Temat: blaski i cienie outsourcingu IT

Czy możecie podać konkretne przykłady - jakie znacie - dużych firm (ogólnopolskich) w jakich - waszym zdaniem - outsourcing się powiódł i nie powiódł? Dziękuję za przykłady i własne opinie na ich temat.

Temat: blaski i cienie outsourcingu IT

podobała mi się wypowiedź Krzysztofa Ostrowskiego
"outsourcing – TAK ale z głową i nie za wszelką cene."

to jest "zdrowe" podejscie...

Jestem "ZA"

Outsourcing daje nam dostęp (a przynajmniej powinien) do specjalistów w danej dziedznie/technologii itp nie płacimy 15 informatykom za to ze kazdy zajmuje się swoją działką... (w wiekszych firmach nawet wiecej ludzi)

uważam, że należy zostawić w firmie kilku/kilkunastu (zależnie od skali) sprytnych informatyków którzy będą w stanie mniejwięcej zweryfikować czy firma która nam dostarcza specjalistów... faktycznie ich dostarcza..

Outsourcing z głową to jest to :]
Czesław Kuliba

Czesław Kuliba Rolnik, Gospodarstwo
rolne

Temat: blaski i cienie outsourcingu IT

a mnie tam wszystko jedno...
Patryk N.

Patryk N. Leasing, usługi
finansowe, sprzedaż

Temat: blaski i cienie outsourcingu IT

Czesław Kuliba:
a mnie tam wszystko jedno...

a mimo wszystko o połnocy siedzi na necie kolega? :)

konto usunięte

Temat: blaski i cienie outsourcingu IT

Mazurec Piotr

Jestem zwolennikiem specjalizacji. Odpowiedź na pytanie za czy przeciw wynika bardziej ze skali prowadzonej działalności i rachunku ekonomicznego niż subiektywnych doznań osób podejmujących decyzję. Jeśli zatem brać pod uwagę rzeczowe argumenty:
- redukcję kosztów wynikającą z negocjacji cenowych z podmiotami oferującymi usługi/ produkt
- redukcję kosztów poprzez korzystanie z usług/ produktów tylko wtedy gdy się ich potrzebuje
- dostęp do większej ilości podmiotów oferujących usługę/ produkt w przedmiotowej grupie, co potencjalnie gwarantuje wyższą jakość oferowanych produktów/ usług, także wyższą innowacyjność
- lepsze możliwości obsługi i serwisu
- możliwość szybkiej rezygnacji lub zmiany kooperanta
- koncentrację na podstawowym przedmiocie działalności

to tym bardziej jestem zwolennikiem outsourcingu...

konto usunięte

Temat: blaski i cienie outsourcingu IT

Grzegorz Piotrowski:
czy firma która nam dostarcza specjalistów... faktycznie ich dostarcza..
podkreślić wężykiem

Temat: blaski i cienie outsourcingu IT

Piotr Mazurec:
Mazurec Piotr

- lepsze możliwości obsługi i serwisu
- możliwość szybkiej rezygnacji lub zmiany kooperanta
- koncentrację na podstawowym przedmiocie działalności

to tym bardziej jestem zwolennikiem outsourcingu...


ad. lepsze możliwości obsługi i serwisu... polecam outsourcing w indiach... doskonała obsługa 24 h na dobe... tylko ze sie nikt z nimi nie dogada...

ad. mozliwosc szybkiej rezygnacji lub zmiany kooperanta... szczegolnie polecam majac na utrzymaniu duzo softu dedykowanego... faktycznie błyskawiczna zmiana powoduje tylke " o boże panie kto to panu pisał... studenci ?"

ad koncentracja na podstawowym przedmiocie działalności - TAK, a do tego mozna pokazac jak zyskowne jest IT (klient wewnetrzny) lub zobaczyć ile faktycznie kosztuje obsługa naszych zgłoszeń.

Temat: blaski i cienie outsourcingu IT

Grzegorz Piotrowski:
Piotr Mazurec:
Mazurec Piotr

- lepsze możliwości obsługi i serwisu
- możliwość szybkiej rezygnacji lub zmiany kooperanta
- koncentrację na podstawowym przedmiocie działalności

to tym bardziej jestem zwolennikiem outsourcingu...


ad. lepsze możliwości obsługi i serwisu... polecam outsourcing w indiach... doskonała obsługa 24 h na dobe... tylko ze sie nikt z nimi nie dogada...

Hindusi bardzo dobrze mówią po angielsku - chodzi o to, że mówią bardzo bardzo bardzo szybko nie to co np. Southpark :)

Jedynie połączenie telefoniczne jest kiepskie. Najlepsze udało mi się osiągać między 2-3 w nocy z Bombajem tak więc jeśli ktoś by chciał skorzystać..

Tak było parę lat temu. Możliwe, że coś się zmieniło w jakości połączenia, ale wątpię.

konto usunięte

Temat: blaski i cienie outsourcingu IT

Grzegorz Piotrowski:
Piotr Mazurec:
Mazurec Piotr

- lepsze możliwości obsługi i serwisu
- możliwość szybkiej rezygnacji lub zmiany kooperanta
- koncentrację na podstawowym przedmiocie działalności

to tym bardziej jestem zwolennikiem outsourcingu...


ad. lepsze możliwości obsługi i serwisu... polecam outsourcing w indiach... doskonała obsługa 24 h na dobe... tylko ze sie nikt z nimi nie dogada...

ad. mozliwosc szybkiej rezygnacji lub zmiany kooperanta... szczegolnie polecam majac na utrzymaniu duzo softu dedykowanego... faktycznie błyskawiczna zmiana powoduje tylke " o boże panie kto to panu pisał... studenci ?"

ad koncentracja na podstawowym przedmiocie działalności - TAK, a do tego mozna pokazac jak zyskowne jest IT (klient wewnetrzny) lub zobaczyć ile faktycznie kosztuje obsługa naszych zgłoszeń.

Ad 1. Mam nadzieję że to nie przejaw dyskruminacji rasowej.
W indiach notabene są jedni z najlepszych informatyków na świecie. Pracują w międzynarodowych koncernach w wielu krajach europy. Ale dlaczego tam szukać dostawców usług? Przecież napisałem że decyduje rachunek ekonomiczny?

Ad 2. Niezwykle to smutne że skupia się Pan tylko na branży IT. A przecież wydzielanie działalności na zewnątrz dotyczy wielu obszerów jak np. księgowość, operatorzy telefoniczni, niszczenie dokumentów, sprzątanie, ochrona, dostarczanie materiałów biurowych, etc. Są to dziedziny w których łatwiej wyłonić i zmienić partnera. I tak jak napisałem decyduje rachunek ekonomiczny.

Ad 3. Rachunek ekonomiczny i aktualne potrzeby firm decydują o tym jaka firma wygra przetarg na usługi i te same przesłanki decydują kiedy z nie zrezygnować.

Temat: blaski i cienie outsourcingu IT

Piotr Mazurec:

Ad 1. Mam nadzieję że to nie przejaw dyskruminacji rasowej.
W indiach notabene są jedni z najlepszych informatyków na świecie. Pracują w międzynarodowych koncernach w wielu krajach europy. Ale dlaczego tam szukać dostawców usług? Przecież napisałem że decyduje rachunek ekonomiczny?

gratuluje ... po moim stwierdzeniu, że są problemy komunikacyjne zostałem określony rasistą...

odpowiadając:
nie .. to przejaw praktyki osoby która miewa z nimi do czynienia. Co do kosztów... zawsze dają najniższe ... więc zgodnie z twoją wypowiedzią zawsze powinni być zatrudniani.
Ad 2. Niezwykle to smutne że skupia się Pan tylko na branży IT.

Temat tego wątku tyczy się IT - staram się trzymać tematu a nie odpływać na szerokie wody. Poprawię się na przyszłość :P
Ad 3. Rachunek ekonomiczny i aktualne potrzeby firm decydują o tym jaka firma wygra przetarg na usługi i te same przesłanki decydują kiedy z nie zrezygnować.

właśnie o tym mówię... w większości firm gdzie nie ma wprowadzonego klienta wewnętrznego dział IT jest postrzegany jako kosztowa dziura bez dna.
jeżeli np logistyka potrzebuje systemu logistycznego to zazwyczaj software ląduje na koncie działu logistyki ... ale serwery na których to działa lądują na koncie IT podnosząc koszty.

do chwili obecnej nie spotkałem się z outsourcingiem działu IT który by się sprawdził. - to moja prywatna opinia na temat outsourcingu w IT.Grzegorz Piotrowski edytował(a) ten post dnia 27.01.09 o godzinie 12:25
Magdalena Grabowska

Magdalena Grabowska Key Account Manager

Temat: blaski i cienie outsourcingu IT

Jakiś czas już minął od ostatnich wypowiedzi, jednak ciekawi mnie Państwa opinia na temat outsourcingu testów oprogramowania. Czy w ogóle warto testować? A jeśli tak to robić to samemu czy w outsourcingu?

konto usunięte

Temat: blaski i cienie outsourcingu IT

Outsourcing jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla firm .
Bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na zastosowanie Outsourcingu w firmie jest status , a także zamożność firmy. Argumenty jakie przemawiają za moim zdaniem to przede wszystkim sprofesjonalizowanie infrastruktury IT, oszczędność, optymalizacja i redukcja zbędnych kosztów. Firmy zajmujące się Outsourcingiem posiadają zespół składający się z kilku, bądź kilkudziesięciu informatyków. W zespole są między innymi: administratorzy sieci, programiści, webmasterzy, serwisanci. Każdy z nich posiada ściśle określoną specjalizacje, w której jest ekspertem. Informatyka to bardzo duża dziedzina, nie można uogólniać. Owszem każdy informatyk powinien posiadać wiedzę informatyczną ogólną, ale też powinien mieć specjalizacje. Np. lekarze maja także określone specjalizacje, lekarz pierwszego kontaktu w przychodni, nie zajmuje się chirurgią plastyczną. Specjalizacje zostały wprowadzone w celu podniesienia jakości świadczonych usług. Owszem możemy zatrudni kilku specjalistów, powiedzmy 3x 3000 zł= 9000 zł. Takie rozwiązanie ma sens, ale w dużych firmach przynoszących ogromne zyski. Lepiej mieć obsługę informatyczna na miejscu, u siebie, wewnątrz firmy, na własnych warunkach. Należy zadać sobie pytanie czy nas na to stać. Proszę również pamiętać, że informatyk też chodzi na urlop. Zatrudniając jednego informatyka w firmie, możemy zostać bez pomocy informatycznej.Firmy Outsourcingowe świadczą usługi przez cały rok. Umowa na obsługę informatyczną jest często o wiele niższa niż opłacenie informatyka na etacie. Umowy i opłaty za outsourcing są bardzo różne, zazwyczaj dostosowane indywidualnie do potrzeb klienta. Bardzo ważną kwestią pozostaje wybór odpowiedniego partnera Outsourcingowego. Firmy o ugruntowanej pozycji, dbają zazwyczaj o wszystkie aspekty takie jak: profesjonalne podejście do sprawy, bezpieczeństwo, poufność danych, kilkugodzinna reakcje na zgłoszenie itd.Filip Renner edytował(a) ten post dnia 08.09.10 o godzinie 14:01
Dawid M.

Dawid M. spekulacje

Temat: blaski i cienie outsourcingu IT

Juliusz B.:
Czy jesteś "za" czy "przeciw" outsourcingowi IT?

I właśnie dzięki tego typu pytaniom jesteśmy 100 lat za murzynami, nie uwłaczając przy tym murzynom.
Ilona Krzyżak

Ilona Krzyżak key account manager,
3Services Factory
S.A.

Temat: blaski i cienie outsourcingu IT

Widzę, że temat miał pewną przerwę w aktywności, ale myślę, że warto o tym dyskutować. Zwłaszcza, że w ciągu kilku miesięcy w zagadnieniach tego rodzaju mogą pojawiać się duże, istotne zmiany. Outsourcing to pojęcie obecne na rynkach zagranicznych już dość powszechnie, ale myślę, że warto przyjrzeć się się jak to wygląda na naszym podwórku. Wydaje mi się, że Polacy coraz chętniej podchodzą do takich usług - choć nie mówię od razu o popadaniu w "huraoptymizm". Jednak mogę posłużyć się przykładem firmy, w której pracuję. Jest to śląskie data center udostępniające powierzchnię składowania danych i oczywiście wszystkie usługi z tym związane, działające od maja tego roku. Już w ciągu dwóch pierwszych miesięcy wynajęto 40% dostępnej powierzchni kolokacyjnej, a do końca roku przewidywane jest wynajęcie pozostałej części. W dodatku wcześniej został poruszony temat trudności w komunikowaniu się z firmami zagranicznymi - tu bariera językowa i inne trudności z tym związane znikają. Myślę, że Polacy po prostu muszą bardziej oswoić się z takimi rozwiązaniami i dostrzec korzyści, jakie z takiej współpracy mogą wynikać. Często firmy outsourcingowe zapewniają usługi na takim poziomie profesjonalizmu, jaki bardzo trudno byłoby osiągnąć przedsiębiorstwom we własnym zakresie.
Justyna Kaczmarczyk

Justyna Kaczmarczyk Wszystko się da!

Temat: blaski i cienie outsourcingu IT

Niestety, ludzie nie mają zaufania i nawet nie chcą słuchać o zmianach. Tak jest od 10 latach i tak ma być!
Nawet jeżeli mowa jest o niezobowiązującym spotkaniu- jak grochem w ścianę. Ludzie po prostu boją się zmian i nie rozumieją, że niektóre proponowane rozwiązania to oszczędności ich własnych pieniędzy.
Ciekawe kiedy ludzka mentalność się zmieni i przestaną traktować przedstawicieli handlowych czy key account jak pijawy :)

konto usunięte

Temat: blaski i cienie outsourcingu IT

Skoro wszyscy są ZA to zapraszam do skorzystania z usług firmy GAWINET
pozwolę sobie na autoreklamę. :) mogę?
http://gawinet.pl - z nami nie oszczędzisz tylko na jakości
Ilona Krzyżak

Ilona Krzyżak key account manager,
3Services Factory
S.A.

Temat: blaski i cienie outsourcingu IT

Justyna Hess:
Nawet jeżeli mowa jest o niezobowiązującym spotkaniu- jak grochem w ścianę. Ludzie po prostu boją się zmian i nie rozumieją, że niektóre proponowane rozwiązania to oszczędności ich własnych pieniędzy.
>

Mam jednak nadzieję, że powoli do ludzi zaczną docierać argumenty, przede wszystkim, ekonomiczne dotyczące konkretne oszczędności - to chyba najprostsza droga;) Dodatkowo warto też pamiętać o tym, że współpraca z firmą zewnętrzną daje zupełnie innego rodzaju gwarancje... Wszystko jest spisane w umowie i znika tu problem niedomówień czy egzekwowania danych warunków, co czasem w obrębie własnej firmy może się okazać dużo trudniejsze. W sytuacji awarii czy usterek sprzętu wiadomo kto jest odpowiedzialny za szybką reakcję, naprawę itd.
Monika Hofman

Monika Hofman Media, media, zawsze
media. Czy to PR,
blogger czy
prezenter

Temat: blaski i cienie outsourcingu IT

Właśnie powstało narzędzie jakie ma pomóc przedsiębiorcom w poszukiwaniu dostawców, oszacować koszty takiego przedsięwzięcia, ułatwić wybór i wreszcie przeprowadzić ewaluację wykonanej pracy. Może zniweluje choć kilka wymienionych tu cieni outsourcingu.

Zapraszam na panoramaoutsourcingu.pl
Tomasz M.

Tomasz M. Dyrektor Techniczny,
SMP Poland Sp. z
o.o.

Temat: blaski i cienie outsourcingu IT

wydaje mi się, że trzeba poszukać zdrowego rozsądku. W firmach o skomplikowanej strukturze korporacyjnej z szeroko wdrożonymi programami ERP/MRP to lepiej jest mieć swoich dobrych specjalistów od IT, na pewno wyzwań im nie zabraknie, Jeśli nie mamy proste rozwiązania to zlecanie usług na zewnątrz jest jak najbardziej efektywne :) Niezależnie od opcji ja w każdym człowieku IT widzę potencjalnego wroga chcącego zniszczyć mój dobrze działający komputer i nie pozwalam go tknąć. No i wszystko działa :)
Maciej Kowalski

Maciej Kowalski Specjalista w
dziedzinie
budownictwa

Temat: blaski i cienie outsourcingu IT

Wszystko w granicach rozsądku i dobrego przemyślenia sprawy. Ja się długo wahałem nim skorzystałem z usług firmy outosurcingowej w zakresie IT (firma BITAM z Łodzi) i nie żałuję. Póki co sprawnie działa szczególnie w ramach opieki serwisowej i ewentualnego poszerzenia programu na którym pracuje. Dla mnie jest to wygodne ponieważ jakość usług wysoka i wiem za co płacę.



Wyślij zaproszenie do