Juliusz B. INSTYTUT BIZNESU
Temat: PERFEKCJONIŚCI negatywnie ocenani przez pracodawców
Powody, dla których perfekcjoniści nie zawsze są pożądanym nabytkiem dla pracodawcy:1. Są mniej efektywni – nawet jeśli skończą jakieś zadanie, wracają do niego, by coś poprawić.
2. Są mniej skuteczni – skupiają się na drobiazgach, nie zastanawiając się czy są one faktycznie niezbędne.
3. Odkładają pracę na później – zwlekają z realizacją zaplanowanych działań w obawie przed porażką i niepowodzeniem.
4. Nie są lubiani – oczekują perfekcjonizmu od swoich współpracowników.
5. Skupiają się na negatywnych aspektach wykonania zadania – spodziewają się problemów zanim one się pojawią.
6. Są wobec siebie niezwykle krytyczni – nigdy nie są z siebie zadowoleni, bo zawsze mogli zrobić coś lepiej.
Bywa, że dążenie do perfekcjonizmu zmienia się w obsesję – perfekcjonista staje się nastawiony na osiągnięcie doskonałości i odrzuca wszystko co takie nie jest. Według specjalistów perfekcjonista powinien być świadomy swoich tendencji i odpowiednio nimi zarządzać.