Juliusz B.

Juliusz B. INSTYTUT BIZNESU

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Kinga Balter:
Sylwester P.:
Działania CSR mają duży wpływ na PR firmy ponadto dobrze poprowadzone są silnym motywatorem dla wielu pracowników.....

Seminarium antynikotynowe to chyba nie CSR ???Sylwester P. edytował(a) ten post dnia 01.08.08 o godzinie 10:10


Tak jak ja rozumien CSR - to działania podejmowane przez firmę na rzecz swoich pracowników, środowiska naturalnego, najbliższego otoczenia czy regionu w którym firma działa, mające na celu pomoc w rozwiązywaniu problemów, wsparcie czy realizację projektów pro społeczych , pro zdrowotnych, pro ekologicznyc itp.

Chodzi o to, by część uzyskanych zysków firma przeznaczyła dla dobra innych - i by to miała jak jeden ze swoich celów strategicznych - Odpowiedzialny Biznes.

Jesli firma przeprowadzi dla swoich pracowników projekt antynikotynowy - dzięki, któtemu ok 50% palących pracowników rzuci palenie - to według mnie ogromny sukces i korzyści - dla pracowników, a jednocześnie dla firmy. Według mnie to jak najbardziej mieści się w kategorii CSR - tymbardziej, że korzyści nie przekładają się jedynie na palaczy - którzy sie stali nieplącymi, ale też szerzej - na środowisko naturalne, a przede wszystkim na niepalących pracowników - będących biernymi palaczami.

Co Pan o tym sądzi?
oczywiście, że można to pod to podciągnąć
bo pod SOB jest już wszystko podciągane
co robi firma poza podstawową działalnością
tylko że SOB polega na tym, że firma sama nie osiąga korzyści
z prowadzonego przedsięwzięcia

więc zmiana nawyków pracowników polegająca na tym, że "dymek"
nie będzie ich odrywał od pracy to nie SOB.
Kinga Balter

Kinga Balter Dyrektor
Zarządzający, Allen
Carr Polska

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Juliusz Bolek:
Kinga Balter:
Sylwester P.:
Działania CSR mają duży wpływ na PR firmy ponadto dobrze poprowadzone są silnym motywatorem dla wielu pracowników.....

Seminarium antynikotynowe to chyba nie CSR ???Sylwester P. edytował(a) ten post dnia 01.08.08 o godzinie 10:10


Tak jak ja rozumien CSR - to działania podejmowane przez firmę na rzecz swoich pracowników, środowiska naturalnego, najbliższego otoczenia czy regionu w którym firma działa, mające na celu pomoc w rozwiązywaniu problemów, wsparcie czy realizację projektów pro społeczych , pro zdrowotnych, pro ekologicznyc itp.

Chodzi o to, by część uzyskanych zysków firma przeznaczyła dla dobra innych - i by to miała jak jeden ze swoich celów strategicznych - Odpowiedzialny Biznes.

Jesli firma przeprowadzi dla swoich pracowników projekt antynikotynowy - dzięki, któtemu ok 50% palących pracowników rzuci palenie - to według mnie ogromny sukces i korzyści - dla pracowników, a jednocześnie dla firmy. Według mnie to jak najbardziej mieści się w kategorii CSR - tymbardziej, że korzyści nie przekładają się jedynie na palaczy - którzy sie stali nieplącymi, ale też szerzej - na środowisko naturalne, a przede wszystkim na niepalących pracowników - będących biernymi palaczami.

Co Pan o tym sądzi?
oczywiście, że można to pod to podciągnąć
bo pod SOB jest już wszystko podciągane
co robi firma poza podstawową działalnością
tylko że SOB polega na tym, że firma sama nie osiąga korzyści
z prowadzonego przedsięwzięcia

więc zmiana nawyków pracowników polegająca na tym, że "dymek"
nie będzie ich odrywał od pracy to nie SOB.

Z moich doświadczeń wynika, że, wręcz przeciwnie, firmy mają bardzo dużo korzyści z SOB - przede wszystkim w zakresie promocji siebie i marki. Często osoby zajmujace sie SOB sa własnie pracownikami działu PR. A zatem wydatki na aktywności SOB nie są to pieniądze wydane ot tak sobie, tylko inwestycje przynoszące korzyści, co jest zrozumiałe - bo firma nie jest instytucją charytatywną.
Podobnie jak różnego rodzaju sponsoring.
Chyba nie byłoby to złe, by beneficjentami wydatków na pomoc w rzuceniu palenia byli pracownicy firmy - jak się popatrzy szerzej to korzyści dla pracowników, ich rodzin i otoczenia, środowiska itd będą ogromne. A to, że dodatkowo firma uzyska pracowników którzy nie tracą czasu na stanie przed wyjściem z papierosem, to tylko dodatkowa zachęta do podjęcia tematu przez firmę.
Ja to widzę w ten sposób.
Juliusz B.

Juliusz B. INSTYTUT BIZNESU

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Forum Odpowiedzialnego Biznesu zaprasza na kolejne spotkanie z cyklu Rozmowy o Odpowiedzialnym Biznesie, zatytułowane:

Firma jako obywatel

Ekspertami dyskusji będa:
Maria Majdrowicz - L'Oreal Polska
Justyna Piszczek - Grupa Żywiec
Włodzimierz Paszyński - wiceprezydent Warszawy ds. edukacji, polityki społecznej, sportu i rekreacji oraz ochrony konserwatorskiej zabytków
Przemysław Radwan Roehrenschef - Stowarzyszenie Szkoła Liderów

moderatorka: Mirella Panek Owsiańska - Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Dyskusja poświęcona będzie roli biznesu w budowaniu społeczeństwa obywatelskiego:
W jaki sposób biznes powinien się angażować społecznie?
Jak przedsiębiorstwa mogą wykorzystać posiadane zasoby na rzecz wspólnego dobra?
Czy firmy mają zobowiązania wobec społeczeństwa?

16. września, (wtorek), Cafe Kępa ul. Finlandzka 12A, godz 15.00-17.00
Spotkanie odbywa się w ramach Tygodnia Obywatelskiego V Ogólnopolskiego Forum Inicjatyw Pozarządowych

Udział jest bezpłatny, po potwierdzeniu obecności na adres biuro@fob.org.pl do dnia 10. września 2008r.

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Co Pan o tym sądzi?
oczywiście, że można to pod to podciągnąć
bo pod SOB jest już wszystko podciągane
co robi firma poza podstawową działalnością
tylko że SOB polega na tym, że firma sama nie osiąga korzyści
z prowadzonego przedsięwzięcia

więc zmiana nawyków pracowników polegająca na tym, że "dymek"
nie będzie ich odrywał od pracy to nie SOB.

hmn ... szkoda, że dopiero teraz namierzyłem tą dyskusję ...

1. > "bo pod SOB jest już wszystko podciągane co robi firma poza podstawową działalnością"

CSR nie powinno być traktowane jako coś dodatkowego, to jest filozofia prowadzenia biznesu, nic innego ... Coś jak orientacja marketingowa (na klienta), tylko znaczenie szerzej - zrównoważona orientacja przedsiębiorstwa - na wszystkich interesariuszy organizacji oraz na aspekty, nie tylko ekonomiczne, ale też ekologiczne i społeczne prowadzonej działalności

2. > "tylko że [b]SOB polega na tym, że firma sama nie osiąga korzyści"

a broń boże ...
Oczywiście że firma może i wręcz ma na tym osiągać korzyści ...
Nie mówię o ROI z darowizny na dom dziecka - bo to bardzo wąsko pojmowany CSR.
Mówię, o mniejszych kosztach, w wyniku usprawnień technologicznych skutkujących równocześnie mniejszym zuzyciem energii (mniejszą emisją CO2). Mówię, o nowych liniach produktów ekologicznych (patrz GE Ecomagination) lub społecznych (patrz Graamenbank w Bangladeszu założuny przez Noblistę Yunusa). Mówię, o zwiekszonej motywacji i retencji pracowników, dzięki dobrej atmosferze i warunkom pracy. Mówię o lepszym zarządzaniu ryzykiem i reputacją ... itd. itp.
Juliusz B.

Juliusz B. INSTYTUT BIZNESU

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

odnoszę wrażenie, że pomimo iż są nawet uczelnie, które wprowadziły kierunek CSR i tyle się mówi o społecznej odpowiedzialności biznesu, to w związku z kryzysem i tzw. zaciskaniem pasa realne zainteresowanie tą tematyką gwałtownie zmalało.

konto usunięte

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

CSR się przyjmie, kiedy menedżerowie uświadomią sobie, że się to im i firmie opłaca. Na razie część menedżerów preferuje zarządzanie z końca XIX i początku XX wieku - zarządzanie przez instrukcje (MBI - Management by Instructions), "nowocześniejsi" sięgają po pochodzące z połowy XX wieku zarządzanie przez cele (MBO - Management by Objectives), a w przedpokoju zarządzania wciąż czeka zarządzanie przez wartości (MBV - Management by Values).
Jeżeli menedżerowie zrozumieją ideę zarządzania przez wartości, to koncepcji CSR będzie łatwiej.

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Jarosław Rubin:
a w
przedpokoju zarządzania wciąż czeka zarządzanie przez wartości (MBV - Management by Values).
Jeżeli menedżerowie zrozumieją ideę zarządzania przez wartości, to koncepcji CSR będzie łatwiej.

Masz tu na myśli value based management?
Czy też moze wartości korporacyjne w stylu otwartość, kreatywność, etc?
Bo jeśli mówimy o VBM, czyli zarzadzaniu wartością firmy, to elementy niematerialne jako istotny składnik tej wartości sa od dawna dostrzegane. No i tu odnajdziemy umiejscowienie CSRu, a konkretnie jego części niematerialnej.

konto usunięte

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Łukasz Makuch:

Masz tu na myśli value based management?
Czy też moze wartości korporacyjne w stylu otwartość, kreatywność, etc?

Mam na myśli wartości korporacyjne (firmowe) i zarządzanie przez te wartości. W takim ujęciu Zarządzanie przez Wartości (Management by Values) staje się dla menedżerów metodą zarządzania.
Rolą menadżera na wszystkich poziomach organizacji jest:
- pomaganie każdemu pracownikowi zrozumieć główne wartości,
- wyjaśniać dlaczego te wartości są tak istotne dla firmy,
- samemu stosować i prezentować główne wartości i ich definicje,
- przekazywać treści o wartościach na różne sposoby,
- wzmacniać te wartości.

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Jarosław Rubin:
Mam na myśli wartości korporacyjne (firmowe)

no to mówimy o 2 różnych rzeczach, apropo wartości korporacyjnych:

"Firmy polskiego sektora finansowego wciąż nie wykorzystują systemu wartości korporacyjnych jako skutecznego narzędzia definiowania własnej tożsamości – wynika z badania „Corporate Values Index 2009”"

Jak pokazują wyniki badania „Corporate Values Index 2009”, 36 proc. firm działających na polskim rynku finansowym określa swoje wartości. Odsetek ten odnotował wzrost w porównaniu do analogicznych badań z 2006 roku („Corporate Values Index 2006”). Jednak w stosunku do innych badanych krajów odsetek ten ciągle jest dużo niższy.

Zgodnie z danymi opublikowanymi w raporcie, firmy działające na rynku finansowym zazwyczaj odwołują się do takich samych wartości. Niezależnie od kraju są to najczęściej: innowacyjność, satysfakcja klienta oraz uczciwość.

Specyfikę polskiego rynku widać najbardziej w przypadku najpopularniejszych wartości. Do wartości takich, jak: satysfakcja klienta oraz uczciwość odwołuje się aż po 44 proc. firm sektora finansowego funkcjonujących na rynku polskim. W Polsce przedsiębiorstwa finansowe częściej niż firmy zachodnie odwołują się do wartości podkreślających profesjonalne atuty firm. W Europie Zachodniej przedsiębiorstwa finansowe budując swoją tożsamość chętniej sięgają po wartości odnoszące się do relacji firmy ze społeczeństwem. Również paleta wartości, do których się odwołują jest szersza.

Wartością, do której coraz częściej odwołują się firmy sektora finansowego jest zaufanie. Podczas analogicznego badania przeprowadzonego w 2006 roku, wartość ta nie została zakwalifikowana do 30 najpopularniejszych wartości. W tegorocznej edycji zajęła 7. miejsce w międzynarodowym rankingu wartości korporacyjnych dla firm sektora finansowego.
Raport „Corporate Values Index 2009” to podsumowanie projektu badawczego prowadzonego w ciągu ubiegłego roku w 11 krajach świata, m.in. w Polsce, Francji, Niemczech, we Włoszech, Holandii, Austrii, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, na Ukrainie, w Indiach i USA. Badanie objęło największe przedsiębiorstwa z 14 branż. Projekt zrealizowały firmy doradztwa PR tworzące międzynarodową sieć ECCO Network, reprezentowaną w Polsce przez On Board PR. Polska edycja ogólnego raportu została przygotowana pod patronatem PKPP Lewiatan. Raport dotyczący rynku finansowego jest rozwinięciem ogólnego raportu w zakresie wartości przedsiębiorstw tego sektora. (bs)

proto.pl
Juliusz B.

Juliusz B. INSTYTUT BIZNESU

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Liderzy już znają korzyści wynikające z działań w dziedzinie odpowiedzialności społecznej. Podejmując realizację strategii CSR oczekują przede wszystkim
- wzmocnienia marki (47%),
- wzrostu przychodów (35%) i
- zmniejszenia kosztów (31%).
Aby osiągać i komunikować zakładane wyniki, wypracowali metody mierzenia efektów działań CSR.

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Juliusz B.:
Liderzy już znają korzyści wynikające z działań w dziedzinie odpowiedzialności społecznej. Podejmując realizację strategii CSR oczekują przede wszystkim
- wzmocnienia marki (47%),
- wzrostu przychodów (35%) i
- zmniejszenia kosztów (31%).
Aby osiągać i komunikować zakładane wyniki, wypracowali metody mierzenia efektów działań CSR.

z ciekawości - cóż to za badanie? :)
Edyta Bijak

Edyta Bijak Koordynator oddziału

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Dagmara D.:
W Polsce istnieje coś takiego jak certyfikat dla przedsiębiorstw "Przedsiębiorstwo Fair Play".
Już gdzieś to cytowałam. To bardzo dobry początek społecznej odpowiedzialności biznesu. Dla mnie fundamentem takiej odpowiedziałności jest ETYKA w biznesie - a przerabiamy to równiez na różnych grupach.
Tu warunki otrzmania certyfikatu :
Certyfikat otrzymują przedsiębiorstwa, które:
stworzyły swoim pracownikom warunki sprzyjające zarówno efektywnej pracy jak i rozwojowi zawodowemu
są wrażliwe na potrzeby środowiska lokalnego
aktywnie uczestniczą w przedsięwzięciach charytatywnych
terminowo wywiązują się ze zobowiązań wobec skarbu państwa
uczciwie i rzetelnie reklamują się, jednocześnie nie dyskredytując konkurencji
postępują rzetelnie wobec klientów
potrafią usatysfakcjonować jakością oferowanych produktów i usług najbardziej wymagających odbiorców
ułożyły sobie współpracę z kontrahentami i nie miały zaległości w regulowaniu wobec nich należności
ich działalność jest przyjazna dla środowiska naturalnego.


"Przedsiębiorstwo Fair Play"

Bardzo ciekawe, że zwróciłaś na to uwagę - edycje i LAUREACI w linkach:
http://przedsiebiorstwo.fairplay.pl/artykuly.php?id=22
jak widzimy takie certyfikaty są na czasie.

OSOBIŚCIE spotkałam się z przedsiębiorstwem, które
otrzymało ten tytuł i to DWA RAZY z rzędu:
W 2003 i 2004 roku firma CRS Polska została laureatem
"Przedsiębiorstwo fair play".

Niniejsze certyfikaty zapewniają, iż działają zgodnie z zasadami prawa i etyki w kontaktach z kontrahentami, klientami, pracownikami, społecznością lokalną jak i z władzami państwowymi.
Z moich obserwacji wynika, że istnieje potrzeba do nagradzania także w węższej dziedzinie, zwłaszcza "pracodawca fair play" tzn. taki który np. nie dyskryminuje kobiet, albo nie poniża pracowników. Propagowanie takich pozytywnych wzorców wniosło by wiele do naszej polskiej rzeczywistości.
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: moda na Społeczną Odpowiedzialność Biznesu

Szukacie oryginalnego pomysłu na CSR?

Chodzi o ciekawą i oryginalną kampanię o charakterze społecznym. Do tego dochodzi konkretny pozytywny wpływ na gospodarkę i biznes.

Projekt zyskał wstępne zainteresowanie mediów i testowanych środowisk biznesowych.

Szukamy firm, które chciałby finansowo wesprzeć organizację cyklu spotkań w wybranych miastach Polski. Tylko poważne zapytania.

Następna dyskusja:

autorytet w służbie biznesu




Wyślij zaproszenie do