Temat: wysyłka edeklaracji w Enova
Dzień Dobry,
1. Konfiguracja – jest już zrobiona.
Opcję --> Narzędzia --> Ogólne --> e deklaracje --> zaznaczamy generowanie ręczne lub automatyczne oraz tryb komunikacji na oficjalny.
2. Wysyłka.
Następnie przechodzimy na naliczone deklaracje i je zatwierdzamy. Zaznaczamy, a następnie Czynności -> Zatwierdź.
Jeżeli ustawiliśmy tryb automatyczny, w tle powstaną e-deklaracje. Jeżeli jest to tryb ręczny, zaznaczamy wszystkie deklaracje, które chcemy wysłać -> Czynności -> Generuj eDeklaracje.
Po wygenerowaniu i zapisaniu eDeklaracji zaznaczamy PIT’y które chcemy wysłać i wybieramy przycisk Podpisz PKCS#7. Pojawi się kreator do podpisu, który należy obsłużyć.
Po podpisaniu wybieramy z paska Wyślij\Potwierdź.
3. Problemy
Po wysłaniu dokument zyskuje status w przetwarzaniu. Jeżeli pojawi się komunikat "Dokument niezgodny ze schematem xsd" oznacza to iż dane nie są kompletne. Np.: brakuje gminy, województwa czy powiatu, w danych Pracownika lub Firmy. Dodatkowo, jeżeli wysyłamy PIT dla osoby fizycznej, w Opcjach Programu trzeba wpisać dane właściciela.
Po uzupełnieniu danych eDeklarację należy wykasować. Następnie należy wykasować PIT i ponownie przejść procedurę.
Powodzenia :)