Juliusz B. INSTYTUT BIZNESU
Temat: TEORIE ZARZĄDZANIA A PRAKTYKA
Jaka teoria zarządzaniaTWOIM ZDANIEM
najlepiej sprawdza się w praktyce?
Juliusz B. INSTYTUT BIZNESU
Marcin
Kościuczyk
Manager sprzedaży,
Doradca, AVIVA
Polska
konto usunięte
Anna W Account Manager
Agnieszka
G.
Asystentka Zarządu,
Współwłaściciel
Anna M. Hotel Manager
konto usunięte
Piotr
Leczycki
Pomagam pracodawcom
znaleźć pracowników
Jerzy
Jakubowski
Pomoc finansowa w
życiu.
Krzysztof
Mencel
Trener, Dyrektor
Zarządzający
konto usunięte
Tomasz
Ł.
Rzeczy niemożliwe
wykonuję od zaraz,
cuda zajmują mi
troc...
konto usunięte
Łukasz Zegar:a czyjej praktyki? docentów czy profesorów uczelnianych, politykow- działaczy ,ktorzy czesto w zyciu nie zarzadzali ludzmi, nie zarobili w biznesie przysłowiowej złotówki czy nie zainwestowali swojego kapitału..ot takie "opowiesci dziwnej tresci" na podstawie ankiet czy spotkan z CEO roznego szczebla- i takie tam ble ble ble.. :-(
Teoria i praktyka to nie są moim zdaniem dwie różne sprawy. Teoria napisana została właśnie na podstawie praktyki
a nie odwrotnie. Teoria nie działa dlatego, że jest źle >wprowadzana praktyce lub wprowadzana jest zbyt sztywno.jezeli nie dziala tz ,ze nie jest to wina ludzi tylko jest teorią oderwana od rzeczywistosci chyba ,ze zakladamy - tz wprowadzajcy owe teorie w zycie jest geniuszem a reszta to banda polgółwkow / przymułów nie rozumiejaca jego geniuszu i robi to tylko ,zeby (*) osmieszyc go/ wywalic ze stanowiska, jest się malostkowym, po prostu nie dosiega mu intelektem do piet itd (*)> prosze sobie wybrac co pasuje)..
ISO, HACAP, 5S, TQM i inne to przecież systemy - teorie. Myślę, że ważny jest super system i dobry sposób jego wprowadzania. Opisy stanowisk, jasne procesy i procedury, przejrzyste zasady, przypisanie odpowiedzialności za każdy proces jakiejś osobie. Często w firmach zdarza się, że po jakimś drobnym incydencie nie ma winnego, a klient ucieka. Mały system procedur można wprowadzić nawet w dwuosobowym dziale handlowym.chyba tylko po to ,zeby ktos mogl zaistniec..i wziac kaske za owe wprowadzenie "procedur" :-)Krzysztof Stasiak edytował(a) ten post dnia 24.02.09 o godzinie 09:43
konto usunięte
Tomasz Ł.:
Sama teoria zarządzania, jak również sama praktyka w zarządzaniu to niewystarczająco dla sprawnego zarządzania.
Idealnym rozwiązaniem jest dobry i zgrany zespół, który dopiero stanowi bazę do wdrażania określonego modelu zarządzania.
W moim zespole IT stosujemy metodę empowermentu, czyli aktywnego wciągania członków zespołu w zarządzanie, poprzez podział i wzajemne wsparcie w obowiązkach. Plusem takiego rozwiązania jest zwiększone zaangażowanie w sprawy firmy i silna wewnętrzna motywacja.
Osobiście sprowadzam to jeszcze płaszczyznę niżej/prościej:
Dobrze dobrany zespół = "fajna", efektywna praca.
konto usunięte
Jolanta G.:
Dobrze dobrany zespół = "fajna", efektywna praca.
Potwierdzam skutecznosć w/w w teorii
Tomasz
Ł.
Rzeczy niemożliwe
wykonuję od zaraz,
cuda zajmują mi
troc...
Krzysztof Stasiak:
Jolanta G.:Dobrze dobrany zespół = "fajna", efektywna praca.
Potwierdzam skutecznosć w/w w teorii
TO JEDNA Z PODSTAW DOBRZE FUNKCJONUJACEJ FIRMY
a kompletnie niedoceniana przez wielu pracodawców..niestety!
Dagmara
D.
Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...
konto usunięte
Tomasz
Ł.
Rzeczy niemożliwe
wykonuję od zaraz,
cuda zajmują mi
troc...
Joanna N.:Nie do końca się z Tobą zgodzę. Istota procesów zarządzania jest mniej więcej ta sama. Czy, dosłownie, "przy taśmie" kryjesz kolegę/kierownika, który się spóźni, czy też układacie w zespole strategię działania nad opóźnionym projektem.
(...)Inaczej będziemy zarządzać w np. firmie szkoleniowej, gdzie mówić możemy o organizacji uczącej się i specyficznym
podejściu do rozwoju i wiedzy, natomiast inaczej
wyglądać to będzie w firmie typowo produkcyjnej (przy taśmie).
konto usunięte
Tomasz Ł.:
"Poszukujemy osoby DO ZESPOŁU" w pełni szacunku dla tych słów.
Następna dyskusja: