Juliusz B. INSTYTUT BIZNESU
Temat: 5 SPOSÓBÓW DLA LESERÓW ABY ZROBIĆ DOBRE WRAŻENIE
Z badań wynika, że statystyczny amerykański pracownik obija się średnio 2 godziny dziennie, co oznacza, że jego pracodawca traci około 6 tys. USD rocznie. Ponad30% leniwych pracowników w USA rozgrzesza się brakiem obowiązków,
23% – zemstą za głodowe pensje, zaś
15% zwala winę na przeszkadzających kolegów, którzy tak samo jak oni nie myślą o niczym innym, jak tylko o fajrancie albo nadchodzącym weekendzie.
Zaniedbywanie obowiązków może skończyć się zwolnieniem, dlatego osoby chcące się obijać w godzinach pracy, powinny nauczyć się udawać, że właśnie ciężko pracują. Wystarczy poznać tylko 5 sposobów, by zrobić na szefie dobre wrażenie.
1. Nie wybijaj się, bo inni – z zazdrości – zaraz zaczną patrzeć ci na ręce, rozliczać z wyników, krytykować, analizować potknięcia, donosić. Lepiej siedź w kącie i się nie wychylaj. Pod żadnym pozorem nie pokazuj, że jesteś w czymś dobry, bo jeszcze większe od ciebie leniuchy będą próbowały cię wykorzystać.
2. Jeśli zamierzasz zniknąć z biura na długie godziny, najpierw przyjdź, przywitaj się ze wszystkimi i wyraźnie zaznacz swoją obecność, a przed wyjściem zrób na biurku twórczy bałagan.
3. Gdy robisz obchód koleżanek i kolegów z innych departamentów i działów, obowiązkowo dźwigaj stos raportów i teczek. Przygotuj też odpowiedź na pytanie o cel wizyty u osoby z innego działu, na wypadek gdyby szef niespodziewanie zajrzał do jej pokoju.
4. Prowadząc prywatne rozmowy telefoniczne, skrzętnie coś notuj lub rysuj w brudnopisie - przełożony pomyśli, że prowadzisz ważną rozmowę z kluczowym kontrahentem. Nie telefonuj jednak ciągle pod te same numery, gdyż szef na podstawie bilingów szybko wywnioskuje, że uprawiasz prywatę, marnujesz cenne godziny i narażasz firmę na niepotrzebne koszty.
5. Jeżeli masz w sobie to coś, spróbuj oczarować osoby płci przeciwnej. Będąc pod wrażeniem twojej niezwykłej osobowości, wdzięku czy inteligencji, zaczną wyręczać cię we wszystkim, a ponadto będą cię kryć, gdy szef zechce się wreszcie dowiedzieć, dlaczego nigdy nie może cię zastać przy biurku.
Źródło: praca.wp.pl