Temat: Czy zwalniać lojalnych, ale nieefektywnych pracowników?
Juliusz B.:
przyznam, że jestem zaskoczony opiniami, że przedkłada się efektywność nad lojalność
co robi nielojalny:
- kieruje się wyłącznie własnym interesem
- nie dba o jakość
- porzuca przedsiębiorstwo w każdej chwili
- nie angażuje się w pracę
- wykrada receptury, technologię
- negatywnie wypowiada się o firmie na zewnątrz
no i na tym polega właśnie problem :))
bo co robi lojalny nieudacznik ?
- nieobiektywnie nam kadzi
- nie dba o jakość
- nie jest w stanie porzucić roboty, bo go nigdzie nie chcą
- gdy sie angażuje w pracę, to jest to jeszcze gorsze dla firmy niż gdyby nic nie robił
- psuje receptury i technologię
- wypowiadając się na zewnątrz o firmie, dostarcza innym radości pt "kogo oni zatrudniają ?" :)))
efektywnemu lojalnemu można narzucić styl pracy, wyznaczać zadania i z nich rozliczać, lojanego nieefektywnego można co najwyżej posłuchać z przyjemnością :))
jeszcze raz podkreślam - odnoszę to do wyboru w tragedii antycznej - każde wyjście jest złe, ale wybierajmy mniejsze zło :)
znów weranda, znów kawa, znów pozdrawiam wszystkich :)