Juliusz B.

Juliusz B. INSTYTUT BIZNESU

Temat: MARKETING DOZNANIOWY

Siłą marketingu doznań (experiential marketing) jest oddziaływanie na wiele zmysłów potencjalnego klienta, aby wpłynąć nie tylko na jednorazową decyzję zakupową, ale i na głębsze przywiązanie do marki.

Środkami najczęściej przywoływanymi są wydarzenia specjalne, podczas których łatwo tak ukształtować otoczenie, aby oddziaływało poprzez efekty wizualne, dźwiękowe, dotyk czy zapach. Można też dbać o wystrój miejsc, które odwiedza klient, rozpylać specyficzne zapachy lub np. tworzy tło dźwiękowe.

Kto, co stosuje?
Kto, co lubi lub nie?
Ewa Miąsko

Ewa Miąsko Dyrektor/Właściciel

Temat: MARKETING DOZNANIOWY

No cóz Kotlerowski marketing mix, tylko troche rozszerzony... :)
Marta K.

Marta K. Realizuje się
każdego dnia

Temat: MARKETING DOZNANIOWY

zapachy moga zdziałać cuda;)
Elżbieta U.

Elżbieta U. szkolenia
savoir-vivre i
stylizacja, PR,
marketing, reklama

Temat: MARKETING DOZNANIOWY

nie tylko zapachy ale i kolory są szeroko stosowane w celu przyciągnięcia klientów, o muzyce nie wspomnę

zapachy
nie na darmo w supermarketach pieczywo jest umieszczane na końcu hali zakupowej. idąc w stronę pieczywa, wiedzeni zapachem, mamy "okazję" przejść obok półek z innymi towarami i prawdopodobieństwo kupienia czegoś po drodze zwiększa się. dodam, że zapach pieczywa jest również w postaci aerozolu i jest rozpylany na terenie sklepu, aby przynęcić klientów.

kolory
najczęściej są wykorzystywane w działach z warzywami i owocami. specjalne kampy podbijające kolorystykę prezentowanych produktów, lustra potęgujące wrażenie obfitości.
drugim takim miejscem gdzie kolory są świetnie wykorzystywane są stoiska z wędlinami. i tu również piękna różowość szyneczki jest osiągana za pomocą specjalnych lamp.

muzyka
najczęściej jest puszczana muzyka wolna, tak aby spowolnić krok klientów. im więcej czasu spędzą w sklepie, im wolniej będą się poruszali tym większa szansa, że kupią nie tylko to co planowali ale o wiele więcej.

wzrok
ustawienie towarów na półkach też nie bez znaczenia. ten który wszyscy mają obejrzeć i nalepiej się sprzedający jest ustawiony na wysokości naszych oczu, kolejny na który patrzymy jest wyżej. najniżej jest umieszczany produkt najtańszy i najgorzej rotujący.
za miejsce na półce na wysokości oczu klienta firmy płacą koszmarne pieniądze :)

dwie szkoły
są dwie szkoly ustawiania np. soków
jedna szkoła mówi, że ustawiamy firmami, druga szkoła mówi, że ustawiamy smakami
jak Waszym zdaniem jest wygodniej dla Was - firmami czy smakami?

konto usunięte

Temat: MARKETING DOZNANIOWY

chyba smakami... zawsze szukamy swojego ulubionego, a potem marki, która nam odpowiada

konto usunięte

Temat: MARKETING DOZNANIOWY

Każdy z naszych zmysłów ma jakieś zdolności do szybkiego przyzwyczajania się i uzależniania w zależności od produktu jaki jesteśmy skłonni kupić musimy uruchomić proces podejmowania decyzji, a co za tym idzie nasza podświadomość i zmysły zmuszają nas do zakupu bardzo mało jest klientów którzy świadomie podejmują decyzję kupna. sądzę ze cena jest również decyzyjna przy zakupie ponad 80 % polaków pyta o cenę przy zakupie a 50 % polaków nie lubi robić zakupów, osobiście ja to uwielbiam.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: MARKETING DOZNANIOWY

Ela U.:
(...)

wzrok
ustawienie towarów na półkach też nie bez znaczenia. ten który wszyscy mają obejrzeć i nalepiej się sprzedający jest ustawiony na wysokości naszych oczu, kolejny na który patrzymy jest wyżej. najniżej jest umieszczany produkt najtańszy i najgorzej rotujący.
za miejsce na półce na wysokości oczu klienta firmy płacą koszmarne pieniądze :)

dwie szkoły
są dwie szkoly ustawiania np. soków
jedna szkoła mówi, że ustawiamy firmami, druga szkoła mówi, że ustawiamy smakami
jak Waszym zdaniem jest wygodniej dla Was - firmami czy smakami?


To nie jest takie proste :):) Ale category management to bardzo ciekawa dziedzina...
Zrobiłam mnóstwo badań dotyczących drzewa decyzynjego w catman. Włacznie z poszukiwaniem produktu w sklepie :) Temat rzeka - może kiedyś książke napiszę.
Ciekawostka : drugi regał od wejścia jest na ogół "zimny". A są kategorie gdzie pierwsze trzy to sam mróz. I żeby nie wiem jak "bardzo" produkt był na wysokości oczu to nikt po niego nie sięga.
A sposób ustawienia produktów? W zależności od kategorii - i tylko w oparciu o definiowaną kategorię i drzewo decyzyjne konsumneta..

Jedno jest pewne : były na rynku produkty, które umarły, bo ich miejsce na półce było nieodpowiednie ( np. produkty na pograniczu dwóch kategorii). Wywalono mnóstwo kasy na "świetne miejsce" a i tak nic to nie dało - wprost przeciwnie...A wystarczyło zbadać...ehhhh...Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 06.11.07 o godzinie 18:35

konto usunięte

Temat: MARKETING DOZNANIOWY

Dagmara D.:
Ela U.:
(...)

wzrok
ustawienie towarów na półkach też nie bez znaczenia. ten który wszyscy mają obejrzeć i nalepiej się sprzedający jest ustawiony na wysokości naszych oczu, kolejny na który patrzymy jest wyżej. najniżej jest umieszczany produkt najtańszy i najgorzej rotujący.
za miejsce na półce na wysokości oczu klienta firmy płacą koszmarne pieniądze :)

dwie szkoły
są dwie szkoly ustawiania np. soków
jedna szkoła mówi, że ustawiamy firmami, druga szkoła mówi, że ustawiamy smakami
jak Waszym zdaniem jest wygodniej dla Was - firmami czy smakami?


To nie jest takie proste :):) Ale category management to bardzo ciekawa dziedzina...
Zrobiłam mnóstwo badań dotyczących drzewa decyzynjego w catman. Włacznie z poszukiwaniem produktu w sklepie :) Temat rzeka - może kiedyś książke napiszę.
Ciekawostka : drugi regał od wejścia jest na ogół "zimny". A są kategorie gdzie pierwsze trzy to sam mróz. I żeby nie wiem jak "bardzo" produkt był na wysokości oczu to nikt po niego nie sięga.
A sposób ustawienia produktów? W zależności od kategorii - i tylko w oparciu o definiowaną kategorię i drzewo decyzyjne konsumneta..

Jedno jest pewne : były na rynku produkty, które umarły, bo ich miejsce na półce było nieodpowiednie ( np. produkty na pograniczu dwóch kategorii). Wywalono mnóstwo kasy na "świetne miejsce" a i tak nic to nie dało - wprost przeciwnie...A wystarczyło zbadać...ehhhh...Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 06.11.07 o godzinie 18:35
Ela bardziej się wypowiadała na temat layout'ów i marchandisingu niż CM. CM bardziej dotyczy współpracy kupca i KAM+marketing.
Oczywiście badania będące podstawą CM (preferencje konsumentów) to już twoja Dag dziedzina
Marcin Kępka

Marcin Kępka Branded
Entertainment,
Product Placement,
TV Production.

Temat: MARKETING DOZNANIOWY

Kawiarnie stawiaja przy wejsciu urzadzenie generujace zapach kawy. Zapach wabi klientow do srodka i zacheca do zakupu filizanki. Problem polega na tym, ze zapach generowany przez maszyne nie ma nic wspolnego z zapachem kawy :)

Aczkolwiek - siec Green Coffee posiada w niektorych punktach wlasne piece do palenia kawy. Piece generuja naturalny zapach palonej kawy potegujac doznania rozkoszy smakowych u klientow.

Niech bedzie ze mamy przyklad pozytywny i negatywny.
Elżbieta U.

Elżbieta U. szkolenia
savoir-vivre i
stylizacja, PR,
marketing, reklama

Temat: MARKETING DOZNANIOWY

Dagmara D.:

To nie jest takie proste :):) Ale category management to bardzo ciekawa dziedzina...
Zrobiłam mnóstwo badań dotyczących drzewa decyzynjego w catman. Włacznie z poszukiwaniem produktu w sklepie :) Temat rzeka - może kiedyś książke napiszę.
Ciekawostka : drugi regał od wejścia jest na ogół "zimny". A są kategorie gdzie pierwsze trzy to sam mróz. I żeby nie wiem jak "bardzo" produkt był na wysokości oczu to nikt po niego nie sięga.
A sposób ustawienia produktów? W zależności od kategorii - i tylko w oparciu o definiowaną kategorię i drzewo decyzyjne konsumneta..

Jedno jest pewne : były na rynku produkty, które umarły, bo ich miejsce na półce było nieodpowiednie ( np. produkty na pograniczu dwóch kategorii). Wywalono mnóstwo kasy na "świetne miejsce" a i tak nic to nie dało - wprost przeciwnie...A wystarczyło zbadać...ehhhh...Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 06.11.07 o godzinie 18:35

Dagmara, ledwie dotknęłam tematu :) Mam świadomość, że to ani proste ani tak oczywiste jak napisałam. Tyle, że tutaj nie ma miejsca na książkę (a nawet niejedną). Znam również produkty, które mimo pozytywnych wyników badań zniknęły z rynku i takie które nieoczekiwanie okazały się hitem. Czasem nikt nie wie dlaczego :))

Gdybyś pisała książkę, to służę swoją wiedzą i doświadczeniem :)))

Bardzo mi się podoba efekt "muśnięcia pupy" :)
Elżbieta U.

Elżbieta U. szkolenia
savoir-vivre i
stylizacja, PR,
marketing, reklama

Temat: MARKETING DOZNANIOWY

jeszcze w czasach kiedy funkcjonował Hotel Europejski chodziłam tam na kawę i na kremówkę :)
takiego wspaniałego zapachu kawy już nigdzie nie czułam....

Temat: MARKETING DOZNANIOWY

specjalizuje się w tym agencja EMLab
Elżbieta U.

Elżbieta U. szkolenia
savoir-vivre i
stylizacja, PR,
marketing, reklama

Temat: MARKETING DOZNANIOWY

Marcin K.:
Aczkolwiek - siec Green Coffee posiada w niektorych punktach wlasne piece do palenia kawy. Piece generuja naturalny zapach palonej kawy potegujac doznania rozkoszy smakowych u klientow.

Niech bedzie ze mamy przyklad pozytywny i negatywny.

Które i gdzie? :)
Juliusz B.

Juliusz B. INSTYTUT BIZNESU

Temat: MARKETING DOZNANIOWY

Ela U.:
jeszcze w czasach kiedy funkcjonował Hotel Europejski chodziłam tam na kawę i na kremówkę :)
takiego wspaniałego zapachu kawy już nigdzie nie czułam....
nic nie pachnie tak dobrze jak wspomnienie
Marcin Kępka

Marcin Kępka Branded
Entertainment,
Product Placement,
TV Production.

Temat: MARKETING DOZNANIOWY

Ela U.:
Marcin K.:
Aczkolwiek - siec Green Coffee posiada w niektorych punktach wlasne piece do palenia kawy. Piece generuja naturalny zapach palonej kawy potegujac doznania rozkoszy smakowych u klientow.

Niech bedzie ze mamy przyklad pozytywny i negatywny.

Które i gdzie? :)

Nie chce sklamac. Byc moze ten na Marszalkowskiej.
Elżbieta U.

Elżbieta U. szkolenia
savoir-vivre i
stylizacja, PR,
marketing, reklama

Temat: MARKETING DOZNANIOWY

Juliusz B.:
Ela U.:
jeszcze w czasach kiedy funkcjonował Hotel Europejski chodziłam tam na kawę i na kremówkę :)
takiego wspaniałego zapachu kawy już nigdzie nie czułam....
nic nie pachnie tak dobrze jak wspomnienie
to prawda :)
najpiękniejsze są zapachy dzieciństwa.....

w Europejskim zapach świeżo mielonej kawy był niesamowity
to chyba było jedno z nielicznych miejsc w Warszawie z prawdziwą kawą
Anna S.

Anna S. Marketing/PR

Temat: MARKETING DOZNANIOWY

W tym temacie czytałam, że sklepy do których pieczywo jest dowożone (a nie bezpośrednio wypiekane), rozpylają zapach pieczonych bułek:) i podobno można takie zapachy spożywcze kupić w aerozolu;P
Jeśli zaś chodzi o szerszy aspekt zastosowania zapachów w marketingu, to wydaje mi się, że nie są to zwykle takie właśnie "spożywcze" kategorie, ale bardziej "perfumiane", które mają nas wprowadzić w odpowiedni nastrój.

konto usunięte

Temat: MARKETING DOZNANIOWY

Ja nie wiem, czy takie fabrykowane zapachy odnoszą skutek - przypomina mi się sztuczna choinka i zapach w aerozolu- beee
Anna S.

Anna S. Marketing/PR

Temat: MARKETING DOZNANIOWY

A mnie działa na nerwy świąteczne kolendy od listopada w każdym markecie:) Mnie to wcale nie wprowadza w nastrój świąteczny, a wręcz wyprowadza z równowagi. Ileż można słuchać "LAST CHRISTMAS";D
Elżbieta U.

Elżbieta U. szkolenia
savoir-vivre i
stylizacja, PR,
marketing, reklama

Temat: MARKETING DOZNANIOWY

Anna S.:
A mnie działa na nerwy świąteczne kolendy od listopada w każdym markecie:) Mnie to wcale nie wprowadza w nastrój świąteczny, a wręcz wyprowadza z równowagi. Ileż można słuchać "LAST CHRISTMAS";D
tyle tylko, że "Last Christmas" nie ma nic wspólnego z kolędą, poza tytułem :)

Następna dyskusja:

Marketing serwetkowy




Wyślij zaproszenie do