Juliusz B.

Juliusz B. INSTYTUT BIZNESU

Temat: Outsorcing usług biurowych

Jak sprawdza się w praktyce outsorcing usług biurowych?

konto usunięte

Temat: Outsorcing usług biurowych

Prosto - sprawdza się bardzo dobrze:) Ta usługa w agencji, w której pracuje jest jedną ze standardowych i polecamy ją zawsze mniejszym firmom, których nie stać na stworzenie dodatkowego miejsca pracy, przeszkolenie pracownika etc. Outsorucingowe biuro prasowe zwykle działa na czas trwania kampanii, którą nam zleca klient, lub niezaleznie jako osobna usługa. Jakie są zalety: 1. znajomośc rynku mediów przez "rzecznika z agencji" 2. gotowa sieć kontaktów 3. doświadczenie.
Outsouringowy rzecznik, działa przede wszystkim doraźnie; jednorazowe akcje medialne, sytuacje kryzysowe, kampanie promująca debiut giełgowy - w przypadku większych firm.

Oczywiście, o ile bardzo dobrze takie biura działają w małych firmach, to w dużych napotykają już problemy, wtedy najlepiej stworzyć stałe stanowisko rzecznika i przeszkolić osobę odpowiedzialną za kontakt z mediami. Sam niejednokrotnie występowałem w roli rzecznika naszych klientów i praca w tym charakterze obejmowała często jednokortne zlecenia - jak np. kryzys, konferencje prasowe, czy interwencję w redakcji prasowej.Tomasz Pietrzak edytował(a) ten post dnia 10.05.07 o godzinie 22:43
Patrycja Kosta

Patrycja Kosta Sales Desk Polen

Temat: Outsorcing usług biurowych

bez outsourcingu nie wyobrazam sobie biznesu. Sama z niego korzystam i sama oferuje usluge wirtualnego sekretariatu.

mylse, ze male firmy bez outsourcingu chyba nie daly by sobnie rady na tym konkurencyjnym rynku.

Najczesciej korzystam z Outsoucingu Ksiegowego i IT, a Wy?
Katarzyna Kłos

Katarzyna Kłos kiedyś będę piękna,
mądra i bogata

Temat: Outsorcing usług biurowych

Chyba właśnie outsourcing księgowy jest najbardziej popularny i przez to najbardziej dostępny. Sama dziwię się, kiedy niewielka firma decyduje się na etat dla kięgowej, zamiast skorzystać z zewnętrznego biura rachunkowego. Ale z drugiej strony są jeszcze ludzie, którzy myślą, że tylko jak wszystko będą robić sami, to będzie to zrobione dobrze...

Ja też zajmuję się prowadzeniem biura na zlecenie, jak moja przedmówczyni. Przyznaję jednak, że kiedy zakładałam tą firmę, nie zdawałam sobie sprawy, jak trudno jest przekonać potencjalnego klienta do zewnętrznego sekretariatu. Dużym firmom się nie opłaca, bo wolą stworzyć etat. Małe firmy się zwyczajnie boją. Wolą mieć wszystko pod kontrolą - czyli na miejscu.
Maciej B.

Maciej B. Ekspert Customer
Contact Center |
Klientomaniak

Temat: Outsorcing usług biurowych

Patrycja K.:

mylse, ze male firmy bez outsourcingu chyba nie daly by sobnie rady na tym konkurencyjnym rynku.

Ależ doskonale sobie radzą... szczególnie właśnie właściciele małych firm są przekonani że nikt lepiej od nich nie zadba o klienta i nie przypilnuje terminów, nikt poz nimi nie przedstawi dobrze informacji o ofercie itd..

A tak poważnie: uważam że tego typu usługi mają właśnie przyszłość. Na całe szczęście jest jeszcze pare osób / firm które wiedzą co stanowi ich core, na czym oni się znają a z czym mają problem.

Czy zauważyliście że prawie nikt nie ma problemu z outsourcowaniem obsługi księgowej. A obsługa sekretarsko-asystencka - czyżby była prostsza ?
Katarzyna Kłos

Katarzyna Kłos kiedyś będę piękna,
mądra i bogata

Temat: Outsorcing usług biurowych

>>A obsługa sekretarsko-asystencka - czyżby była prostsza ?<<

Jest właśnie odwrotnie - pracodawcy wychodzą z założenia, że sekretarką może być właściwie każda kobieta (no cóż, pewnie jestem przewrażliwiona, ale Panów w tym fachu niewielu). Wystarczy, że się ładnie uśmiecha i podaje kawę ;-)

Z asystentką jest już trudniej, bo i język jakiś powinna znać i może nawet coś sensownego napisać. Ale nadal powinna siedzieć w pracy od 9 do 17.

A wyobrażacie sobie z jak ogromną i niezajętą niszą mamy do czynienia? Setki świetnie wykształconych i doświadczonych kobiet, które aktualnie siedzą w domu (macierzyński, wychowawczy), i które mogłyby świadczyć takie usługi zdalnie, ewentualnie wykorzystując job-sharing.

Temat: Outsorcing usług biurowych

Katarzyna P. K.:
>>A obsługa sekretarsko-asystencka - czyżby była prostsza ?<<

Jest właśnie odwrotnie - pracodawcy wychodzą z założenia, że sekretarką może być właściwie każda kobieta (no cóż, pewnie jestem przewrażliwiona, ale Panów w tym fachu niewielu). Wystarczy, że się ładnie uśmiecha i podaje kawę ;-)

Z asystentką jest już trudniej, bo i język jakiś powinna znać i może nawet coś sensownego napisać. Ale nadal powinna siedzieć w pracy od 9 do 17.

A wyobrażacie sobie z jak ogromną i niezajętą niszą mamy do czynienia? Setki świetnie wykształconych i doświadczonych kobiet, które aktualnie siedzą w domu (macierzyński, wychowawczy), i które mogłyby świadczyć takie usługi zdalnie, ewentualnie wykorzystując job-sharing.


job-sharing...czy naprawdę nie da się już po polsku?;-))

Co do tematu...cóż...z outsourcingiem usług biurowych jest tak chyba jak z każdym...pozorne oszczędności mówiąc brzydko "kosztowe", a tak naprawdę to mnóstwo energii stałych pracowników idzie na dostosowanie pracy firmy zewnętrznej do potrzeb firmy wynajmującej i na poprawianie jej błędów..:-) Nie zawsze warto...

Niemniej...chyba nie miałym nic przeciwko interesującej sekretarce, nawet w outsourcingu..:-). Z całym szacunkiem oczywiście:)
Katarzyna Kłos

Katarzyna Kłos kiedyś będę piękna,
mądra i bogata

Temat: Outsorcing usług biurowych

job-sharing...czy naprawdę nie da się już po polsku?;-))

Oj, chyba się nie da... Nie słyszałam o jakimś "chwytającym za serce" polskim terminie.

Czasem faktycznie trudno jest wprowadzić outsourcing w niektórych firmach, zwłaszcza tych zarządzanych przez właścicieli. Utrata kontroli, nawet tylko pozorna, jest dla nich bolesna.
Agnieszka Nadstawna

Agnieszka Nadstawna Trener &
Arteterapeuta &
Coach. Event
Planner.

Temat: Outsorcing usług biurowych

Outsourcing jest młody.
Ja takze korzystam - i martwi mnie czasem poziom obslugi IT a także księgowej, bo głownie z tym miałam dotąd do czynienia.
Aczkolwiek robilam podejście do inych usług - i odpuściłam. Teraz z zainteresowaniem czytam co piszecie :-)

Słaby kontakt, słabe zrozumienie, niechęc do spotkań - z takimi smutnymi aspektami sie spotkałam i.. zmienialam towarzystwo. I znowu to samo, i tak do skutku. Początek zwsze pełen entuzjazmu a potem to juz tylko mejlem-mejlem i nikt nie chce słuchać o co mi chodzi... (zaznaczam, że nie chodzi tu o tanie partyzanckie usługi).
Wejście w nową branżę - i nową firmę w ogóle!! - dla firm outsourcingowych chyba powinno wiązac się z koniecznością zapoznania sie z tym!!??? Logiczne. Niestety moje doświadczenia sa takie, że niskie koszty utrzymania tych firm z jednej strony i styl pracy z drugiej powodują, że niektorzy chcą działać wg jednego wygodnego dla siebie schematu. Tym mówie nie. Szkoda, że kosztuje to tyle pieniędzy, czasu i nerwów, zanim sie przekonam.

Jestem całym sercem za outsourcingiem - ale niech asy koszą słabeuszy!
Czytam Was dalej z zapartym tchem.
Katarzyna Kłos

Katarzyna Kłos kiedyś będę piękna,
mądra i bogata

Temat: Outsorcing usług biurowych

W outsourcingu siedzę od niedawna, ale moje poprzednie doświadczenia w różnych branżach dały mi stabilną podstawę. Nigdy jednak nie jest tak, że "wstępne zapoznanie się z branżą" sprawi, że będziesz w niej ekspertem.

Od kilku miesięcy opiekuję się biurem firmy z branży budowlanej (nie miałam wiele z branżą do czynienia wcześniej). Na początku tylko sekretariat. Teraz dodatkowo organizuję logistykę, kadry, księgowość (to akurat robi inny podwykonawca), sprzedaż i negocjacje. I jeszcze trochę, a ekspertem się stanę ;-)

Wszystko zależy od tego, czy outsourcuje się czyste usługi sekretarskie, czy zależy nam na troszkę szerszym spojrzeniu. Jeśli sekretarka ma parzyć kawę i ładnie wyglądać, nie potrzebuje do tego świetnie znać branży.
Agnieszka Nadstawna

Agnieszka Nadstawna Trener &
Arteterapeuta &
Coach. Event
Planner.

Temat: Outsorcing usług biurowych

Katarzyna P. K.:
Wszystko zależy od tego, czy outsourcuje się czyste usługi sekretarskie, czy zależy nam na troszkę szerszym spojrzeniu. Jeśli sekretarka ma parzyć kawę i ładnie wyglądać, nie potrzebuje do tego świetnie znać branży.

jasne że mialam na myśli konkretne merytoryczne dzialania
brawo Katarzyna, działaj tak dalej, powodzenia

konto usunięte

Temat: Outsorcing usług biurowych

W outcoucingu siedzę już lat piętnaście. Jakby coś to na priv mogę podpowiedzieć.
Juliusz B.

Juliusz B. INSTYTUT BIZNESU

Temat: Outsorcing usług biurowych

Pan Grzegorz napisał do mnie prywatnie, ale uważam,że warto to przedstawić na forum

Odpisuję trochę późno, ale lepiej tak niż wcale.
Jak sprawdza się w praktyce outsourcing usług biurowych?
Moje osobiste zdanie jest takie, że outsourcing jest bardzo dobrym pomysłem. Faktycznie firma, w której pracuję skupia się wyłącznie na sprzedaży produktu, natomiast wszystkie inne sprawy temu towarzyszące zlecane są firma zewnętrznym. Zaczynając od księgowości, a kończąc na firmie spedycyjnej.
Myślę, że outsourcing usług biurowych jest niezbędny dla firm chcących obniżyć koszty i zwiększyć poziom świadczonych usług. Naprawdę takie rozwiązanie pozwala na skupienie się firmy na własnym rozwoju.

Pozdrawiam,
Grzegorz

Temat: Outsorcing usług biurowych

w agencji reklamowej , zatrudniającej 20 osób , outsourcing biurowy nie ma szans. Wbijam kij w mrowisko , ale uważam że większość poprzednich wypowiedzi ma charakter zachłysnięcia się tym zjawiskiem , ponieważ jest modne.

Ilość i różnorodność prac oraz specyfika branży uniemożliwia zajmowanie się pracami biurowymi przez osobę która nie siedzi "w środku" , a zatrudnianie kogoś z zewnątrz do nauki to zbyt duże koszty.
Maciej B.

Maciej B. Ekspert Customer
Contact Center |
Klientomaniak

Temat: Outsorcing usług biurowych

KRZYSZTOF B.:
w agencji reklamowej , zatrudniającej 20 osób , outsourcing biurowy nie ma szans. Wbijam kij w mrowisko , ale uważam że większość poprzednich wypowiedzi ma charakter zachłysnięcia się tym zjawiskiem , ponieważ jest modne.

Ilość i różnorodność prac oraz specyfika branży uniemożliwia zajmowanie się pracami biurowymi przez osobę która nie siedzi "w środku" , a zatrudnianie kogoś z zewnątrz do nauki to zbyt duże koszty.

To może ustalmy co to jest "outsourcing biurowy"
Według mnie to narzędzie, które należy odpowiednio wykorzystać a nie dopasować do własnej działalności. Nie odważyłbym się stwierdzić że taka forma zastąpi pracownika na miejscu i nie taki jest sens tych usług.
Katarzyna Kłos

Katarzyna Kłos kiedyś będę piękna,
mądra i bogata

Temat: Outsorcing usług biurowych

Tu muszę się zgodzić - nie w każdej firmie outsourcing biurowy ma sens. Tak samo, jak nie każdej firmie opłaca się trzymać pełnopłatny etat dla sekretarki. A kombinowanie na siłę, czy można gdzieś wykorzystać outsourcing czy nie jest sporym przegięciem (IMHO)

konto usunięte

Temat: Outsorcing usług biurowych

Przechodząc z firmy, w której dział IT liczył kilkadziesiąt osób, a problemy były rozwiązywane niemal błyskawicznie, zaśmiałam się w duchu, kiedy dowiedziałam się, ze w obecnej outsorcingują usługi IT. "Czy to w ogóle jest możliwe?! Jak można tak pracować?!" Jednak okazało się ze jest! Informatyk jest u nas prawie codziennie, w razie potrzeby podłacza się zdalnie i rozwiązuje problem. Pracuję tu 3 miesiące i jeszcze nie zdarzyla się sytuacja, kiedy to outsorcing IT stanowił jakiś problem w rozwiązaniu problemu. Mam nadzieję, ze to się nie zmieni:) Pozdrawiam!

konto usunięte

Temat: Outsorcing usług biurowych

Mazurec Piotr.

Z mojego doświadczenia wynika, że outsourcing jest doskonałym narzędziem dla managerów, którzy swoje działania skupiają na sztandarowych obszarach działalności firmy. Świadome zastosowanie tego narzędzia może zwiększyć rentowność firmy przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów jej prowadzenia. Teza teoretycznie paradoksalna acz nie pozbawiona logiki. Dlaczego? Wydzielenie pewnych obszarów działalności poza strukturę firmy powoduje ograniczenie kosztów w tym m.in. kosztów utrzymania powierzchni biurowych, ilości pracowników i nadzoru, księgowości i kadr, która ich obsługuje etc.
Naturalnie tego rodzaju usługi należy wydzielać świadomie i w zależności od etapu rozwoju firmy. Duże spółki/ firmy wydzielają takie obszary działalności jak: zaopatrzenie w materiały piśmiennicze i papiernicze, ochronę, sprzątanie, usługi informatyczne, w szczególnych przypadkach zarządzanie zasobami ludzkimi /rekrutacja top managementu/. Mniejsze podmioty wydzielają: usługi informatyczne, zaopatrzenie w materiały papiernicze i piśmiennicze, ochronę, księgowość, rekrutację pracowników.
Reasumując w każdej działalności i przy każdych jej rozmiarach istnieją takie obszary działalności, które można oddelegować dla firm specjalizujących się w jej prowadzeniu. Dzięki temu skupić się można na własnej specjalizacji i dzięki temu osiągnąć większą rentowność... a o to przecież chodziło, nieprawdaż?

konto usunięte

Temat: Outsorcing usług biurowych

Robert A.:
Katarzyna P. K.:
>>A obsługa sekretarsko-asystencka - czyżby była prostsza ?<<

Jest właśnie odwrotnie - pracodawcy wychodzą z założenia, że sekretarką może być właściwie każda kobieta (no cóż, pewnie jestem przewrażliwiona, ale Panów w tym fachu niewielu). Wystarczy, że się ładnie uśmiecha i podaje kawę ;-)

Z asystentką jest już trudniej, bo i język jakiś powinna znać i może nawet coś sensownego napisać. Ale nadal powinna siedzieć w pracy od 9 do 17.

A wyobrażacie sobie z jak ogromną i niezajętą niszą mamy do czynienia? Setki świetnie wykształconych i doświadczonych kobiet, które aktualnie siedzą w domu (macierzyński, wychowawczy), i które mogłyby świadczyć takie usługi zdalnie, ewentualnie wykorzystując job-sharing.


job-sharing...czy naprawdę nie da się już po polsku?;-))

Co do tematu...cóż...z outsourcingiem usług biurowych jest tak chyba jak z każdym...pozorne oszczędności mówiąc brzydko "kosztowe", a tak naprawdę to mnóstwo energii stałych pracowników idzie na dostosowanie pracy firmy zewnętrznej do potrzeb firmy wynajmującej i na poprawianie jej błędów..:-) Nie zawsze warto...

Niemniej...chyba nie miałym nic przeciwko interesującej sekretarce, nawet w outsourcingu..:-). Z całym szacunkiem oczywiście:)
"job-sharing" to źle a "outsoursing" ok ? :)), oj Panie Robercie :)) a przecież jest polski termin "wydzielenie" :)))
ale żarty na bok; w kwestii głównej - wszystko da się wydzielić i to zazwyczaj z doskonałym skutkiem, moja firma wydziela nawet procesy zarządcze i nie ma się co zastanawiać, gdy się ma własną firmę, nad tym "czy", tylko - "co" i "jak" :) i oczywiście wszystko zależy też od tego, jakiej firmie zewnętrznej zlecacie wydzielone obszary, ale zasada jest prosta - zatrudniając doskonałych: księgowych, informatyków, sekretarki, asystentów, analityków, primo (pozwolę sobie na trochę łaciny :)) )- ponosicie olbrzymie koszty i "ubieracie" się dodatkowo w koszty ukryte i socjal, secundo - dużo wolniej reagujecie na zmiany rynkowe, bo "co zrobić z ludźmi", bo "ludzi szkoda", tertio - musicie sie liczyć z tym, że najlepsi uciekną do konkurencji, albo założą własne firmy; to wszystko oczywiście truizmy, ale uwierzcie mi - warto, chociaż niekoniecznie przepłacając za firmy warszawskie; pozdrawiam
Juliusz B.

Juliusz B. INSTYTUT BIZNESU

Temat: Outsorcing usług biurowych

generalnie jestem za outsorcingiem
tylko, że na pomiotach zewnętrznych trudno polegać



Wyślij zaproszenie do