Karol S.

Karol S. Doświadczony
międzynarodowy
specjalista w branży
IT i ba...

Temat: Obsługa klienta

Ktoś kiedyś powiedział, że w Polsce nie ważne co się robi, ważne żeby robić to profesjonalnie, z poświęceniem, dbać o klienta, a pokonasz każdą konkurencję. Czy polskie firmy już to rozumieją, czy wciąż myślą, że mogą ignorować klientów?

Temat: Obsługa klienta

Trzeba zaznaczyć jedną bardzo ważną rzecz. Obsługa klienta czasem wiążę się z tresurą. Profesjonalne traktowanie klienta to nie:

- TAK TAK oczywiście już się robi,
- TAK TAK jak głęboko życzy Pan żebym weszła Panu w tyłek..

Konkretnie i do rzeczy. Wielu ludzi/klientów myli właśnie profesjonalizm z powyższym.

Tutaj Polska czy inny kraj nie ma znaczenia.
Beata Uytenbogaardt

Beata Uytenbogaardt PEP-IBT Poland
Uytenbogaardt&Partne
rs Sp.j.; partner
zarz...

Temat: Obsługa klienta

Dla mnie obsługa klienta to przede wszystkim zrozumienie jego potrzeb i dopasowanie własnej oferty właśnie do tego co konkretny klient potrzebuje.

Myślę, że o to właśnie chodzi w dobrym marketingu.

Pozdrawiam

Beata Uytenbogaardt
Karol S.

Karol S. Doświadczony
międzynarodowy
specjalista w branży
IT i ba...

Temat: Obsługa klienta

Wydaje mi się, że pod kątem dobrej Obsługi Klienta każdy rozumie coś innego. Jeden zapewne rozpozna w niej uprzejme zachowanie, inny dostępność towaru, a jeszcze ktoś inny przysłowiowe włażenie w dupę.

Abstrahując od wymiaru behawioralnego, jak wygląda dobra obsługa klienta.

Czy obsługa klienta kończy się na zapłaconym rachunku i wygenerowanym zysku? Jeżeli nie, to jaka jest według państwa rola współczesnego przedsiębiorcy w stosunku do jego klientów?
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Obsługa klienta

Obsługa Klienta to pomoc Klientowi.
Ale nie każdemu chce się pomagać :):)
Dorota Krzyk-Kidybińska

Dorota Krzyk-Kidybińska pasjonat hotelarstwa

Temat: Obsługa klienta

Dobra obsługa klienta wiąże się przede wszystkim z prawidłowym rozpoznaniem jego potrzeb - czyli m.in.sztuka aktywnego słuchania - oraz jak najlepszemu sprostaniu tych potrzeb, zarówno w czasie sprzedaży jak i juz po jej dokonaniu. Jednocześnie nie należy jej mylić z bezwolnym potakiwaniem i zgadzaniem sie na wszystko, bo często nawet sam klient nie jest do końca świadomy czego potrzebuje.

konto usunięte

Temat: Obsługa klienta

Dagmara D.:
Obsługa Klienta to pomoc Klientowi.
Ale nie każdemu chce się pomagać :):)
I nie kazdy na to zasluguje:)

konto usunięte

Temat: Obsługa klienta

Dorota-czyli mapujemy, określamy klienta, szykujemy "pod niego" naszą pracę, także jej godziny.
Wstrętna jestem ale mam nieraz ochotę zlać po tyłku panie z biura obsługi orange, które nie są lepiej poinformowane niż każdy nie-analfabeta po przeczytaniu oferty z ulotki.

Temat: Obsługa klienta

Michał Strzępek:
Dagmara D.:
Obsługa Klienta to pomoc Klientowi.
Ale nie każdemu chce się pomagać :):)
I nie kazdy na to zasluguje:)

Nawet gdy klient nas obrzuci przysłowiowym mięchem a my z tego wybrniemy i on będzie zadowolony z Twojej obsługi to istnieje duża szansa, że takich jak on będzie mniej dzwoniło do Ciebie po poradę.

Tacy klienci to raczej duże wyzwanie niżeli szufladkowanie (zasłużył, nie zasłuży).
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Obsługa klienta

Dany, to nie szufladkowanie. Po prostu nie dla każdego TRZEBA pracować. I już.

Temat: Obsługa klienta

Dagmara D.:
Dany, to nie szufladkowanie. Po prostu nie dla każdego TRZEBA pracować. I już.

Wielu konsultantów myli to z NIEKOMPETENCJĄ. Powiedz to klientom sieci komórkowych. Wiem jak to wygląda zarówno od kuchni jak i z drugiej strony, ale po części masz rację. Ja tu piszę konkretnie o przykładzie właśnie obsługi np. hotline jakiejś sieci komórkowej.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Obsługa klienta

Daniel Grzeszczak:
Dagmara D.:
Dany, to nie szufladkowanie. Po prostu nie dla każdego TRZEBA pracować. I już.

Wielu konsultantów myli to z NIEKOMPETENCJĄ. Powiedz to klientom sieci komórkowych. Wiem jak to wygląda zarówno od kuchni jak i z drugiej strony, ale po części masz rację. Ja tu piszę konkretnie o przykładzie właśnie obsługi np. hotline jakiejś sieci komórkowej.

No i tu dochodzimy do szczegółów.
Jest 1000 miejsc , gdzie NIE DECYDUJEMY czy chcemy pomóc Klientowi czy nie. I 1000 miejsc, gdzie możemy o tym decydować. A więc - wszystko zależy od tego w jakim miejscu sie znajdujemy :)
Obsługa Klienta to niezwykle ważny obszar. BArdzo często jest jednym z najistotniejszych aspektów budujących markę. Dlatego powinni się nią zajmować odpowiedni ludzie. Ale muszą też znać swoje ograniczenia - granice w jakich mogą sie poruszać.Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 11.11.08 o godzinie 14:25

Temat: Obsługa klienta

No właśnie Dag. Budowanie marki. A propos Era GSM zbudowała właśnie swoją markę na obsłudze klienta, ale i to się chyba zmieniło później trochę ;)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Obsługa klienta

Daniel Grzeszczak:
No właśnie Dag. Budowanie marki. A propos Era GSM zbudowała właśnie swoją markę na obsłudze klienta, ale i to się chyba zmieniło później trochę ;)
Jestem Klientem Ery chyba z rozpędu. To co sie dzieje w punktach sprzedaży to masakra ... Ostatnio przewijałam z panem sprzedawcą taśmę do kasy z jednej rolki na dwie ..."bo się skończyła"...Zabawa była przednia - dobrze, że mam poczucie humoru i obiecałam synowi telefon w jego urodziny. NIe dzień po urodzinach :):)Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 11.11.08 o godzinie 16:00

Temat: Obsługa klienta

Takie rzeczy to tylko w Erze ;) hehehe
Anna T.

Anna T. Wszystko jest
możliwe. Niemożliwe
po prostu wymaga
więcej...

Temat: Obsługa klienta

Daniel,

jedną rzecz zauważyłam w swoje 7 letniej pracy w dziale obsługi klienta, że TAK TAK oczywiście już się robi, to jest własnie to co każdy z klientów, chce usłyszeć. Nie dopuszczają do siebie, że coś można niezrealizować, że produkt może przyjśc później, bo zachowuje się w codziennej współpracy jak rozkapryszone dziecko. ... a TAK TAK jak głęboko życzy Pan żebym weszła Panu w tyłek.. to jest łechtanie jego ego, pokazywanie jak bardzo jest on górą w układzie. przy tak dużej konkurencji na rynku klient uważ, że ma władzę w rękach. Niejednokrotnie słyszałam jak mi to Pan nie sprzeda taniej to pójde do konkurencji.

Jak najbardziej zgadzam się z Dorotą, obsługa klienta to prawidłowe rozpoznanie jego potrzeb, określenie celów jakie chce osiągnąć podjęciem współpracy własnie ze mną i pomimo kryzysu nadal nie jest to tylko i jedynie cel finansowy (aby było taniej). Ważna jest też obsługa posprzedażowa o której w 99,9% klient nie myśli i to trzeba mu uświadomić, że nie zawsze kupienie towaru/usługi u dwóch różnych podmiotów oznacza, że otrzymamy taka sama obsługe posprzedażową.
Daniel Grzeszczak:
Trzeba zaznaczyć jedną bardzo ważną rzecz. Obsługa klienta czasem wiążę się z tresurą. Profesjonalne traktowanie klienta to nie:

- TAK TAK oczywiście już się robi,
- TAK TAK jak głęboko życzy Pan żebym weszła Panu w tyłek..

Konkretnie i do rzeczy. Wielu ludzi/klientów myli właśnie profesjonalizm z powyższym.

Tutaj Polska czy inny kraj nie ma znaczenia.

Temat: Obsługa klienta

W gruncie rzeczy ostatnie wypowiedzi prowadzą do wspólnego identycznego wniosku i to co zostało napisane wcześniej - rozpoznanie potrzeb + dodam, że rozpoznanie potrzeb to zaledwie 50% sukcesu przy trudnym kliencie ;)
Dorota Krzyk-Kidybińska

Dorota Krzyk-Kidybińska pasjonat hotelarstwa

Temat: Obsługa klienta

Daniel Grzeszczak:
W gruncie rzeczy ostatnie wypowiedzi prowadzą do wspólnego identycznego wniosku i to co zostało napisane wcześniej - rozpoznanie potrzeb + dodam, że rozpoznanie potrzeb to zaledwie 50% sukcesu przy trudnym kliencie ;)

Oczywiście, że tak, ale trudny zadowolony klient to 150% sukcesu;)
A że ostatnio przeszłam własnie szkolenie z komunikacji z trudnym klientem, więc takowy mi nie straszny ;)) Polecam:)
Anna T.

Anna T. Wszystko jest
możliwe. Niemożliwe
po prostu wymaga
więcej...

Temat: Obsługa klienta

Ja ujęłabym to, poznanie potrzeb klienta to pierwszy krok do sukcesu :). Drugi to umiejętność przekazania i co najważniesze przekonania do tego klienta, ponieważ z regóły nawet nie wie albo nie potrafi określić swoich potrzeb.

Daniel Grzeszczak:
W gruncie rzeczy ostatnie wypowiedzi prowadzą do wspólnego identycznego wniosku i to co zostało napisane wcześniej - rozpoznanie potrzeb + dodam, że rozpoznanie potrzeb to zaledwie 50% sukcesu przy trudnym kliencie ;)
Anna M.

Anna M. Hotel Manager

Temat: Obsługa klienta

Dagmara D.:
Dany, to nie szufladkowanie. Po prostu nie dla każdego TRZEBA pracować. I już.


hm... no i tu już jest problem, bo w mojej branży musimy być dla każdego :))

Następna dyskusja:

abonamentowa obsługa prawna




Wyślij zaproszenie do