konto usunięte

Temat: Wersja 7.3 została opublikowana na enova.pl

Zmiany w wersji: 7.3.3720 2010-03-09
Moduł: CRM
Nowa funkcjonalność
• Na liście aktywności CRM w menu Czynności wprowadzono worker Pokaż lokalizacje który po zaznaczeniu kilku zadań na liście pozwala wizualizować trasę przejazdu między ich lokalizacjami. Lokalizacją jest adres kontaktowy kontrahenta wybrany na aktywności.
• Wprowadzono pole Warunek na poziomie całego schematu podziałowego. Kod warunku wyliczany jest w kontekście odpowiedniej podstawy opisu (np. DokEwidencji).
• Wprowadzono możliwość wygenerowania opisu analitycznego dla dokumentu innego niż bieżący.
• Wprowadzono możliwość podpinania dokumentów rozliczeniowych, jako dokumentów powiązanych z zadaniami CRM. Należy zwrócić uwagę, że dokumenty te same w sobie nie posiadają wartości stąd na dokumencie CRM nie pojawi się kwota.
• W konfiguracji dodatku enova SMS dodano pole Parametry dodatkowe. Szczegóły w dokumentacji dodatku.
• Dodano prawa Simple do list dokumentów które można wskazać jako dokument powiązany do zadania. Rola -> Zadania -> Dokument powiązany -> Simple -> Dostęp do dokumentów...
Zmiana funkcjonalności
• Na wypożyczeniach pole Data zwrotu wpływa na dostępność urządzenia (we wcześniejszej wersji pod uwagę było brane tylko pole Data do)
• Zablokowano możliwość wprowadzenia lokalizacji bez podanego podmiotu.
• Wprowadzono zabezpieczenie przed wielokrotnym wysyłaniem wiadomości e-mail pod jeden adres w ramach jednej korespondencji. W przypadku pojawienia kilka razy tego samego adresu - wysyłka nastąpi tylko raz a w logu programu pojawi sie odpowiednia informacja.
• Na listach kampanii i projektów wprowadzono filtr wg okresu.
Poprawione funkcje
• Na widoku kalendarza listy przeglądów serwisowych poprawiono problem z wyświetlaniem planowanych przeglądów. Dotychczas przeglądy nie wyświetlały się na tym rodzaju widoku.
• Poprawiono szybkość algorytmu wyznaczania okresu podczas dodawania nowego etapu projektu
• Wyeliminowano problem gubienia pamięci w trakcie pracy na formularzu użytkownika w CRM
Moduł: Handel
Nowa funkcjonalność
• Na liście kontrahentów i kartotece kontrahenta dodano opcję Utwórz dokument.
• Na karcie towarowej dodano nową zakładkę "Składnik kompletów". Zawiera listę produktów/receptur, na których dany towar jest użyty jako składnik.
• Na zakładce Jednostki i kody karty towarowej dodano możliwość generowania nowego kodu EAN dla kodu kreskowego.
• Wprowadzono możliwość wyboru różnych ewidencji dla dokumentu. Możliwość inicjacji dokumentu ewidencji z określonej cechy na dokumencie.
Zmiany na definicji:
- usunięto parametr EwidencjaZKorekty
- dodano parametr Źródło definicji ewidencji.
- dodano listę wyboru cech, które mogą służyć do wyboru definicji ewidencji
Dostępne źródła definicji ewidencji:
- domyślne: oznacza to samo co 'z definicji'
- z definicji: oczekuje wybrania definicji ewidencji na definicji dokumentu
- z dokumentu korygowanego: zastępuje wartość Tak usuniętego parametru Ewidencja z korekty
- z cechy dokumentu: oczekuje wybrania zdefiniowanej wcześniej cechy, która dostarczy definicję ewidencji.
- z cechy dokumentu lub z definicji: tak jak z cechy dokumentu z tą różnicą, że jeśli cecha nie zwróci definicji ewidencji to enova wybierze definicję ewidencji wskazaną na definicji dokumentu.
Wymagania co do cechy:
- cecha jest cechą dokumentu handlowego
- cecha musi być referencyjna
- referencja musi być skierowana na tabelę DefDokumentów
- oczekuje się cechy algorytmicznej, która w swojej implementacji zwróci żądaną definicję ewidencji
- cecha musi być wcześniej zdefiniowana, tzn. nie można w jednej sesji konfiguracyjnej dodać cechę i użyć jej na definicji dokumentu (to jakiś problem systemowy).
Zalecenia co do stosowania cech do określenia definicji ewidencji.
Wszystkie możliwe definicje ewidencji, które cecha może zwrócić dla danego dokumentu, powinny być tego samego typu.
Ze względu na to, że moduł Ewidencji dokumentów sięga do definicji dokumentu po typ definicji ewidencji zalecam stosowanie opcji 'Z cechy dokumentu lub z definicji' i wybranie na definicji takiej definicji ewidencji, której typ jest zgodny z typem definicji ewidencji zwracanej przez cechę. To powinno zapewnić prawidłową identyfikację typu ewidencji w module ewidencji dokumentów.
• Na definicji dokumentu handlowego, w sekcji wydruki rozszerzono możliwości ustawienia parametru "Nazwa towaru" o opcję "Kod indywidualny - nazwa indywidualna".
• Wprowadzono nowy wydruk 'Korekta wydania opakowań'
Zmiana funkcjonalności
• Poprawiono groszowe rozbieżności między dokumentami FNNz a FN, gdy FNNz do FN tworzona była z ręki, nie automatycznie.
• Wprowadzono pełną synchronizację wzajemnych zmian kodu EAN i skojarzonego z nim kodu kreskowego.
• Na definicji dokumentu dodano dwa parametry odpowiedzialne za precyzję ceny: Wymuszaj precyzję ceny (check-box) i Precyzja ceny (liczba całkowita - aktywne jeśli pierwszy parametr zaznaczony).
1. Zmiany na definicji dokumentu handlowego:
a. Na zakładce "Ogólne" w sekcji "Cena / Wartość" zostały dodane nowe parametry:
. Wymuszaj precyzję ceny wskazanej na definicji
. Precyzja ceny (dostępna do edycji, gdy włączony pierwszy parametr)
b. Dotychczasowe definicje dokumentów podlegają konwersji, która polega na uzupełnieniu nowego pola PrecyzjaCenyPrecyzja wartością domyślną 2.
c. Baza demo inicjuje definicje dokumentów handlowych z domyślną wartością precyzji wynoszącą 2.
2. Zmiany na dokumencie handlowym:
a. Wartości obu parametrów są przenoszone na dokument handlowy w momencie jego powstania.
Celem tej operacji jest zapewnienie, że dokument cofnięty do bufora i przeliczony ponownie będzie działać z taką precyzją ceny,
jaka była ustawiona w momencie powstania dokumentu.
b. Dotychczasowe definicje dokumentów podlegają konwersji, która polega na uzupełnieniu nowego pola PrecyzjaCenyPrecyzja wartością domyślną 2.
To jest powód do szczególnego zainteresowania się konwersją dużych baz danych.
c. Parametry precyzji ceny dokumentu są przenoszone na dokument korygujący, aby zapewnić jednakowe działanie cen na obu dokumentach: korygowanym i korygującym.
• Udostępniono czynność Fiskalizuj dokumenty, gdy wyłączone jest zbiorcze księgowanie kasy. Wcześniej funkcja była aktywna tylko, gdy parametr był włączony.
Poprawione funkcje
• Na liście Stany magazynowe i Cennik poprawiono wklejanie z arkusza kalkulacyjnego stanów minimalnych i maksymalnych towarów.
• Poprawiono datę wyświetlania kursu na dokumencie walutowym, gdy na tabeli kursowej wyłączony jest parametr wymagalności kursu na dany dzień.
• Poprawiono błąd przeliczenia kursu walutowego na korekcie faktury (korekta dotyczy samego kursu), który występował gdy dokument i pozycje były w walucie, a kontrahent krajowy.
• Poprawiono błąd z prawami operatora do dokumentu WZ, który występował gdy operatorowi odbierano prawo do dokumentu FV.
• Poprawiono przeliczanie cen na dokumentach po zmianie waluty pozycji.
• Poprawiono możliwość modyfikacji ustawień drukarki fiskalnej w konfiguracji. W błędnej wersji trzeba było modyfikować plik XML z ustawieniami drukarki.
• Poprawiono błąd uniemożliwiający wyciągnięcie cechy wyliczalnej na definiowalny nagłówek dokumentu handlowego, jeśli odwołuje się ona do danych kontekstowych.
• Poprawiono błąd związany z brakiem możliwości wystawienia korekty RW, gdy wcześniej wystawiono korektę wartościową dokumentu ZK, na którym znajduje się ten sam towar co na RW.
• Poprawiono błąd, który pojawiał się podczas zatwierdzania inwentaryzacji, w przypadku gdy w konfiguracji na zakładce "Ogólne" parametr "Po określeniu ilości towaru na pozycji dokumentu..." zaznaczony był na Tak.
• Na definicji dokumentu poprawiono parametr "Wybór towaru" na zakładce Wprowadzenie. Przy ustawieniu "Z kartoteki" można było wskazać partię (F8), czego nie powinno móc się zrobić.
• Poprawiono funkcjonowanie dodatkowego filtra na górze listy.
• W menu Czynności dodano opcję "Usuń opakowania", która usuwa zakładkę Opakowania z formularza dokumentu
• Poprawiono dostęp do dokumentów, jeżeli operator nie ma prawa do dokumentu nadrzędnego (np. jeśli operator nie ma prawa do dokumentu ZO, to przy próbie otwarcia formularza faktury utworzonej z ZO, pojawiał się błąd o braku praw dostępu)
• Poprawiono działanie weryfikatora (ostrzeżenia) sprzedaży poniżej ceny zakupu w przypadku, gdy na dokumencie magazynowym WZ włączony jest „Moment operacji: Na bieżąco, gdy dokument w buforze”
Moduł: Instalator
Poprawione funkcje
• Poprawiono działanie programu enova w wymuszonym trybie x86 (Plik SonetaExplorer32.exe) pracującego z bazą danych MySQL.
Moduł: Kadry Płace
Nowa funkcjonalność
• W wersji platynowej w module Szkolenia dodano "Listę uprawnień pracowników".
• Dodano nową deklarację ZUS ZSWA.
• Dodano logi do deklaracji Z06 oraz DG1. Log można włączyć we wzorze raportu. Po edytowaniu raportu np. w notatniku należy wpisać słowo "Log" w następującym fragmencie kodu: "static string traceName = "LOG""; Następnie należy ponownie podłączyć raport do enovy.
• Do Badań Lekarskich wprowadzono możliwość definiowania rodzaju badań.
• W konfiguracji systemu Narzędzia | Opcje | Deklaracje ZUS rozliczeniowe dodano flagę: Tytuł ubezpieczenia dla pracowników wyliczany na podstawie korzystniejszego orzeczenia ZUS lub PFRON. Flaga ma wpływ na tytuł ubezpieczenia juz w wypłacie będzie sie liczył z korzystniejszych warunków. Jeżeli pracownik w trakcie miesiąca ma zmianę tytułu to należy zrobić aktualizacje.
Dodatkowo ustawienia związane z wynagrodzeniem z tytułu terminowego naliczenia składek na ubezpieczenie zdrowotne zostały przeniesione na zakładkę [Kadry i płace/Deklaracje/ZUS - historyczne].
• Zmieniono następujące kody ubezpieczeń:
– 19 00 – osoba kontynuująca ubezpieczenia emerytalne i rentowe oraz osoba podlegająca dobrowolnie ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym w okresie zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej.
– 09 10 – osoba bezrobotna pobierająca zasiłek dla bezrobotnych, osoba pobierająca świadczenie integracyjne oraz osoba pobierająca stypendium w okresie odbywania studiów podyplomowych i niepozostawania w zatrudnieniu.
– 09 20 – osoba pobierająca stypendium w okresie odbywania szkolenia, stażu lub przygotowania zawodowego dorosłych, na które została skierowana przez powiatowy urząd pracy lub inny niż powiatowy urząd pracy podmiot kierujący.
• We właścicielu na zakładce Kadry | Właściciel dodano parametr 'Na indywidualnej deklaracji DRA dla właściciela umieszczaj REGON'. Standardowo ma być ustawiony na TAK.
• Dodano wydruk PIT-8AR Zestawienie. Wydruk dostępny z poziomu listy pracowników Wynagrodzenia i zasiłki | PIT-8AR Zestawienie.
• Poprawiono wchodzenie elementów wynagrodzeń z kodem RSA i z tytułem ubezpieczenia 5000XX do deklaracji RCA. Elementy te nie będą wchodziły do podstawy składek refundowanych przez budżet. Na dzisiaj są to odsetki od zasiłku macierzyńskiego.
• Urlop ojcowski. Od 1 stycznia 2010 r. pracownikowi – ojcu wychowującemu dziecko przysługuje prawo do urlopu ojcowskiego (art. 182'3 k.p.). W związku z powyższym standardowa lista nieobecności uzupełniona została o pozycje: Urlop ojcowski. Rozliczeniem tej nieobecności jest zasiłek macierzyński.
• Dodawanie KEDU. Aktualnie nowy plik KEDU można utworzyć również w trakcie naliczania indywidualnych deklaracji pracowników. Formularz nowego KEDU wywoływany jest za pomocą skrótu: <Shift+F4>
• Umożliwiono generowanie e-deklaracji dla PIT-40.
• W kadrach na liście "Pracownicy" dodano nowy raport "Znajomość języków obcych". Raport jest dostępny w drukarce w sekcji "Ewidencja pracowników".
• Zakładkę pracownika: "Informacje PFRON" uzupełniono o pole: "Zatrudniony w miejsce zwolnionego pracownika". W polu można wybrać pracownika z listy "wszyscy".
• Okresy pracy w warunkach szczególnych/ szczególnym charakterze sprzed 2009 roku zostały przeniesione na zakładkę Kadry | Dane historyczne. Pozostałe okresy pozostają na zakładce dane ubezpieczeniowe. Dodano słownik kodów pracy w warunkach szczególnych. W sytuacji gdy kod wpisany przed konwersją bazy danych po odcięciu pierwszych sześciu zer jest spoza słownika, program automatycznie zamieni go na kod 201.
Przykład: Pracownik z kodem pracy w szczególnych warunkach 000000555 okres 2005-01-01...2010-12-31. Dane po konwersji będą wyglądać następująco: zakładka Dane historyczne kod 000000555, okres 2005-01-01...2008-12-31, zakładka Dane ubezpieczeniowe kod 201, okres 2009-01-01...2010-12-31.
• Umożliwiono naliczenie deklaracji PIT-11, PIT-40, PIT-4R dla osób współpracujących osiągających przychód.
• 1. Zaktualizowano wskaźniki najniższego wynagrodzenia dla uczniów od 01.03.2010r
I klasa 129,74
II klasa 162,18
III klasa 194,62
2. Przeciętne miesięczne wynagrodzenie za poprzedni kwartał obowiązujące od 01.03.2010: 3243,60
Zmiana funkcjonalności
• Wprowadzono zmiany do wydruku "Zestawienie pracowników zwolnionych ze składek na Fundusz Pracy". Dodano kolumny "Przyczyna", "Potencjalna podstawa", "Liczba miesięcy do końca opłacania".
• Umożliwiono grupowe usunięcia ręcznie wprowadzonych zmian na czasie pracy. W tym celu na kalendarzu należy zaznaczyć interesujące nas dni i użyć przycisku "Usuń".
• W przypadku naliczania wypłaty wskazanej definicji dodatku program nie potrącał zajęć wynagrodzeń.
• Poprawiono wyświetlanie informacji na załączniku do korekty deklaracji podatkowych - ORD-ZU.
• Zmieniono sposób liczenia składki na FEP.
• W Narzędzia | Opcje | Kadry i płace | Deklaracje | ZUS | dodano znacznik: "Na deklaracjach zgłoszeniowych zawsze umieszczaj kod wykonywanego zawodu". W nowych bazach parametr jest ustawiony na "Nie".
• Wydruk "Zastępcza asygnata zasiłkowa (ZUS Z-7)" jest dostępny z poziomu Płace | Listy Płac. Wydruk usunięto z pozycji otworzonej nieobecności. Dodatkowo zweryfikowano poprawność wypełnianych pól na formularzu.
Poprawione funkcje
• Poprawiono naliczanie podstawy chorobowego w przypadku, gdy zmienia sie przyczyna zwolnienia chorobowego i do podstawy chorobowego powinien wchodzić element, który wcześniej nie wchodził do podstawy. Przykład: Pracownik pierwszą nieobecność ma zwolnienie chorobowe. Dodatek stażowy przy pierwszej nieobecności ma nie wchodzić do podstawy chorobowego. Kolejna nieobecność to juz urlop macierzyński. Dodatek stażowy ma wchodzić do podstawy macierzyńskiego. Do tej pory program pobierał podstawę z poprzedniej nieobecności. Od bieżącej wersji program podstawę będzie wyliczał ponownie pobierając do podstawy elementy za okres 12 miesięcy poprzedzające. Pierwsza nieobecność czyli zwolnienie chorobowe.
• W przypadku dwóch wypłat w miesiącu z różnymi tytułami ubezpieczenia składka zdrowotna jest liczona od sumy przychodów bez względu na kod tytułu ubezpieczenia.
• Poprawiono naliczanie FP i FGŚP w przypadku, gdy z pracownikiem po 50 roku życia, zatrudnionym po 30 czerwca 2009 r., oraz z zaznaczonym na TAK parametrem 'W okresie 30 dni przed zatrudnieniem pracownik pozostawał w ewidencji bezrobotnych...' zawarliśmy umowę zlecenia. W opisanej sytuacji nie naliczał się FP i FGŚP.
• Poprawiono algorytm naliczania podstawy chorobowego. Problem dotyczył przypadku, gdy pracownik zmieniał wymiar etatu w pierwszym dniu miesiąca i następnie miał nieobecność chorobową cały miesiąc.
• Poprawiono błąd na deklaracji ZCNA. Deklaracja przy próbie otwarcia pokazywała komunikat: "Bindowanie do nieistniejącego pola 'Wydział' w 'Soneta.Deklaracje.ZUS.ZCNA_O'. Kontrolka: Soneta.Forms.Controls.DataEdit.
• Zgodnie z § 3. rozporządzenia "urlopowego wymiar urlopu w danym roku kalendarzowym, ustalony na podstawie § 1 i 2, nie może przekroczyć wymiaru określonego w § 1, tj 20 lub 26.
Górna granicy przysługującego limitu urlopu sprawdzana jest również w przypadku nieciągłych okresów zatrudnienia (we wcześniejszych wersjach programu weryfikacji podlegały wyłącznie ciągłe okresy zatrudnienia)
• Poprawiona naliczanie FP i FGŚP w przypadku nieobecności urlop macierzyński i wychowawczy. Jeżeli wymienione nieobecności były wpisane w dwóch nieobecnościach program po pierwszej nieobecności nie naliczał FP i FGŚP a powinien.
Przykład: Urlop macierzyński od 2010-01-01...2010-07-31 oraz 2010-08-01...14, program w wypłacie za miesiąc sierpień nie naliczał FP i FGŚP.
• W przypadku, gdy pracownik został zatrudniony dodatkowo na umowę zlecenia poniżej 200 zł. brutto wypłata umowy naliczała się jak tzw. "umowa ryczałtowa". Powinna zostać policzona z uwzględnieniem kosztów uzyskania przychodu i składki zdrowotnej do odliczenia od zaliczki podatku.
Moduł: Kasa
Nowa funkcjonalność
• Import wyciągów bankowych: Wprowadzono usprawnienia związane z numeracja Zapłat utworzonych na podstawie zaimportowanych operacji bankowych:
1. Na formularzu operacji bankowej udostępniono do edycji pole Lp. Zapłaty.
2. Do czynności renumeracji raportu EŚP dodano możliwość renumeracji wg Lp. powiązanych z Zapłatami Operacji bankowych.
• Lista Zapłat: Dodano czynność na liście Wpłaty i wypłaty oraz na liście zapłat w wyciągu bankowym umożliwiającą zmianę opisów dla zaznaczonych Zapłat. Zapłaty muszą być niezatwierdzone.
• Dokumenty rozliczeniowe: Dla dokumentów rozliczeniowych umożliwiono wskazanie definicji w ewidencji dokumentów. Przypisania dokonuje się na definicji poszczególnych dokumentów rozliczeniowych.
• Zobowiązania i należności: Dodano wydruk Raport rozliczeń zbiorczy. M. in. prezentuje on zsumowaną wartość odsetek.
• Import wyciagów bankowych: Na liście Operacji bankowych dodano czynność umożliwiającą wykonanie potwierdzenia identyfikacji dla zaznaczonych Operacji bankowych.
• Delegacje PWS: Zmieniono sposób zaokrąglania wyliczanej diety z trzech do sześciu miejsc po przecinku.
Zmiana funkcjonalności
• Przelewy: Do opisu przelewu dodawane są informacje o numerach płatności, które częściowo rozliczyły płatności będące podstawą przelewu.
• Płatność/Zakładka dodatkowe: Wprowadzono możliwość zmiany proporcji podziału zakładki pomiędzy listy rozliczeń i przelewów.
• Delegacje PWS: Umożliwiono dołączenie jako kosztu delegacji dokumentu typu PKEwidencja.
Poprawione funkcje
• Delegacje PWS: Poprawiono błąd związany z zatwierdzaniem zobowiązania dla pracownika. Obecnie zarówno zobowiązanie jak i należność dla pracownika zmieniają stan na zatwierdzony w momencie zatwierdzenia całej delegacji.
• Import wyciągów bankowych: Poprawiono działanie identyfikacji podmiotów w sytuacji zmiany wskazania odpowiedniego podmiotu w programie. Błąd polegał na tym, że stare powiązanie było kasowane, a nowe nie było zapisywane.
• Rozrachunki wg kontrahentów: Poprawiono działanie filtra Przeterminowane > Dni.
• Zmieniono algorytm obliczania ZobowiązanieKsi (NależnośćKsi). Obliczane są tylko wówczas jeśli rozrachunek jest powiązany z zapisem i wartości oblicznane są na podstawie informacji z powiązanego zapisu. Wg starego algorytmu obliczane jest pole ZobowiązaniePLNHist (NależnośćPLNHist). Dodano również pole ZobowiązaniePLNHist-Ksi (NależnośćPLNHist-Ksi), które prezentuje różnicę pomiędzy wartością przeliczoną wg kursu historycznego a wartością zaksięgowaną.
• Prawa dostępu do rozrachunków w konfiguracji wielooddziałowej: Poprawiono błąd występujący w wersji 7.2. Brak dostępu do oddziału przekładał się na brak dostępu do dokumentu ewidencji przyporządkowanego do tego oddziału, ale nie przekładał się na brak dostępu do płatności będących elementami tego dokumentu.
• Poprawiono mechanizm wklejania z arkusza Excel dokumentów kasowych KW/KP.
• Naliczanie not odsetkowych: Dodano parametr w konfiguracji umożliwiający wybór sposobu naliczania odsetek, jeśli termin płatności wypada w dzień wolny od pracy (Narzędzia/Opcje/Ewidencje ŚP/Ogólne > Odsetki od 1-go dnia roboczego). Jeśli termin płatności wypada w dzień wolny od pracy, a zapłata jest dokonana pierwszego dnia roboczego po tym terminie, odsetki za zwłokę nie są naliczane.
Moduł: Księga
Nowa funkcjonalność
• Ewidencja dokumentów: Wprowadzono możliwość konfigurowania praw dostępu do definicji dokumentów ewidencji. Funkcjonalność dostępna jest na licencji złotej i platynowej. Aby prawa z definicji były egzekwowane należy zaznaczyć parametr w konfiguracji Narzędzia/Opcje/Ewidencja dokumentów/Ogólne > Prawa definicji ewidencji.
• Numeracja dekretów: Dodano możliwość użycia w schemacie numeracji symbolu oddziału.
• Import dokumentów handlowych i raportów KB z XML: Dodano możliwość importu faktur zakupu zawierających elementy VAT z oznaczeniem Rodzaj zakupu - Usługi.
• Różnice kursowe: Dla różnic kursowych obliczonych na podstawie rozliczeń księgowych zapisów powiązanych z płatnościami z dokumentów typu Zakup ewidencja lub Sprzedaż ewidencja wprowadzono podział różnicy kursowej na część związaną w wartością netto dokumentu oraz część przypadająca na kwotę podatku VAT.
• Rejestr VAT: Do wydruku Rozliczenie VAT dodano parametr umożliwiający wydrukowanie dodatkowego opisu dla dokumentów sprzedaży zawierających usługi świadczone poza terytorium kraju. Opis jest drukowany po zaznaczeniu odpowiedniego parametru.
Zmiana funkcjonalności
• Definicje słowników księgowych zostały przeniesione w konfiguracji do części Systemowe i dostępne są dla wszystkich licencji.
• Oddziałowość: Dla faktur wewnętrznych FWUE (FNNZ, FNNC) generowanych za pomocą czynności, zostaje automatycznie przenoszony oddział z dokumentu źródłowego.
• Dziennik: Zablokowano możliwość renumeracji dekretów nie będących w buforze księgowym. Czynności Renumeruj dziennik oraz Renumeruj dziennik BO dokonują renumeracji jedynie dekretów w buforze.
• eDeklaracje:Do schematu eDeklaracji VAT dodano pole PESEL (nie jest ono wymagalne).
• Renumeracja ewidencji dokumentów: Do czynności Renumeruj dodano parametr 'Pomiń zaksięgowane', którego zaznaczenie powoduje pomijanie podczas renumeracji dokumentów mających stan Zaksięgowany.
• Oddziałowość: Umożliwiono edycję pola Oddział na dokumentach ewidencji posiadających dokumenty źródłowe z innych modułów.
Poprawione funkcje
• Plan kont: W konfiguracji wieloodziałowej poprawiono przyporządkowywanie do oddziału kont walutowych pozabilansowych tworzonych automatycznie. Konto pozabilansowe otrzymuje takie samo przyporządkowanie do oddziału, jak powiązane z nim konto bilansowe.
• Poprawiono odświeżanie pola 'opis' na płatnościach w dokumentach typu sprzedaż i zakup. Po zmianie numeru dokumentu lub daty płatności aktualizowana jest zawartość pola opis.
• Deklaracje VAT: Poprawiono wydruk "ORD-ZU" tak aby dla podatnika będącego osobą fizyczną REGON pobierany był do właściwej pozycji (8).
• Oddziałowość: Poprawiono działanie filtra Oddział na listach. Wyjście z listy nie powoduje kasowania wcześniej ustawionego filtra.
• Delegacje PWS: Poprawiono błąd związany z rozliczeniem delegacji na zerową kwotę.
• e-Deklaracja CIT-8: zawartość dokumentu XML dostosowano do nowego wzoru schematu struktury danych.
• Schematy księgowe: Poprawiono uruchamianie czynności Sprawdź kod. Błędnie uruchamiana było sprawdzenie kodu całego schematu zamiast sprawdzenia kodu pozycji.
• Różnice kursowe statystyczne: Zmieniono sposób odczytywania kursu z tabeli kursowej. Kurs odczytywany jest wg daty ogłoszenia.
• CIT-8: Poprawiono sumowanie pola Razem w części G deklaracji CIT-8 w przypadku gdy na zaliczkach miesięcznych zaznaczono parametry 'podwójna zaliczka' oraz 'Nast. m-c'.
• Poprawiono błąd pojawiający się podczas generowania wydruku 'Informacja do PIT-36' z poziomu zaliczki na podatek PIT-5.
Moduł: Księga Inwentarzowa
Nowa funkcjonalność
• Do wydruków na liście Ewidencja środków trwałych: Dodano parametr "Tylko wartości bilansowe" domyślnie ustawiony na Nie.
• Wydruk Wartości środków trwałych: Generowanie wydruku w firmach wielooddziałowych wzbogacono o możliwość prezentacji zmian wartości wynikających ze zmian miejsc użytkowania poszczególnych środków trwałych.
Moduł: Systemowe
Nowa funkcjonalność
• Udostępniono możliwość drukowania seryjnego z listy do PDF jako wydruk do oddzielnych plików. Można seryjnie wydrukować np. wszystkie faktury z listy, które potem będą wysłane do klientów mailem. Jeśli wskazując lokalizację w której maja się znaleźć pliki w nazwie użyjemy znaku gwiazdki, część nazwy zostanie wygenerowana przez program. np. Faktura*.pdf otrzymamy pliki o nazwie FakturaFV/000001/10.pdf
• Wprowadzono możliwość wysyłania mailem dokumentów wydrukowanych jako pliki PDF. Aby możliwe było skorzystanie z funkcji wysyłającej wydruki mailem, należy:
1. Skonfigurować dostęp do serwera SMTP w konfiguracji programu (Narzędzia/Opcje/Systemowe/Asystent)
2. Przy wykonywaniu wydruku, po wybraniu "Wyślij email PDF", należy skonfigurować wzorzec email, na którym należy podać tytuł i treść emaila, oraz w jaki sposób ma być pobierany adres odbiorcy (jednorazowo skonfigurowany wzorzec będzie pamiętany przy kolejnych wywołaniach wysyłki maila)
• Dodano możliwość zablokowania wszystkich funkcji importu danych z menu: Plik | Import danych. Odpowiednia pozycja na prawach roli znajduje się w gałęzi Inne/Pozostałe/Simple/Import danych
• Wprowadzono możliwość wskazania Lokalizacji CRM jako cechy referencyjnej
• Udostępniono możliwość importu słownika cechy hierarchicznej z arkusza Excel. Wartości należy wkleić w oknie słownika definicji cechy. Poprawny format arkusza importu:
Path
RTV
RTV\Telewizory
RTV\Telewizory\LCD
RTV\Telewizory\Plazma
RTV\DVD
AGD
• Nowe ustawienie prawa dostępu pozwalające niezależnie konfigurować możliwość tworzenia/kasowania cechy grupującej (grupy) i edycji listy dostępnych wartości danej cechy grupującej (słownika cechy).
Nowe prawa:
Lista - Dodaj grupę
Lista - Dodaj podgrupę
Lista - Usuń grupę
Lista - Usuń podgrupę
• Obsługa drukarek PDFCreator, które pozwalają podobnie jak novaPDF używana z enova na przygotowywanie dokumentów PDF. PDFCreator jest to darmowa drukarka, którą każdy może używać i poprawnie działa na Terminal Serwerze.
• Dodano możliwość umieszczania dodatkowych informacji w nagłówku wydruku pod nazwą firmy. Nowe ustawienia dostępne są w konfiguracji programu, zakładka Systemowe | Wydruki nagłówek.
• Na oknie wydruku możliwość ustawienia nowego miejsca docelowego dla wydruków "Załączniki PDF". Opcja ta pozwala na wygenerowanie (wydrukowanie) dowolnego wydruku jako załączniki do poszczególnych danych na liście. Załączniki te są zapisane w formacie PDF i dostępne będą w oknie Asystenta enova.
• e-deklaracje: Wprowadzono możliwość skonfigurowania połączenia z serwisem e-deklaracji za pośrednictwem serwera proxy.
Zmiana funkcjonalności
• Poprawiono zachowanie cech historycznych na listach. Wartość cechy jest wyświetlana wg daty z kontekstu (z daty aktualności), a jeżeli nie ma, wg daty aktualnej enova.
• Poprawiono dodawanie wydruków do listy przy ustawieniach "Ustawienia czytane i zapisywane do folderu lokalnego".
• Usunięte skróty klawiaturowe CTRL+C i CTRL+V na listach danych. Teraz funkcje wklej dane i kopiuj dane dostępne są tylko z poziomu menu.
• Zmieniono sposób odtwarzania bazy danych z plików txt. Program najpierw sprawdza wersję bazy danych w archiwum i dopiero jeśli wersja bazy jest zgodna z wersją programu rozpoczyna proces kasowania starej bazy i odtwarzania z archiwum. Dzięki temu, jeśli archiwum pochodzi z wcześniejszej wersji i nie może zostać odtworzone, nie następuje skasowanie bazy danych.
• Uszczelniono prawa dostępu podczas dodawania nowych zapisów do bazy danych w przypadku, gdy określony dostęp do danych jest w trybie read-only.
• Usunięto rejestrowanie podczas instalacji enova w rejestrze systemowym kluczy odpowiadających za AWW.
• eDeklaracje: Poprawiono mechanizm formatowania dat w eDeklaracjach. Nie zależnie od ustawień regionalnych w Windows pobierana jest do eDeklaracji data w formacie RRRR-MM-DD.
Poprawione funkcje
• Zmieniono komunikat pojawiający się gdy operatorowi na roli nadano prawo do obiektu a odebrano prawa do wszystkich jego zakładek. Teraz pojawi się komunikat: Brak praw dostępu do formularza. Wyświetlenie formularza nie jest możliwe.
• Poprawiono wyświetlanie listy podpowiedzi w filtrze w nagłówku kolumny cechy historycznej.