konto usunięte
Temat: JAK PRZETRWAĆ NA RYNKU FARMACEUTYCZNYM ...
Zapraszamy na kolejne szkolenie:"JAK PRZETRWAĆ NA RYNKU W DOBIE AGRESYWNEJ KONKURENCJI CZYLI MARKETING I FINANSE W APTECE, EKONOMIKA PROWADZENIA APTEKI”
Szkolenie odbędzie się 21 maja (tj. sobota) 2011r. w Śląskiej Izbie Aptekarskiej w Katowicach, przy ul. Krynicznej 15 w godzinach 9:00 - 15:00.
Z powodu dużego zainteresowania poprzednimi edycjami szkolenia i ograniczoną ilością miejsc, prosimy o wcześniejszą rezerwowację i zgłaszanie udziału w szkoleniu*
Celem szkolenia jest profesjonalne przygotowanie kadry menedżerskiej aptek do efektywnego działania, tak by w sposób nowoczesny, twórczy i samodzielny potrafiła w warunkach gospodarki rynkowej zarządzać aptekami, zgodnie z posiadanymi kompetencjami.
Uczestnicy szkolenia nabywają praktyczną wiedzę i umiejętności do sprawnego i efektywnego zarządzania aptekami w obliczu zmieniającego się rynku farmaceutycznego.
Program szkolenia obejmujący zarówno zagadnienia teoretyczne: ekonomiczne, prawne, marketingowe i ich odniesienia do codziennej praktyki aptecznej.
W interesie każdego z nas jest właściwe rozumienie procesów zarządzania, posługiwanie się w tym zakresie najnowocześniejszymi technikami i instrumentami oraz umiejętne i elastyczne dostosowywanie się do sytuacji rynkowej narzuconej przez ustawodawcę i konkurencję.
Zakres tematyczny prowadzonego szkolenia:
1. Apteka biznes czy powołanie?
2. Polityka towarowa (zakupowo-sprzedażowa) apteki, optymalizacja zakupów,
3. Gospodarka magazynowa, stok magazynowy – czyli ile zyskujemy a ile tracimy?
4. Obroty apteki, asortyment ustalanie cen, ścieżki cenowe,
5. Logistyka w aptece - dobór dostawców, procedury
6. Marketing w aptece – czy to wypada?
7. Merchandising apteczny – ludzie kupują oczami,
8. Polityka cenowa, strategie cen i marż, polityka rabatowa
na rynku farmaceutycznym,
9. Trade marketing farmaceutyczny - cóż to takiego?
10. Sposoby uzyskiwania przewagi konkurencyjnej czyli o konkurowaniu na rynku,
11. Programy apteczne, grupy zakupowe, franszyzy,
12. Programy lojalnościowe i ich efektywność sprzedażowa,
13. Co nas czeka w perspektywie nowelizacji ustawy refundacyjnej? Możliwe scenariusze sytuacji aptek na rynku farmaceutycznym.
*Zgłoszenia na szkolenie przyjmowane są: e-mailowo lub telefonicznie:
mgr farm. Grzegorz Maćczak, tel. 668 15 30 22 , email: grzegorz_macczak@wp.pl
*Szkolenie odbędzie się 21.05.2011r. w Śląskiej Izbie Aptekarskiej w Katowicach, przy ul. Krynicznej 15 w godzinach 9:00-15:00
Za udział w szkoleniu przewidziane są 2 “miękkie” punkty edukacyjne dla magistrów farmacji.
Autorzy szkolenia i prowadzący:
Maciej Karbowiak - farmaceuta, prezes firmy doradztwa farmaceutycznego "New Concept", specjalista w zakresie zarządzania i trade marketingu na rynku farmaceutycznym. Obecnie firma koordynuje program „Apteka Partnerska” oraz zajmuje się wsparciem i budowaniem struktur sprzedażowych oraz outsourcingiem na rzecz podmiotów związanych z dystrybucją farmaceutyczną i FMCG. Szef zespołów opracowujących koncepcje i metodologie promocji Rx i OTC wśród lekarzy i farmaceutów. Autor projektu “Podręczna apteczka” dotyczącego dystrybucji leków OTC i "food supplements". Jako lider zespołu odpowiada za opracowanie koncepcji programów lojalnościowych w farmacji i medycynie oraz koordynowanie działań firmy w zakresie realizacji zleceń klientów m.in. coaching i szkolenia pracowników firm farmaceutycznych, zarządzanie zespołami sprzedażowymi, plany naprawcze i restrukturyzacja w farmacji i służbie zdrowia.
Grzegorz Maćczak jest absolwentem Wydziału Farmaceutycznego Śląskiej Akademii Medycznej. Ukończył ponadto Psychologię Biznesu i Wywieranie Wpływu oraz Akademię Trenerów Biznesu w Wyższej Szkole Bankowej oraz Zarządzanie apteką w Wyższej Szkole Handlowej we Wrocławiu. Publikuje w Medical Tribune artykuły z zakresu marketingu aptecznego oraz w czasopismach skierowanych dla pacjentów.