Temat: Zdalne połączenie z enova - wolno dziala.
Rozumiem, że w sieci lokalnej wszystko działa poprawnie?
Chodzi o to, żeby wyeliminować przyczyny, które są proste do usunięcia, a potem przejść do tych, które proste nie są.
Jeśli w sieci lokalnej, lub pracując na serwerze przejście do innej listy lub odświeżenie aktualnej zajmie 10s (co zdarza się na przykład gdy używa się filtrowania lub sortowania po polach wyliczanych np. przez workery), to taka sama operacja wykonywana z wykorzystaniem połączenia internetowego może zająć nawet kilka minut.
Jeśli jednak lokalnie wszystko działa szybko to
DDNS - wymaga rozwiązywania nazwy co chwila, a to znacznie wydłuża czas nawiązania połączenia. Nie sądzę jednak, żeby to był winowajca, bo enova365 nawiązuje i utrzymuje połączenie z serwerem SQL, czyli korzysta z DNSa sporadycznie.
Łącze
1. mimo zakładanych parametrów 10/1 nie macie takiego transferu.
2. routing między konkretnymi dwoma punktami nie działa poprawnie. Przypadek z ostatniego czasu. Klientowi łącze chodzi poprawnie, a ma 30/30, nam łącze chodzi poprawnie a mamy 30/30 ale między nami a klientem transfer spada praktycznie do 0. Po interwencji wszystko zaczęło działać poprawnie.
Mimo, że bazy danych używane przez enovę365 są transakcyjne, to i tak proponuję dla własnego zdrowia psychicznego używać zdalnych pulpitów lub wersji z interfejsem webowym.