Temat: KODEKS WARTOŚCI W FIRMIE
Uważam, że każda firma powinna mieć zbiór obowiązujących przepisów i wartości. Moim zdaniem jest to ogromne ułatwienie dla wszystkich. Nie ma wówczas niedomówień, wątpliwości i nieporozumień co do różnych kwestii.
Wszyscy są traktowani jednakowo; wiedzą co im wolno, czego nie wypada robić lub wręcz jest surowo zabronione...
Taki zbiór wytycznych powinien być przekazany pracownikowi już w pierwszym dniu pracy.
Przepisy te można np. nazwać jako:
Czynniki sukcesu w pracy:
-miej pozytywny stosunek do życia - nie wnoś ze sobą do pracy swoich smutków
-zawsze przychodź punktualnie
-postępuj zgodnie z kulturą firmy (ubiór, zachowanie)
-słuchaj i ucz się
-spełniaj oczekiwania pracodawcy
-jeżeli chcesz rozmawiać z przełożonym umów się wcześniej
-skorzystaj z opinii twoich krytyków - pozostałych pracowników, naucz się prosić o pomoc
-bądź członkiem zespołu, nie wymądrzaj się nawet jeżeli rzeczywiście wiesz więcej, odwołuj się do poczucia humoru
-proś o pomoc jeżeli nie możesz sobie poradzić jeżeli popełnisz błąd na początku pracy przyznaj się od razu i zapytaj jak możesz go naprawić
-zanim zaczniesz pracę załatw wszystkie kwestie zdrowotne własne i rodzinne, staraj się aby od początku nie zaczynać od zwalniania się do dentysty, do przedszkola itp.
-bądź chętny do nauczenia się nowych rzeczy
-znajdź przyjaciół w firmie - unikaj plotkarzy, nastawionych negatywne, sfrustrowanych
-ubieraj się zgodnie z kulturą firmy, nie używaj mocnych perfum, ekscentrycznych strojów
-nie pij alkoholu i nie pal papierosów !
-utrzymuj porządek na stanowisku i w miejscu pracy
-swoje sprawy osobiste zostaw w domu, nie używaj sprzętu firmowego do załatwiania osobistych spraw (xero, drukowanie zdjęć z wakacji…)
-przygotowuj się do tego co chcesz robić w przyszłości - stale się rozwijaj
-zgłaszaj się do wykonywania zadań na ochotnika, ale niezbyt często
-nie wyrażaj opinii o innych w pracy
-przyjmuj krytykę konstruktywnie
-bądź przyjazny dla kolegów w pracy
-sprawdź komu ufa szef i staraj się być taki sam :)
-pamiętaj, że intrygi mogą być niebezpieczne
-utrzymuj emocje i uczucia pod kontrolą
-okazuj wdzięczność i doceniaj np. wsparcie, rady, szkolenia…
Poza tym myślę, że pracownicy powinni być przeszkoleni z Savoir Vivre. O ile życie byłoby wtedy milsze i łatwiejsze dla wszystkich :)
Pozdrawiam