Izabela P.

Izabela P. Team Leader

Temat: SKUTKI BAŁAGANU NA BIURKU

Krzysztof Jarzyna:

Niemniej jednak jeśli komuś ułatwia to pracę i idą za tym wyniki, a dla przełożonego nie stanowi to problemu ... "why not" :)

Nie wiem dlaczego ilość dokumentów na moim biurku miałaby interesować mojego przełożonego skoro ja jako pracownik swoją pracę wykonuje dobrze?

A kwestia tego, czy mam papiery posegregowane alfabetycznie według nazw projektów na dany dzień nie jest w żadnym przypadku informacją o tym jakim jestem człowiekiem.
Krzysztof Jarzyna

Krzysztof Jarzyna Plant Manager, Pearl
Stream S.A.

Temat: SKUTKI BAŁAGANU NA BIURKU

Izabela P.:

Nie wiem dlaczego ilość dokumentów na moim biurku miałaby interesować mojego przełożonego skoro ja jako pracownik swoją pracę wykonuje dobrze?

A kwestia tego, czy mam papiery posegregowane alfabetycznie według nazw projektów na dany dzień nie jest w żadnym przypadku informacją o tym jakim jestem człowiekiem.

Generalnie przyznam ci racje, że nie powinno to nikogo interesować, skoro nasze wyniki świadczą o tym, że radzimy sobie doskonale.
Wszakże to z wyników powinniśmy być rozliczani i tylko z nich.

Niestety nie wszyscy tak sądzą, a zwłaszcza w środowisku produkcyjnym, gdzie z założenia wszystko powinno być poukładane (słynne "5S").
Niektórzy szefowie nie są aż tak wyrozumiali, słusznie przy tym twierdząc, że skoro wymagamy porządku od innych, powinniśmy zacząć od siebie.
Dorota Malajka

Dorota Malajka Studentka,
Uniwersytet
Wrocławski

Temat: SKUTKI BAŁAGANU NA BIURKU

Jest bezpośrednia relacja między jakością pracy, a porządkiem na biurku (czy na pulpicie monitora). Reszta otoczenia może tonąć w chaosie ale biurko powinno być wolne od nieładu. Nawet jak wyniki są dobre to po uprzątnięciu będą jeszcze lepsze :) Jest to związane z tym czy chcemy czy nie, że nasza podświadomość jest rozpraszana, nie mamy na to wpływu.
Dorota Malajka

Dorota Malajka Studentka,
Uniwersytet
Wrocławski

Temat: SKUTKI BAŁAGANU NA BIURKU

Tutaj macie parę sposobów jak się z bałaganem uporać: http://www.czynnikisukcesu.com/2011/03/9-sugestii-jak-...
Gerard Szymański

Gerard Szymański Szef Platformy
Reklamowej
Idealiści. Niewierny
ogrodnik.W...

Temat: SKUTKI BAŁAGANU NA BIURKU

A co tzw. artystycznym nieładem? Może się okazać, że w niektórych branżach gdzie liczy się kreatywność nieporządek na biurku może okazać się atutem:)

konto usunięte

Temat: SKUTKI BAŁAGANU NA BIURKU

Dorota Malajka:
Jest bezpośrednia relacja między jakością pracy, a porządkiem na biurku (czy na pulpicie monitora). Reszta otoczenia może tonąć w chaosie ale biurko powinno być wolne od nieładu. Nawet jak wyniki są dobre to po uprzątnięciu będą jeszcze lepsze :) Jest to związane z tym czy chcemy czy nie, że nasza podświadomość jest rozpraszana, nie mamy na to wpływu.

Oddzielmy jednak pojecie "chaos" od 6ciu segragatorow, ktore leza na biurku.
;)
Izabela P.

Izabela P. Team Leader

Temat: SKUTKI BAŁAGANU NA BIURKU

Hanna G.:
Dorota Malajka:
Jest bezpośrednia relacja między jakością pracy, a porządkiem na biurku (czy na pulpicie monitora). Reszta otoczenia może tonąć w chaosie ale biurko powinno być wolne od nieładu. Nawet jak wyniki są dobre to po uprzątnięciu będą jeszcze lepsze :) Jest to związane z tym czy chcemy czy nie, że nasza podświadomość jest rozpraszana, nie mamy na to wpływu.

Oddzielmy jednak pojecie "chaos" od 6ciu segragatorow, ktore leza na biurku.
;)


Dokładnie, jeszcze należałoby może dodać, że pojęcie chaos czy nieład na biurku jednak dla każdego z nas ma inne znaczenie. Kiedy dla niektórych sześć segregatorów, trzy długopisy i kilka dokumentów jest już chaosem, dla innych jeszcze nie świadczy o zabraniu się do jakiejkolwiek pracy. Również kwestia rozpraszania jest tutaj bardzo idywidualna. Jako że jest to bardzo subiektywne, nie należy na tej podstawie oceniać drugiego człowieka.
Juliusz B.

Juliusz B. INSTYTUT BIZNESU

Temat: SKUTKI BAŁAGANU NA BIURKU

Jeżeli zabałaganione biurko jest znakiem zabałaganionego umysłu, znakiem czego jest puste biurko?

Albert Einstein

konto usunięte

Temat: SKUTKI BAŁAGANU NA BIURKU

Dorota Bronowicka:
zastanawiam się jakie mogą być opinie do sytuacji gdy w ciągu dnia biurko owszem jest zawalone papierami i segregatorami, z kórych w danej chwili się korzysta - sprawia to wrażenie małego bałaganu lecz na koniec pracy biurko pozostaje czyste a wszystkie dokumenty pochowane

???

w ciągu dnia bałagan a po pracy sterylnie - niemal jak w kuchni :)

to dokładnie tak, jak u mnie :)
bardzo lubię ład, porządek, precyzję ale kiedy pracuję.....ważniejsze jest: nie zgubić myśli...nie zgubić WENY!

ale miło jest następnego dnia wejść do czyściutkiego, pachnącego biura...
aż chce się zasiąść za biurkiem (!), by....móc znów pootwierać katalogi, rzucić na biurko plany...gdzie ołówek? następny.... lawirować wśród rzeczy porozrzucanych i myśli ulotnych ;)
Jakub M.

Jakub M. Ekonomista

Temat: SKUTKI BAŁAGANU NA BIURKU

No to ja tak nie mam :)
Mam trzy stosy ustawione w/g ważności spraw, około 30 szufladek z zadaniami, które wykonałem z mojej strony i czekam na kogoś, by móc je sfinalizować, do tego około 20 segregatorów do zadań ciągłych i trzy szafy archiwum do sporadycznego użycia.
Ale i tak najczęściej pracuję na wersjach elektronicznych, ułożonych w/g klucza "w mojej głowie" - a to dlatego, że tak jest najszybciej.
No ale tak jest jak się ma kilku szefów :)
A Wy jak organizujecie pracę z dokumentami?
Maciej Ż.

Maciej Ż. Meble biurowe jako
skuteczne narzędzie
pracy:
www.optymal...

Temat: SKUTKI BAŁAGANU NA BIURKU

Od 15 lat zajmuję się tworzeniem optymalnych warunków pracy intelektualnej poprzez odpowiedni dobór i aranżację wyposażenia meblowego.
Na podstawie tych lat doświadczeń oraz zgromadzonej wiedzy nt. ergonomii, funkcjonalności, psychologii pracy itp. wyłania się następujący obraz naszych biurek:
1. Bałagan na biurku może wynikać
a) z przesłanek zewnętrznych - takich jak:
- brak analizy przepływu dokumentów w firmie,
- brak dostosowania wyposażenia meblowego do specyfiki pracy na danym stanowisku,
b) z uwarunkowań wewnętrznych - charakteru pracownika (są osoby lepiej lub gorzej zorganizowane, mniej lub bardziej pedantyczne itp.)

Odpowiedni dobór wyposażenia meblowego oraz akcesoriów biurowych (segregatory, szufladki, teczki zawieszkowe), digitalizacja dokumentów (przygotowanie ich i przesyłanie wyłącznie w wersji elektronicznej lub skanowanie papierowych oryginałów i od razu ich archiwizacja) może nawet o 40% zwiększyć efektywność na danym stanowisku pracy, co jest cenne zarówno dla pracodawcy (zwiększenie rentowności) jak i pracownika (większe szanse na "wyrobienie się" w terminie, więcej czasu wolnego) :)

Następna dyskusja:

ZARZADZANIE PRZEZ AFEKT jak...




Wyślij zaproszenie do