Temat: Firma na Facebooku
fb to numer jeden w polskim internecie juz od kilku miesięcy. Obecnie ponad 5 mln użytkowników o bardzo róznym profilu, również wlaścicieli i osoby z zarządów dużych firm.
Przy czym dla większości z nich jest to raczej portal osobisty czy towarzski niż profesjonalny.
Przewaga kobiet ale niezbyt duża (55% użytkowników). Myślenie że to portal studentów jest dużym błędem.
Przy czym logika fb jest zupełnie inna niż np. GL i oparta jest całkowicie o wiral i teorię gron- warto o tym pamiętać
Wnioski mojej aktywności na fb
1. Fanpage niekoniecznie związany wyraźnie z firmą z ciekawym zagadnieniem czy problemem. Np strona Knorra (kilkadziesiąt tysięcy lubiących. na której firma jest prawie niewidoczna a która zawiera porady i przepisy kulinarne
2. Konkursy, promocje nagrody dla lubiących stronę
3. Oparcie aktywności na fb o profil osoby z dużą ilością znajomych, osobowością i ciekawymi, wywołującymi odzew wpisami i fanpage
4. Content is king! Zawartość strony ma być ciekawa, wartościowa, zabawna
5. Niby oczywiste ale często o oczywistościach się zapomina- dobry cel i strategia obecności na fb. Liczone w miesiącach, właściwie kwartałach a nawet latach.
6. Wykorzystanie aplikacji fb jako wirala.
7. Last but not least- osoba która to bedzie prowadzić ma to lubić i znać się an tym. Bledem jest odgórne zlecenie tego komuś czy robienie samemu bez doświadczenia i (sic!) pasji fb. Jest aplikacja fb w której można sobie zliczyć punkty określające poziom doświadczenia na fb, mozę tu być pomocna
hmmm... może zrobię krótkie szkolenie na temat fb
Kto chętny?