Anna P.

Anna P. partner, działalnośc
prywatna

Temat: 10 najgorszych rzeczy, jakie szef może powiedzieć

Niestety, niektórzy pracodawcy uważają, że mają prawo (a nawet obowiązek) zachowywać się w miejscu pracy źle, krzywdząc i demoralizując ludzi, których umysł i pomoc są im potrzebne. Pracodawcy nie są poza prawem - wiele rzeczy, które wymyka im się z ust w chwili frustracji, wpływa na wartość przedsiębiorstwa oraz ich własny zawodowy rozwój.

10 najbardziej obraźliwych rzeczy, których pracodawca nie powinien powiedzieć pracownikowi:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. Masz szczęście, że dostałeś tę pracę. Niewiele przedsiębiorstw miałoby cierpliwość i czas, żeby inwestować w ciebie

Nie sprawiaj, żeby twoi pracownicy czuli się jak ciężar. Zachęcaj ich, żeby pracowali lepiej, ale nie potępiaj ich za drobne niedociągnięcia.

2. Dobrze wyglądasz jak na swój wiek

Pomijając kwestie prawne, jakie niesie ze sobą ageizm, dawanie takich dwuznacznych komplementów jest w bardzo złym guście.

3. Jeśli nie lubisz tej pracy, wiedz, że jest mnóstwo kandydatów na twoje miejsce. Masz szczęście, że tu jesteś

To zabójca morale. Jeśli pracownicy czują, że ich praca jest zagrożona, będą nieporównywalnie bardziej rozkojarzeni w pracy i zaczną pracy gdzie indziej.

4. Nie wiesz, że pracuję nad bardzo ważnymi rzeczami dla firmy? Nie mam na to czasu

Miej czas dla swoich pracowników. Jeśli w danym momencie nie masz czasu, powiedz im, kiedy mają przyjść, i dotrzymaj terminu.

5. Chodzą słuchy, że ludzie mają zastrzeżenia do ciebie. Nie znam szczegółów ani nazwisk, ale powinieneś natychmiast rozwiązać ten problem

Nie powinieneś konfrontować ludzi jedynie na podstawie pogłosek. Zadawaj pytania, okazuj troskę i unikaj osądzania.

6. Nie wiem, co dokładnie powinieneś poprawić, ale z pewnością coś jest nie tak i powinieneś nad tym popracować

Świetny sposób, żeby wpędzić kogoś w kompleks niższości. Radzę być konkretnym i taktownym w ocenie ludzi.

7. To naprawdę wszystko, na co cię stać?

Protekcjonalny i obraźliwy - to złe połączenie. Pokaż ludziom, jak mają postępować w przyszłości, i określ swoje oczekiwania na samym początku.

8. Nie mam czasu, żeby wystawić ci recenzję. Dobrze sobie radzisz. Jak przestaniesz, dowiesz się tego

Jak mogą się ludzie poprawiać, jeżeli nie opiniujesz ich pracy? Jeszcze raz: znajdź czas, żeby powiedzieć im, jakie dokładnie są twoje oczekiwania i nad czym powinni pracować.

9. Nikt poza tobą nie miał problemu, żeby to rozgryźć

Nie porównuj i nie oceniaj nieuczciwie swoich pracowników. Daj im klarowne instrukcje i cierpliwie pomagaj, jeśli mają kłopoty.

10. To nic osobistego, to tylko biznes

Jesteśmy ludźmi. W pierwszym odruchu przyjmujemy rzeczy osobiście. Okazuj szacunek, szczególnie gdy wyrażasz negatywne opinie czy krytykujesz.

http://kariera.forbes.pl/czego-szef-nie-powinien-nigdy...