Temat: Telefonia VoIP
Temat miał byc o telefonii VOIP a nie o jakości łącz operatorów. Myślę, że temat łącz należałoby przenieść do oddzielnego wątku.
Mamy VOIP (od dawna) i chwalimy go (od niedawna :-). Nasza przygoda z VOIP nie była od początku udana. Najpierw ktoś wymyślił (zanim ja się pojawiłem w firmie), że VOIP jest tylko po to, żeby maksymalnie oszczędzać. Założono jakąś bramkę VOIP (nie pamietam nazwy providera) do której przekierowaliśmy nasze rozmowy wychodzące. I okazało się, że oszczędności są bardzo duże - po prostu nie da się nigdzie dodzwonić bo jakość jest fatalna, więc opłaty telekomunikacyjne spadły...
Tutaj dygresja - jakosć naszego łącza była wystarczająca, ale jakość łącza dostawcy VOIP była niekaceptowalna. Oczywiście wcześniej - twierdził, że wina leży po naszej stronie.
Drugie podejście było bardziej kompleksowe. Mamy 4 oddziały w Polsce, a chcieliśmy mieć jedną, wspólną recepcję. Znaleźliśmy operatora, który oferuje usługę wirtualnej recepcji - i wszyscy klienci (dzwoniący na nasze lokalne numery w każdej lokalizacji) trafiają na wspólny komunikat. Moga wtedy wybrać numer wewnętrzny albo poczekać na zgłoszenie recepcjonistki.
W ten sposób - mamy idealną usługę wirtualnej recepcji a rozmowy między oddziałami mamy za darmo (to ponad połowa naszych rozmów, niektóre trwają ponad godzinę). Więc strategiczne podejście (całościowe spojrzenie a nie wybieranie z najtańszych rozwiązań) spowodowało obniżenie kosztów i poprawe zadowolenia pracowników i klientów.
Nazwy operatora wolałbym nie podawać (chyba, że ktoś zapyta), żeby nie zostac posądzony o reklamę. Nie mam z nimi żadnych powiązań.
Aha, podpowiedź dla dostawców usług informatycznych. Bardzo długo szukałem kogoś, kto podjąłby się wybrania operatora i skonfigurowania całego systemu. I nikt z kim rozmawiałem tego nie potrafił, nie był zainteresowany. Więc jest chyba luka na rynku...