Temat: Waluty w Enova
Witam wszystkich serdecznie,Korzystamy z Enova + Sklep internetowy (Synchronizacja poprzez eksport pliku XML i import go do Enova).
Pojawił się pewien problem i potrzebujemy cennej porady.
Synchronizujemy zamówienia ze sklepu internetowego. Zamówienia tworzone są dla klienta incydentalnego. Nie chcemy przepełniać kartoteki klientów w Enova każdym kolejnym klientem. Dlatego skorzystaliśmy ze sprytnej funkcji klienta incydentalnego. Wszystko działa sprawnie, wysyłamy dziennie kilkadziesiąt paczek korzystając z dodatkowych modułów ułatwiających ich nadawania itd.
Pojawił się problem kiedy uruchomiliśmy anglojęzyczną wersję serwisu. Doszła nowa waluta EURO.
Teraz każde synchronizowane zamówienie mimo sprzedaży w walucie EURO pojawia się w ENOVIE jako PLN.
Jak ustawić by dla klientów INCYDENTALNYCH przenoszonych do Enova poprzez XML gdzie jest oznaczony kod kraju np "CZ" dla klienta z Czech - domyślną i automatyczną walutą było EURO i tak dla każdego nawet z USA kod kraju "US".
Problem objawia się tym, że do Enova przenoszona jest np wartość zamówienia 50PLN a powinno być 50 Euro.
Pamiętając o tym, że klient z Polski powinien mieć PLN jako domyślną walutę.
Podsumuję:
Każdy klient importowany poprzez XML do enova to klient Incydentalny (ma wypełnione wszelkie dane kontrahenta, odbiorcy, poprawie uzupełniony kraj dostawy) - problem w walucie.
Pozdrawiam serdecznie,
Michał