ludzi z którymi współpracujesz,otoczenia.Każdy przedsiębiorca powninien podejść do tego zagadnienia indywidualnie i dobrać "złoty środek" bezpośrednio pod Swoje oczekiwania i schemat realizowanych planów.Marcin Kościuczyk edytował(a) ten post dnia 24.02.09 o godzinie 08:14

konto usunięte

Temat: TEORIE ZARZĄDZANIA A PRAKTYKA

zadna teoria!!- zdrowy rozsądek - ( cokolwiek miałoby to znaczyć.. już mistrz Eurypides kiedys powiedział ,ze "najwazniejsza cecha człowieka jest ów zdrowy rozsadek , ktory podpowiada nam co jest dobre a co złe" ) poparty długoletnim doświadczeniem

Wszystkie teorie jak to teorie w zetknięciu sie z rzeczywistoscią, z problemami biznesowymi, ludzkimi często...czy b. często sa warte przysłowiowego "funta kłaków"

Oczywiscie upraszczam...ale tak to widzę.

A jezeli juz miałbym cokolwiek wybierac to wskazałbym na jedna z najstarszych sprawdzonych w sumie w teorii i praktyce metod jakich ucza w szkołach wojskowych - i to nie jako podstawowa zasadę samą w sobie " dziel i rządz " czy " wykonać- zameldować" > choc owe sprawdzają sie i to często.. :-)
Anna W

Anna W Account Manager

Temat: TEORIE ZARZĄDZANIA A PRAKTYKA

Moim zdaniem teoria i praktyka to 2 różne rzeczy i czasem wręcz sobie mocno zaprzeczają, niemniej jednak różne teorie można wykorzystać jako pomysły do "tworzenia" praktyki
Agnieszka G.

Agnieszka G. Asystentka Zarządu,
Współwłaściciel

Temat: TEORIE ZARZĄDZANIA A PRAKTYKA

Uważam że przede wszystkim jasno określone ramy, kompetencje, procedury, sprawdzony system motywacyjny .... ale przede wszystkim ludzkie podejście
Anna M.

Anna M. Hotel Manager

Temat: TEORIE ZARZĄDZANIA A PRAKTYKA

Nie zapominajmy, że każdy z nas ma wrodzone predyspozycje (większe lub mniejsze) do określonego stylu zarządzania, ale to nasze doświadczenie (życie poprostu) powodują, że tak naprawdę stosujemy w praktyce :)) wszystkie style - w zależności od sytuacji oraz ludzi, z którymi pracujemy...

konto usunięte

Temat: TEORIE ZARZĄDZANIA A PRAKTYKA

Zgadzam się z wypowiedziami: styl zarządzania jest indywidualny :)
to raczej nie jest ważne jaki styl.. ważne by był dobry i mało konfliktowy...

Chociaż styl "demokraty" jest chyba najbardziej lubiany?:)
Piotr Leczycki

Piotr Leczycki Pomagam pracodawcom
znaleźć pracowników

Temat: TEORIE ZARZĄDZANIA A PRAKTYKA

Taka, która jest dopasowana do firmy, jej sytuacji na rynku, ludzi oraz celów. Nie ma jednej odpowiedzi, tak jak nie ma jednej firmy i uniwersalnego rozwiązania. Przyłączam się do zdania Krzysztofa S.

Pozdrawiam,
PL
Jerzy Jakubowski

Jerzy Jakubowski Pomoc finansowa w
życiu.

Temat: TEORIE ZARZĄDZANIA A PRAKTYKA

Nie ma teorii zarządzania tak jak nie ma recepty na super biznes. Są dobre praktyki i doświadczenia, które w konkretnych sytuacjach i uwarunkowaniach się sprawdziły. Niektóre metody i modele działań mogą być kopiowane i powielane, ale czy dają oczekiwany wynik ?

Dziś rynek wymaga aby co jakiś czas wymyślać firmę od nowa. W konsekwencji zmieniają się style zarządzania i podejście do rynku oraz klientów. Metody stosowane dziesięć lat temu nie dają gwarancji, że dziś będą równie skutaczne. Stąd presja aby szukać i zatrudniać utalentowanych managerów, którzy swoje wizje przełożą na praktykę i strumienie pieniędzy.
Krzysztof Mencel

Krzysztof Mencel Trener, Dyrektor
Zarządzający

Temat: TEORIE ZARZĄDZANIA A PRAKTYKA

Dla mnie zdecydowanie najlepsza jest tzw teoria sytuacyjna. W tej chwili nie pamiętam dokładnych jej założeń, ale od czasu kursu na jakiej ją poznałem wdrażałem ją konsekwentnie w swojej pracy menadżerskiej. Ona zakłada, że postępowanie menedżera powinno się zmieniać w zależności od kompetencji danego pracownika lub zespołu. Osobom samodzielnym jeśli będziemy dawać rutynowe, powtarzalne zadania, to gwarantujemy sobie ich frustrację i brak efektów. Z kolei jest grupa osób potrzebująca bezpiecznego, powtarzalnego środowiska pracy oraz bardziej autorytarnego stylu kierowania - w tym środowisku ich wydajność jest najwyższa.
To jest wysiłek dla menedżera aby być tak elestycznym i nie mieć tylko jednego stylu zarządzania pod ręką, ale operować kilkoma stylami w zależności od sytuacji. Ale się opłaca.

konto usunięte

Temat: TEORIE ZARZĄDZANIA A PRAKTYKA

Teoria i praktyka to nie są moim zdaniem dwie różne sprawy. Teoria napisana została właśnie na podstawie praktyki a nie odwrotnie. Teoria nie działa dlatego, że jest źle wprowadzana w praktyce lub wprowadzana jest zbyt sztywno. ISO, HACAP, 5S, TQM i inne to przecież systemy - teorie. Myślę, że ważny jest super system i dobry sposób jego wprowadzania. Opisy stanowisk, jasne procesy i procedury, przejrzyste zasady, przypisanie odpowiedzialności za każdy proces jakiejś osobie. Często w firmach zdarza się, że po jakimś drobnym incydencie nie ma winnego, a klient ucieka. Mały system procedur można wprowadzić nawet w dwuosobowym dziale handlowym. No i jeszcze jedno. System jest dla ludzi a nie ludzie dla systemu :) (ludzie dla systemu - chyba historia pokazała, że to nie najlepszy pomysł :))
Tomasz Ł.

Tomasz Ł. Rzeczy niemożliwe
wykonuję od zaraz,
cuda zajmują mi
troc...

Temat: TEORIE ZARZĄDZANIA A PRAKTYKA

Sama teoria zarządzania, jak również sama praktyka w zarządzaniu to niewystarczająco dla sprawnego zarządzania.
Idealnym rozwiązaniem jest dobry i zgrany zespół, który dopiero stanowi bazę do wdrażania określonego modelu zarządzania.

W moim zespole IT stosujemy metodę empowermentu, czyli aktywnego wciągania członków zespołu w zarządzanie, poprzez podział i wzajemne wsparcie w obowiązkach. Plusem takiego rozwiązania jest zwiększone zaangażowanie w sprawy firmy i silna wewnętrzna motywacja.

Osobiście sprowadzam to jeszcze płaszczyznę niżej/prościej:

Dobrze dobrany zespół = "fajna", efektywna praca.

konto usunięte

Temat: TEORIE ZARZĄDZANIA A PRAKTYKA

Łukasz Zegar:
Teoria i praktyka to nie są moim zdaniem dwie różne sprawy. Teoria napisana została właśnie na podstawie praktyki
a czyjej praktyki? docentów czy profesorów uczelnianych, politykow- działaczy ,ktorzy czesto w zyciu nie zarzadzali ludzmi, nie zarobili w biznesie przysłowiowej złotówki czy nie zainwestowali swojego kapitału..ot takie "opowiesci dziwnej tresci" na podstawie ankiet czy spotkan z CEO roznego szczebla- i takie tam ble ble ble.. :-(
a nie odwrotnie. Teoria nie działa dlatego, że jest źle >wprowadzana praktyce lub wprowadzana jest zbyt sztywno.
jezeli nie dziala tz ,ze nie jest to wina ludzi tylko jest teorią oderwana od rzeczywistosci chyba ,ze zakladamy - tz wprowadzajcy owe teorie w zycie jest geniuszem a reszta to banda polgółwkow / przymułów nie rozumiejaca jego geniuszu i robi to tylko ,zeby (*) osmieszyc go/ wywalic ze stanowiska, jest się malostkowym, po prostu nie dosiega mu intelektem do piet itd (*)> prosze sobie wybrac co pasuje)..
........co potwierdza moje długoletnie spostrzeganie otaczajacego mnie swiata :-)
ISO, HACAP, 5S, TQM i inne to przecież systemy - teorie. Myślę, że ważny jest super system i dobry sposób jego wprowadzania. Opisy stanowisk, jasne procesy i procedury, przejrzyste zasady, przypisanie odpowiedzialności za każdy proces jakiejś osobie. Często w firmach zdarza się, że po jakimś drobnym incydencie nie ma winnego, a klient ucieka. Mały system procedur można wprowadzić nawet w dwuosobowym dziale handlowym.
chyba tylko po to ,zeby ktos mogl zaistniec..i wziac kaske za owe wprowadzenie "procedur" :-)Krzysztof Stasiak edytował(a) ten post dnia 24.02.09 o godzinie 09:43

konto usunięte

Temat: TEORIE ZARZĄDZANIA A PRAKTYKA

Tomasz Ł.:
Sama teoria zarządzania, jak również sama praktyka w zarządzaniu to niewystarczająco dla sprawnego zarządzania.
Idealnym rozwiązaniem jest dobry i zgrany zespół, który dopiero stanowi bazę do wdrażania określonego modelu zarządzania.

W moim zespole IT stosujemy metodę empowermentu, czyli aktywnego wciągania członków zespołu w zarządzanie, poprzez podział i wzajemne wsparcie w obowiązkach. Plusem takiego rozwiązania jest zwiększone zaangażowanie w sprawy firmy i silna wewnętrzna motywacja.

Osobiście sprowadzam to jeszcze płaszczyznę niżej/prościej:

Dobrze dobrany zespół = "fajna", efektywna praca.

Potwierdzam skutecznosć w/w w teorii
Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: TEORIE ZARZĄDZANIA A PRAKTYKA

Jolanta G.:
Dobrze dobrany zespół = "fajna", efektywna praca.

Potwierdzam skutecznosć w/w w teorii

TO JEDNA Z PODSTAW DOBRZE FUNKCJONUJACEJ FIRMY
a kompletnie niedoceniana przez wielu pracodawców..niestety!
Tomasz Ł.

Tomasz Ł. Rzeczy niemożliwe
wykonuję od zaraz,
cuda zajmują mi
troc...

Temat: TEORIE ZARZĄDZANIA A PRAKTYKA

Krzysztof Stasiak:
Jolanta G.:
Dobrze dobrany zespół = "fajna", efektywna praca.

Potwierdzam skutecznosć w/w w teorii

TO JEDNA Z PODSTAW DOBRZE FUNKCJONUJACEJ FIRMY
a kompletnie niedoceniana przez wielu pracodawców..niestety!

Generalnie tak, tyle że zdecydowana większość odób, nie tylko z kadry zarządzającej, nie zwraca uwagi na to że źle dobrany zespół to jak klucz rzucony w tryby firmy.

Umiejętności osoby poszukiwanej są bardzo ważne, ale tylko w kilku procentach ofert pracy, które teraz są na rynku, są jako "Poszukujemy osoby DO ZESPOŁU" w pełni szacunku dla tych słów.Tomasz Ł. edytował(a) ten post dnia 24.02.09 o godzinie 09:52
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: TEORIE ZARZĄDZANIA A PRAKTYKA

Może teraz się nie szuka liderów tylko prcowników ? :)

konto usunięte

Temat: TEORIE ZARZĄDZANIA A PRAKTYKA

Wiedzę, że zdania są podzielone i argumentacja również różna, czasami sprzeczna z przedstawionymi wywodami.
Pozwolę sobie zabrać głos w tej dyskusji i dodać moim skromnym zdaniem, że jak niektórzy podkreślili, teoria i praktyka to rzeczywiście dwie różne sprawy, w realiach biznesu i zarządzania zespołami/ ludźmi nie można stosować jednego stylu, nieuniknione jest ich przeplatanie się i zastosowanie w zależności do konkretnej sytuacji. Również charakter i umiejętności każdej jednostki są inne i mają wpływ na stosowany styl zarządzania oraz teorie, które są danemu managerowi bliskie, a także otoczenie w jakim pracuje. Inaczej będziemy zarządzać w np. firmie szkoleniowej, gdzie mówić możemy o organizacji uczącej się i specyficznym podejściu do rozwoju i wiedzy, natomiast inaczej wyglądać to będzie w firmie typowo produkcyjnej (przy taśmie). Nie mniej uważam, że najważniejsza, niezależnie od dziedziny i branży w jakiej przychodzi i przyjdzie nam zarządzać procesami, strukturami, ogólnie rzecz mówiąc ludźmi, bo to oni są podstawą wszelkiego działania, jest komunikacja.

PozdrawiamJoanna N. edytował(a) ten post dnia 24.02.09 o godzinie 10:00
Tomasz Ł.

Tomasz Ł. Rzeczy niemożliwe
wykonuję od zaraz,
cuda zajmują mi
troc...

Temat: TEORIE ZARZĄDZANIA A PRAKTYKA

Joanna N.:
(...)Inaczej będziemy zarządzać w np. firmie szkoleniowej, gdzie mówić możemy o organizacji uczącej się i specyficznym
podejściu do rozwoju i wiedzy, natomiast inaczej
wyglądać to będzie w firmie typowo produkcyjnej (przy taśmie).
Nie do końca się z Tobą zgodzę. Istota procesów zarządzania jest mniej więcej ta sama. Czy, dosłownie, "przy taśmie" kryjesz kolegę/kierownika, który się spóźni, czy też układacie w zespole strategię działania nad opóźnionym projektem.

Generalnie to to samo.Tomasz Ł. edytował(a) ten post dnia 24.02.09 o godzinie 10:06

konto usunięte

Temat: TEORIE ZARZĄDZANIA A PRAKTYKA

Tomasz Ł.:
"Poszukujemy osoby DO ZESPOŁU" w pełni szacunku dla tych słów.

a mnie sie wlaczaja natychmiast wszystkie "czerwone lampki" jak czytam takie ogloszenia..i widac nieukrywany gryymas na mojej twarzy.
Jeszcze nalezy dodac do "mlodego zespołu"... - to takie "modern" ,ktore ma dodac splendoru, wniesc "nowego ducha" i w ogole jest OK -tylko chcialoby sie spytac..dlaczego tak czesto / sukcesywnie powtarzacie ogloszenia o prace?? :-)

Następna dyskusja:

sekret zarządzania




Wyślij zaproszenie do