Temat: MARKETING DOZNANIOWY
nie tylko zapachy ale i kolory są szeroko stosowane w celu przyciągnięcia klientów, o muzyce nie wspomnę
zapachy
nie na darmo w supermarketach pieczywo jest umieszczane na końcu hali zakupowej. idąc w stronę pieczywa, wiedzeni zapachem, mamy "okazję" przejść obok półek z innymi towarami i prawdopodobieństwo kupienia czegoś po drodze zwiększa się. dodam, że zapach pieczywa jest również w postaci aerozolu i jest rozpylany na terenie sklepu, aby przynęcić klientów.
kolory
najczęściej są wykorzystywane w działach z warzywami i owocami. specjalne kampy podbijające kolorystykę prezentowanych produktów, lustra potęgujące wrażenie obfitości.
drugim takim miejscem gdzie kolory są świetnie wykorzystywane są stoiska z wędlinami. i tu również piękna różowość szyneczki jest osiągana za pomocą specjalnych lamp.
muzyka
najczęściej jest puszczana muzyka wolna, tak aby spowolnić krok klientów. im więcej czasu spędzą w sklepie, im wolniej będą się poruszali tym większa szansa, że kupią nie tylko to co planowali ale o wiele więcej.
wzrok
ustawienie towarów na półkach też nie bez znaczenia. ten który wszyscy mają obejrzeć i nalepiej się sprzedający jest ustawiony na wysokości naszych oczu, kolejny na który patrzymy jest wyżej. najniżej jest umieszczany produkt najtańszy i najgorzej rotujący.
za miejsce na półce na wysokości oczu klienta firmy płacą koszmarne pieniądze :)
dwie szkoły
są dwie szkoly ustawiania np. soków
jedna szkoła mówi, że ustawiamy firmami, druga szkoła mówi, że ustawiamy smakami
jak Waszym zdaniem jest wygodniej dla Was - firmami czy smakami?