Iwona I.

Iwona I. Kontroler Finansowy

Temat: Kontroler Marketingowy

Witajcie,

rozważam ofertę pracy na stanowisku Kontrolera Marketingowego. Miałabym analizować opłacalność działań, czyli pewnie tych wszystkich akcji promocyjnych / marketingowych. Może macie z tym jakieś doświadczenia? Chodzi o to, żeby analogicznie do rentowności produktów obliczać rentowność działań? Tak mi się to "z marszu" kojarzy. Czyli po prostu przypisuję danej akcji jakiś MPK i potem wg niego (MPK) zbieram przychody i koszty?
Może posiadacie jakieś przykładowe raporty zawierające analizę opłacalności działań? Chętnie bym zapoznała się z metodologią, oczywiście nie chodzi mi o liczby w nich zawarte, niech więc będą bez liczb :-) Jeśli to możliwe - proszę o wklejenie ich tu lub podam osobom zainteresowanym adres e-mail.

Druga rzecz, która mnie zastanawia to rekomendowanie określonych działań. Mogę rekomendować, skoro policzę, że jakaś akcja przyniosła dochód np. 20%, a inna 5%. Ale może być też tak, że ta o rentowności 5% też jest warta kontynuowania, tu już ze względów poza finansowych (np. tradycja, istnienie na rynku itd.) Czy może Kontrolera to nie interesuje; po prostu liczy i przedstawia wyniki?

Z góry dziękuję za info :-)

Pozdrawiam,
Iwona
Paweł Urbaniak

Paweł Urbaniak Dyrektor Finansowy -
CFO

Temat: Kontroler Marketingowy

wg mnie to chyba nie dokonca o to chodzi - bo akcje marketingowe same z siebie nie przynosza przychodu - akcje promuja jakis produkt lub usługe wiec mozna mierzyc efektywnośc działań np akcja trwa 2 mc zbieramy koszty wg MPK i w tym samym czasie badamy efekt w postaci wzrostu sprzedazy w analogicznym okresie i np - 2-3 mc po akcji liczymy o ile wzrósł przychód i jakie t dało efekty i czy wogóle dałoPaweł Urbaniak edytował(a) ten post dnia 31.03.09 o godzinie 08:55
Tomek U.

Tomek U. finanse i kontroling

Temat: Kontroler Marketingowy

kontrolera co do zasady powinno interesować wszystko, od anomalii operacyjnych (np wahania w wielkości / strukturze produkcji i zużyciu surowców) do skuteczności działań mierzalnych (tak jak napisał Paweł wpływ wydanych pieniędzy na akcję marketingową na wzrost sprzedaży produktu)...
Iwona I.

Iwona I. Kontroler Finansowy

Temat: Kontroler Marketingowy

OK, dzięki.
Ale przecież w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku (czy o taki analogiczny okres chodzi?) sprzedaż obecnie mogła wzrosnąć np. tylko ze względu na inflację. No dobrze, to mogę policzyć. Ale też mogła wzrosnąć, bo konkurencja akurat nie wdrożyła żadnej akcji promocyjnej. Czy coś takiego też Kontroler Marketingowy sprawdza :-)? Jak?
Paweł Urbaniak

Paweł Urbaniak Dyrektor Finansowy -
CFO

Temat: Kontroler Marketingowy

szczerze to nigdy nie słyszałem o kontrolerze marketingowym - ale tak na szybko to jedyne co mi przyszło do głowy

Następna dyskusja:

ATRAKCYJNA OFERTA PRACY - K...




Wyślij zaproszenie do