konto usunięte

Temat: Wersja 7.4.3870 została opublikowana

Najnowszą wersję można pobrać na: http://www.enova.pl/site.php?s=178

Zmiany w wersji: 7.4.3870 2010-08-06
Moduł: Handel
Nowa funkcjonalność
• Wprowadzono weryfikator przy dodawaniu pozycji na dokumenty unijne, sprawdzający, czy pozycja ma wypełnione pole Rodzaj transakcji.
Zmiana funkcjonalności
• Na formularzu Umowy dodano pole Magazyn. Ponadto do mechanizmu masowego fakturowania umów (menu Relacje, Faktura, Nowy dla wszystkich) dodano możliwość wyboru Magazynu (lub wielu magazynów), z którego będą fakturowane zarejestrowane Umowy.
• Umożliwiono zmianę rozmiaru okna zamienników wywoływanego na dokumencie (np. FV).
• Na liście Obroty wg kontrahentów (Handel, Magazyn) umożliwiono przedstawienie wyników dla wszystkich magazynów, filtr Magazyn może pozostać pusty.
Poprawione funkcje
• Zmodyfikowano mechanizm przeliczeń walutowych dla dokumentów zaliczkowych. W przypadku wystawienia do pierwszej FZAL kolejnej z inną datą, system podawał niepoprawną wartość dokumentu, która wynikała z różnic kursowych.
• Zmodyfikowano algorytm Zamówionych zasobów. Przy włączonej agregacji pozycji występował problem po częściowym przekształceniu zamówienia do dostawcy (ZD) do dokumentu zakupu (ZK), znikał Zamówiony zasób na niezrealizowaną część towaru.
• Przy wykorzystaniu mechanizmu Subzasobów umożliwiono ręczne dodawanie zamówień od odbiorców (ZO) i wskazywanie na nich partii z wcześniej wygenerowanego zamówienia do dostawcy (ZD). Tak wskazany towar będzie można rozchodować tylko poprzez przekształcenie konkretnego zamówienia (ZO).
• Zmodyfikowano działanie parametru "Blokada sprzedaży" znajdującego się na karcie kontrahenta. Na dokumentach rozchodowych nie da się wybrać kontrahenta, który ma włączyny ten parametr.
• Zmodyfikowano działanie mechanizmu przeliczeń walutowych dla kontrahentów krajowych. Dla kontrahenta krajowego z przypisaną walutą obcą, gdy pozycje i wartość dokumentu były w walucie obcej, zmiana kursu na zakładce dodatkowe powodowała niepotrzebne przeliczanie wartości dokumentu wyrażonej w walucie obcej.
• Zmodyfikowano mechaznizm księgowania korekt kursów walut. W związku z tym na dokumencie korekty obejmującej kurs waluty pojawią się płatności, które służą wyłącznie odpowiedniemu zaksięgowaniu różnic kursowych, będą one widoczne tylko na formularzu dokumentu, ale nie będą drukowane.
• Zmodyfikowano działanie mechanizmu kopiowania cech do pozycji. Jeśli na definicji dokumentu włączony zostanie parametr Kopiowanie cech z dostawy oraz włączone zostanie Automatyczne wskazywanie partii towaru, cechy do pozycji z dostawy przeniosą się na dokument rozchodowy.
• Poprawiono generowanie dokumentów od brutto (np. paragonów, faktur fiskalizowanych) do umów cyklicznych liczonych od netto, w przypadku, gdy zaznaczono opcję "Cena z umowy".
Moduł: Kadry Płace
Nowa funkcjonalność
• Dostosowano naliczanie kwot dofinansowania na deklaracji WN-D do przepisów obowiązującego prawa. Zmiana będzie dotyczyła deklaracji za okresy sprawozdawcze przypadające po dniu 31 grudnia 2010 r. Poz. 39 =poz. 38 x[2 x (poz. 21+ poz. 27) + 1,8 x (poz. 22 + poz. 28) + 1 x (poz. 23 + poz. 29) + 1,6 x (poz. 24 + poz. 30) + 1,4 x (poz. 25 + poz. 31) + 0,6 x (poz. 26 + poz. 32)]
Zmiana funkcjonalności
• Uaktualniono wskaźnik waloryzacji podstawy zasiłków (procent): 106,5% z datą 01.07.2010.
Poprawione funkcje
• Poprawiono naliczanie potrąceń alimentacyjnych. W ostatniej wersji programu uwzględniana była kwota wolna od potrąceń, a powinien być tylko warunek ograniczenia 60%.
Moduł: Kasa
Nowa funkcjonalność
• W module księgowym dodano nową listę "Rozrachunki wg kontrahentów". Na liście udostępniono filtr segmentu konta, który pozwala wyfiltrować rozrachunki wg kont księgowych na które zostały zaksięgowane.
Zmiana funkcjonalności
• W przypadku rozliczania zapłat bez uzupełnionego pola 'Podmiot' domyślny zakres terminu określany jest na podstawie daty zapłaty o 30 dni wstecz.
• Wydruk Raport kasowy: W przypadku gdy na zapłatach pole "zapłata za" jest takie samo jak pole "opis" lub jest jego częścią na wydruku prezentowana jest tylko zawartości pola "opis". Zmiana dotyczy wydruków: raport kasowy (wg operatorów), raport kasowy (pełny), raport kasowy (tekst), raport kasowy (wspólny), raport kasowy.
Poprawione funkcje
• Poprawiono błąd polegający na braku na formatce rozlicz pól 'Kwota' oraz 'Do rozliczenia'.
• Poprawiono błąd pojawiający się podczas naliczania dokumentu cesji z listy ewidencji dokumentów.
• Przelewy:Poprawiono błąd związany z możliwością generowania kilku przelwów dla częściowo rozliczonych płatności.
Moduł: Księga
Zmiana funkcjonalności
• Dokumenty ewidencji: Zmiana działania weryfikatora który przed dodaniem nowego dekretu sprawdzał czy uzupełnione jest pole 'Dokument' i 'Opis'. Obecnie sprawdzane jest pole 'Dokument'.
Poprawione funkcje
• eDeklaracja VAT-UEK: Poprawiono prezentowanie elementów w cześci 'było' w schemacie xml korekty eDeklaracji VAT-UE. Elementy o zerowych wartościach prezentowane są z pustymi polami.
• KPIR: Poprawiono Wydruk 'KPIR-Zestawienie roczne' tak aby uwzględniał storno (zapisy przekreślone).
• Poprawiono błąd związany z zaznaczeniem parametru 'Przeliczaj od płatności (walutowe)' na rozszerzonych definicji dokumentu, dla dokumentów wystawianych w module handel.
• Poprawiono błąd polegający na niedostępności listy oddziałów w bazach wielooddziałowych.
• Poprawiono błąd związany z nadawaniem numeru ewidencji w przypadku gdy numeracja dla dokumentu ewidencji nadawana jest wg Symbol Okresu Wg daty dokumentu.
• Poprawiono działanie parametru w konfiguracji VAT 'Korekty sprzedaży bez daty powstania obowiązku (do uzupełnienia)' dla dokumentów wystawianych w module handel.
• Deklaracja VAT-7D: Poprawiono błąd związany z nie przenoszeniem się kwoty nadpłaty w deklaracji kwartalnej VAT.
Moduł: Księga Inwentarzowa
Poprawione funkcje
• Poprawiono algorytm obliczania amortyzacji według zasad MSR. Podstawa naliczania amortyzacji pobierana z daty naliczania.
Moduł: Systemowe
Nowa funkcjonalność
• Dodano do kontekstu na formularzu informacji o zaznaczonych pozycjach na podliście
• Rozwiązano problem z wysyłką raportu w ramach wiadomości e-mail gdy dane serwera pocztowego w konfiguracji były niepoprawne. Pojawiał się komunikat o przekroczeniu 255 znaków w polu Description. Teraz do pola opis na formularzu powiadomienia pojawia się ostatnie 255 znaków właściwego komunikatu błędu.
• Zmodyfikowano rejestrację wydruku na formularzu tak, że pole "Wydruk dla pojedynczego zapisu" jest domyślnie ustawione.
• Wprowadzono możliwość otwarcia formularza z listy Widok | Zmiany zapisu... dostępnej na formularzu.
Zmiana funkcjonalności
• Poprawiono zapis treści wykonanego wydruku do ChangeInfos (w przypadku włączonego logowania wykonywania wydruków) w przypadku, gdy podczas wydruku zaznaczono opcję "Edytuj raport przed wydrukowaniem".
• Zmieniono sposób ustalania katalogu na pliki odtwarzanych baz danych MSSQL. Zamiast katalogu instalacyjnego, pliki bazy danych trafiają do lokalizacji ustawionej w konfiguracji serwera.
Poprawione funkcje
• Zlokalizowano przyczynę występowania problemów w analizach wielowymiarowych
Przyczyną okazała się aktualizacja Microsoftu: Security Update for Microsoft Office Excel 2007 (KB982308).
Zalecane jest nie instalowanie bądź odinstalowanie powyższej aktualizacji.
• Rozwiązano problem z ustawieniami przechowywanymi lokalnie inicjowanymi globalnie. Pojawiał się komunikat związany z wczytywaniem ustawień.
• Poprawiono nadawanie praw obiektowych od strony operatora (wcześniej nadanie praw do edycji lub tylko do odczytu działało poprawnie tylko, jeśli wcześniej był ustawiony całkowity zakaz)
• Poprawiono komunikat błędu w przypadku uruchomienia wydruku z niepoprawnym (uszkodzonym) wzorcem aspx - wcześniej pojawiał się komunikat o braku pliku.
• Rozwiązano problem z zapisem wydruku w ramach podfolderu w menu drukowania. Problem pojawiał się gdy nazwa definicji raportu w ramach podfolderu rozpoczynała się od cyfry.
• Rozwiązano problem z zapisywaniem ustawień indywidualnych marginesów dla raportu.
Moduł: Web
Nowa funkcjonalność
• Wprowadzono możliwość wpisywania cech do stref czasu pracy. Po wskazaniu w konfiguracji cechy, na liście stref (formularz czasu pracy) pojawia się kolumna z możliwością edycji jej wartości. Cechę należy ustawić w konfiguracji Opcje | enovaNet | Kadry NET | Cecha opisująca strefę czasu pracy.