Juliusz B. INSTYTUT BIZNESU
Temat: NADMIAR INFORMACJI W PRACY STAJE SIĘ PROBLEMEM
Pracownicy zmagają się z nadmiarem informacji. Nowoczesne technologie sprawiają, że dzisiejsi pracownicy są przytłoczeni ilością informacji, np. pochodzących z e-maili. Psychologowie i eksperci twierdzą, że nadmiar informacji staje się poważnym problemem dla firm , ponieważ pracownicy stają się bardziej zestresowani, zmęczeni i mniej wydajni.Ostatni raport, przeprowadzony na zlecenie firmy Hitachi Data Systems, pokazuje, że w Australii i Nowej Zelandii , aż
40% firm cierpi z powodu nadmiaru informacji (w 2010 r. – 34%).
W raporcie stwierdzono, że
81% ankietowanych firm uznaje za ważne odpowiednie zarządzanie rosnącą ilością danych.
Według Dr Bena Searle, wykładowcy psychologii na Macquarie University, natłok informacji może być głównym źródłem chorób psychicznych. Rozwiązania proponowane przez menedżerów, takie jak np. sprawdzanie wiadomości e-mail tylko w określony porach w ciągu dnia są trudne do wykonania i często nie działają.
Z badań wynika, że przeciętny Australijczyk otrzymuje dziennie średnio 36 wiadomości e-mail, do tego dochodzą informacje z portali społecznościowych, komunikatorów, sms-y oraz codzienne spotkania biznesowe.
Ponieważ pracodawcy wymagają od pracowników coraz więcej i nie mają pomysłu jak poradzić sobie z nadmiarem informacji w miejscu pracy, eksperci radzą, by samemu radzić sobie z przeciążeniem informacyjnym. Najlepiej jest zajmować się jedną sprawą na raz, warto też czasem wyłączyć skrzynkę pocztową, a komórkę przełączyć na pocztę głosową. Po wyjściu z pracy należy o niej zapomnieć.
Na podstawie: http://news.com.au
Czy Ty też dostrzegasz nadmiar informacji w pracy?
Jeśli tak to jak sobie z tym radzisz lub nie radzisz?