Elżbieta U.

Elżbieta U. szkolenia
savoir-vivre i
stylizacja, PR,
marketing, reklama

Temat: MARKETING DOZNANIOWY

Andrzej Marek B.:
Ja nie wiem, czy takie fabrykowane zapachy odnoszą skutek - przypomina mi się sztuczna choinka i zapach w aerozolu- beee
od czasów naszej rodzimej sztucznej choinki przemysł zapachowy poszedł mocno do przodu
a zapachy w aerozolu święcą sukcesy :)))
zapach pieczywa jest tego najlepszym przykładem :))

btw, wg badań najmocniej działającym na mężczyzn zapachem jest aromat wanilii - kojarzy im się z ciepłem, domem, bezpieczeństwem - podobno taki zapach ma mleko matki :)
Tomasz Sierszchuła

Tomasz Sierszchuła interim
manager...pomagam
innym rozwinąć
skrzydła...

Temat: MARKETING DOZNANIOWY

Z oddziaływaniem na zmysły jest jeden problem (dobrze to widać po opiniach): kazdemu odpowiada coś innego, poza tym tendencje się zmieniają. Sklepy ida za modą na marketing np. zapachowy i rozpylają najróżniejsze zapachy, które jednak najednych działają a drugich odpychają. Poza tym po pewnym czasie zaczyna działać mechanizm przesytu - ludzie zaczynają mieć negatywne skojarzenia. Zaplanowanie takiej akcji marketingowej nie jest zatem takie łatwe i daję sobie palce uciąć (głowy nie dam:)), że całość będzie rozwijana w stronę większej specjalizacji: dla jakich grup jaki zapach, o jakiej porze itp. - wszystko by dogodzić klientowi. Tu nasuwa mi się pytanie: Czy część tych pieniędzy nie lepiej przeznaczyć na ulepszenie wyrobu? I drugie pytanie: co zrobia klienci gdy w kazdym sklepie będą bombardowani zapachami, dźwiękami itp.??? poszukają spokojnego miejsca:)
Mamy zatem sytuację jak na giełdzie: gdy wszyscy krzyczą sprzedawaj to jest już na to za późno, trzeba kupować:) Zawsze trzeba być o krok od konkurencji i umiec elastycznie przechodzić od jednego pomysłu marketingowego do drugiego:)

konto usunięte

Temat: MARKETING DOZNANIOWY

Ela U.:
Andrzej Marek B.:
Ja nie wiem, czy takie fabrykowane zapachy odnoszą skutek - przypomina mi się sztuczna choinka i zapach w aerozolu- beee
od czasów naszej rodzimej sztucznej choinki przemysł zapachowy poszedł mocno do przodu
a zapachy w aerozolu święcą sukcesy :)))
zapach pieczywa jest tego najlepszym przykładem :))

btw, wg badań najmocniej działającym na mężczyzn zapachem jest aromat wanilii - kojarzy im się z ciepłem, domem, bezpieczeństwem - podobno taki zapach ma mleko matki :)
A ty co feromony w aerozolu stosujesz?
Elżbieta U.

Elżbieta U. szkolenia
savoir-vivre i
stylizacja, PR,
marketing, reklama

Temat: MARKETING DOZNANIOWY

Andrzej Marek B.:
Ela U.:
Andrzej Marek B.:
Ja nie wiem, czy takie fabrykowane zapachy odnoszą skutek - przypomina mi się sztuczna choinka i zapach w aerozolu- beee
od czasów naszej rodzimej sztucznej choinki przemysł zapachowy poszedł mocno do przodu
a zapachy w aerozolu święcą sukcesy :)))
zapach pieczywa jest tego najlepszym przykładem :))

btw, wg badań najmocniej działającym na mężczyzn zapachem jest aromat wanilii - kojarzy im się z ciepłem, domem, bezpieczeństwem - podobno taki zapach ma mleko matki :)
A ty co feromony w aerozolu stosujesz?
feromony, a szczególnie zapach miłości, były domeną Grenouille'a :))

konto usunięte

Temat: MARKETING DOZNANIOWY

Lilia R.:
chyba smakami... zawsze szukamy swojego ulubionego, a potem marki, która nam odpowiada

tak, tylko ze nasz smak/gust jest (niestety) tez manipulowany przez koncerny ...
Piramida Maslowa jest nieaktualna. Potrzea nr. 1 to zdecydowanie prestiz (marka)
cos dla zwyklego smiertelnika/biznesmena nieststy coraz bardziej poza strefa jego zasiegu.
Dariusz Mazurczak

Dariusz Mazurczak Opolskie Centrum
Rozwoju Gospodarki

Temat: MARKETING DOZNANIOWY

>.

kolory
najczęściej są wykorzystywane w działach z warzywami i owocami. specjalne kampy podbijające kolorystykę prezentowanych produktów, lustra potęgujące wrażenie obfitości.
drugim takim miejscem gdzie kolory są świetnie wykorzystywane
A ja z kolorów najbardziej lubiłem zielone... choć podobno już nie są w cenieDariusz Mazurczak edytował(a) ten post dnia 08.11.07 o godzinie 20:25

konto usunięte

Temat: MARKETING DOZNANIOWY

Ja wczoraj byłam na pokazie kosmetyków.
Jak każda kobieta muszę mieć "małe co nieco" i zazwyczaj mam z tym problem, bo w sklepie kupuje się pudełeczka.
Wczoraj mogłam dotknąć, powąchać, nałożyć na twarz i podjąć decyzję.
I podobało mi się to i będę polecała każdej kobiecie.

konto usunięte

Temat: MARKETING DOZNANIOWY

Popieram, ja również lubię powąchać dotknąć..itp kolory i dzwięki nie zawsze wywołują pozytywne efekty
Radosław U.

Radosław U. Ekspert B2B, Znawca
Regionu CEE,
Dyrektor Sprzedaży,
Dyre...

Temat: MARKETING DOZNANIOWY

Przeczytalem "wyznaniowy" ;) - to by byly jaja gdyby powstal taki marketing. A moze juz jest? Jesli ktos cos wie nwwt (na wyzej wymieniony temat:)) prosze o info.
Jesli jednak chodzi o doznaniowy, to nie jest to specjalnie jakas nowosc. To co nizej przeczytalem, kojazy mi sie jednoznacznie z neuromarketingiem. Techniki neuromarketingowe stosowalem juz bardzo bardzo dawno :)) bo okolo 4 lata temu. A wogole, to fajny zapach, zmyslowa muza, ladny wyglad, przytlumione swiatlo palacych sie swiec, czuly szept i delikatny dotyk dziala na neurony nie tylko na polu zawodowym:)

konto usunięte

Temat: MARKETING DOZNANIOWY

Skoro było to możliwe w sztuce i technice to w marketingu tym bardziej :)

"Zapach rozkładających się ciał na polu bitwy albo ukwieconej, właśnie koszonej łąki. To wszystko w kinie, w cenie normalnego biletu. Fantazja? NTT mówi: "Nie, to rzeczywistość".

Korporacja ruszyła z hasłem reklamowym "Dostarczamy zapachy tak, jak iPod - muzykę". System o nazwie "Kaori Tsushin" został zaprezentowany 22 kwietnia br. wraz z filmem "The New World". Za dopasowanie woni do prezentowanych na ekranie scen odpowiadało urządzenie o nazwie LAN-BOX, wielkością plasujące się pomiędzy niewielkim komputerem a dużym palmtopem. Do niego podłączany był generator zapachów. Podczas wyświetlania filmu "The New World" trzy takie urządzenia były w stanie stworzyć siedem różnych woni. Wiadomo, że systemem zainteresowana była japońska telewizja. Pojawiajały się również wzmianki o producencie samochodów, który rozważał możliwość montowania w autach sprzętu pobudzającego kierowcę zapachem w przypadku wykrycia, że obniża się jego czujność. IDG.pl"
Agnieszka Nadstawna

Agnieszka Nadstawna Trener &
Arteterapeuta &
Coach. Event
Planner.

Temat: MARKETING DOZNANIOWY

Mam pewne doswiadczenia w marketingu zapachowym.
Należę do tych co zakupili urządzenie i uzywaja zapachu w event marketingu i eventach w ogóle. Macie wszyscy wiele racji mowiąc, że każdy ma swoj gust i swój nos. Pamietajcie jednak, że w tych wszystkich komercyjnych sytuacjach o jakich tu w większości mowa, nie chodzi w ogóle o zapamietanie zapachu, ale o wrażenie jakie pozstaje wcale nie na poziomie zapamietania zapachu ale zapamietania przyjemności. Ja - osobiście - mam same dobre doświadczenia. Kluczem jest - jak we wszystkim - umiar i subtelność. I tyle.

Następna dyskusja:

Marketing serwetkowy




Wyślij zaproszenie do