konto usunięte

Temat: Przykazanie POTRZEBY

"Dziewięćdziesiąt procent nowo założonych firm upada w ciągu pierwszych pięciu lat i wiem, dlaczego tak się dzieje - pisze MJ DeMarco. Upadają, ponieważ nie przestrzegają przykazania potrzeby.

Biznes zbudowany na słabych fundamentach zawali się. Fundamenty z piasku sprawiają, że domy się walą. Firmy, które naruszają przykazanie potrzeby, albo należą do grupy 90 proc., które upadną, albo maskują pracę. Siły grawitacji nie można lekceważyć; przesłanie biznesu, który odnosi sukces, jest proste, a mimo to właściciele firm często o nim zapominają: Wygrywają firmy, które zaspokajają potrzeby. Wygrywają firmy, które oferują wartość. Zyski przynoszą firmy, które rozwiązują problemy.Samolubne, narcystyczne motywy nie tworzą dobrych, długoterminowych modeli biznesu.

Pomyśl nad celami przedsiębiorstw. Po co istnieją firmy? Aby zaspokoić samolubne pragnienie robienia „tego, co lubisz”? Aby zaspokoić Twój apetyt na bogactwo i wolność finansową? Nikt tak naprawdę nie dba o Twoje pragnienia, marzenia i pasje oraz Twoje powody chęci zostania bogatym. Nikogo nie obchodzi, dlaczego chcesz mieć Ferrari i udowodnić rodzicom, że się mylili. Nikt nie dba o to, że korporacyjna rzeczywistość Ameryki wprowadziła Cię w błąd. Nikogo to nie obchodzi! Świat jest samolubnym miejscem, w którym wszyscy mają gdzieś Twoją motywację do wjazdu na szybki pas. O co w takim razie dbają ludzie?

Ludzie zwracają uwagę na to, co Twój biznes może dla nich zrobić i jak może im pomóc. Co oni będą z niego mieli? Czy rozwiąże on ich problemy? Czy ułatwi im życie? Zapewni schronienie? Zaoszczędzi dla nich pieniądze? Nauczy ich czegoś? Sprawi, że coś poczują? Powiedz mi, dlaczego, na Boga, powinienem dać Twojej firmie pieniądze? Jaką wartość wnosisz do mojego życia? Spójrz ponownie na podział na producentów i konsumentów. Konsumenci
są samolubni. Chcą wiedzieć, „co będą z tego mieć”. Aby odnieść sukces jako producent, wyrzeknij się własnej samolubności i reaguj na samolubność innych."

Jak więc traktować rady guru biznesowych: "pomyśl co lubisz robić najbardziej a następnie zastanów się jak na tym zarobić"?Olgierd Graca edytował(a) ten post dnia 14.08.12 o godzinie 13:31
Wacław Malada

Wacław Malada sprzedaż, export,
import, efektywne
zarządzanie,realizac
...

Temat: Przykazanie POTRZEBY

Warren Buffett twierdzi że pasja jest niezbędna do osiągnięcia sukcesu. Różnie może przełożyć się na dochody w zależności od branży. Buffet podaje dalej że miał szczęście bo jego zdolności i dziedzina wynagradzane są niewspółmiernie lepiej niż inne. Gdyby jego pasją i spełnieniem była osobista opieka nad ludźmi to np. jako pielęgniarka środowiskowa ( nawet najlepsza) nie miałaby szans na takie pieniądze jakie teraz zarabia.
Jeśli chodzi o umiejętność odkrywania potrzeb to chętnie rozwijałbym u siebie taką umiejętność.
Wacław Malada

konto usunięte

Temat: Przykazanie POTRZEBY

Z pewnością książka Fastlane Milionera pokazuje jak takie potrzeby odkrywać. Wbrew pozorom nie jest to trudne. Wystarczy posłuchać na co ludzie narzekają. :)
Pasja jest warunkiem koniecznym, ale to nie to samo co potrzeba.
Bez pasji nikt nie wytrwa, gdy przyjdzie się zmierzyć z wieloma problemami.
Celem tego akapitu cytowanego z książki jest pokazanie, że trzeba zmienić punkt patrzenia na biznes z "co lubię robić" na "czego ludzie potrzebują".
:)
Wacław Malada

Wacław Malada sprzedaż, export,
import, efektywne
zarządzanie,realizac
...

Temat: Przykazanie POTRZEBY

Publikacja z pewnością godna polecenia.

konto usunięte

Temat: Przykazanie POTRZEBY

Ja również ją polecam. Szczerze i z całego serca.
Na stronie http://fastlane.com.pl są dwa pierwsze rozdziały do pobrania.
Wacław Malada

Wacław Malada sprzedaż, export,
import, efektywne
zarządzanie,realizac
...

Temat: Przykazanie POTRZEBY

Kupiłem i przeczytałem tę książkę.

konto usunięte

Temat: Przykazanie POTRZEBY

Warto mieć ją na półce i wracać do niej cyklicznie. Ja robię to często i za każdym razem odkrywam w niej coś nowego.

Następna dyskusja:

Przykazanie WEJŚCIA




Wyślij zaproszenie do