Joanna Rogosz

Joanna Rogosz właściciel, ASKAR
Joanna Rogosz

Temat: pytania początkujących

Witam,
Osoby rozpoczynające pracę z Enova często nie mogą poradzić sobie z banalnymi sprawami, na które nie można znaleźć odpowiedzi w materiałach udostępnionych przez producenta.
Program kupując również niewielkie firmy, których najzwyczajniej w świecie nie stać na zakup usługi wdrożeniowej, a szkolenia ciężko znaleźć.
Może takie osoby (jak ja - nie ukrywam, że czasem męczę się z jednym ustawieniem, którego nie mogę znaleźć a sprawia sporo kłopotów pomimo przewertowania materiałów w każdym możliwym kierunku) będą mogły również liczyć na pomoc znawców programu.

Przykład:
Jak w programie KPiR ustawić (albo jak wpisać dodatkowy dokument), żeby na wydruku KPiR widniał ZEROWY remanent początkowy? To że jest zerowy nie zwalnia podatnika od wpisania go do książki podatkowej.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam wszystkich użytkowników.
Michał Korycki

Michał Korycki skuteczne wdrożenia
systemu enova365

Temat: pytania początkujących

Dopóki nie wyjdzie wersja 9.3, należy wprowadzić PK z zerowym zapisem w kolumnie 15. To pozwoli poprawnie policzyć różnicę remanentową w deklaracji, ale na wydruku księgi wartość zerowa nie będzie pokazana (będzie dokument bez watości w żadnej z kolumn).

W wersji 9.3 to się zmieni.
Joanna Rogosz

Joanna Rogosz właściciel, ASKAR
Joanna Rogosz

Temat: pytania początkujących

Dziękuję za odpowiedź.
Próbowałam już wprowadzić dokument PK (PKE konkretnie) z kwotą zerową - do bufora - mogę zapisać, status Wprowadzony mogę nadać, ale przy predekretowaniu otrzymuję komunikat "Nie można predekretować ewidencji tego typu" no i nie widnieje na wydruku KPiR.

W opcjach / definicje dokumentów na zakładce "rozszerzenie definicji" w części Zatwierdzanie przy opcji "predekretuj dokument ewidencji" mam zaznaczone NIE - czy nie powinnam zmienić na "TAK"? Nie chcę sama zmieniać, bo nie wiem jak to wpłynie na późniejszą pracę programu z tym typem dokumentu.
Michał Korycki

Michał Korycki skuteczne wdrożenia
systemu enova365

Temat: pytania początkujących

W przypadku tego typu dokumentu, należy samodzielnie przejść na zakłdkę "Zapis KPiR", wprowadzić zerową wartość w polu "W tym remanent" i nacisnąć [Enter]. Wiem, że tam jest już zero, ale trzeba wprowadzić swoje własne zero :)

W tym momencie dokument zmieni stan na predekretowany i można go zapisać.
Joanna Rogosz

Joanna Rogosz właściciel, ASKAR
Joanna Rogosz

Temat: pytania początkujących

ALLELUJA:) Udało się:) Dziękuję po raz wtóry - właśnie o tego typu podpowiedzi mi chodziło gdy zakładałam ten temat - takich rzeczy nie znajdzie się w podręczniku ani w książce ćwiczeń, a bez tego ani rusz.

Pozdrawiam serdecznie
Joanna Rogosz

Joanna Rogosz właściciel, ASKAR
Joanna Rogosz

Temat: pytania początkujących

Witam ponownie,
Mam kolejne 2 pytania początkującego. Z góry dziękuję za pomoc.
Pytanie 1 - czy można ustawić w programie żeby numeracja pozycji kpir była miesięczna a nie roczna?
Pytanie 2 - chodzi o Ewidencję pojazdów a konkretniej o importowanie listy przejazdów z excela do enovy.
Stworzyłam plik excela - użyłam ustawienia "Użyj tytułów wskazujących na źródło danych" zgodnie z podpowiedzią programu. Wpisałam listę przejazdów do excela dokładnie z takimi formatowaniami jak w wierszach wyeksportowanych z enovy.
Zaznaczyłam w excelu całą tabelę razem z wierszem nagłówkowym - otrzymuję komunikat że są błędy i szczegóły w logu, którego część kopiuję poniżej:

Wartość pola "Wartosc" jest wymagana
Zapis: 0 - RP 12345- - - 0 (Lokalna)
Wartość pola "Dlugosc" jest wymagana
Zapis: - - 0 (Lokalna)
Wartość pola "Cel" jest wymagana
Zapis: - - 0 (Lokalna)
Wartość pola "Opis" jest wymagana
Zapis: - - 0 (Lokalna)

Będę wdzięczna za podpowiedź w jaki sposób należy wpisać dane do excela i jak prawidłowo zaimportować do enovy żeby to się udało...

Pozdrawiam serdecznieTen post został edytowany przez Autora dnia 05.06.13 o godzinie 16:28
Piotr Kozak

Piotr Kozak czujnik.blogspot.com

Temat: pytania początkujących

Dzień dobry,
Pani Joanno, z tego co pamiętam to numeracja KPIR musi być narastająca w roku, więc nie ma takiej możliwości.
Może Pani natomiast renumerować księgę za dany okres.
Odnośnie 2 pytania, proszę wysłać do mnie plik XLS, sprawdzę Pani i wyślę poprawione nagłówki.
Pozdrawiam,
Piotr
Joanna Rogosz

Joanna Rogosz właściciel, ASKAR
Joanna Rogosz

Temat: pytania początkujących

Witam serdecznie,
Długo mnie tutaj nie było.

Panie Piotrze - dziękuję pięknie za odpowiedź. Odnośnie eksportu do excela - okazało się, że w widoku kilometrówki miałam niewłaściwe kolumny - po ustawieniu właściwych, eksport idzie bezproblemowo.
Stwierdziłam, że jednak sama nie podołam i skorzystałam z pomocy krakowskiej firmy, która zajmuje się wdrożeniami enovy - znalazłam taką z rozsądnymi cenami i w ciągu 2 godzin zrobiliśmy to co sprawiało mi najwięcej problemów a jednocześnie nie przyprawiło o zawał serca po zobaczeniu faktury.

Pozdrawiam serdecznie i jeszcze raz dziękuję za życzliwość i pomoc.

Joanna

Temat: pytania początkujących

Podepnę się pod temat :)

Enova wdrożona, wszystko działa prawie jak powinno...
Zmieniliśmy bank, w związku z czym zaszła potrzeba zmiany numeru konta na wydruku.
I tu problem - o ile dodanie nowego banku nie było problematyczne i na dokumencie przy wybranej opcji przelew poprawnie drukuje się poprawnie nowy bank, to na dokumentach gotówkowych drukuje się stary numer konta.

Jak i gdzie to poprawić, żeby na wydruku był nowy numer konta?
Stanisław Ordon

Stanisław Ordon Konsultant
oprogramowania dla
sektora MSP / ERP

Temat: pytania początkujących

Proszę sprawdzić ustawienie w OPCJACH>>HANDEL>>PŁATNOŚCI, jaka jest ustawiona domyślna ewidencja środków pieniężnych dla rachunku bankowego. Najprawdopodobniej musi Pan w tym miejscu jeszcze to ustawić.
Sławomir Krajewski

Sławomir Krajewski Centrum Wdrożeń
Informatycznych Sp.
z o.o.

Temat: pytania początkujących

Dokładnie tak jak napisał Pan Stanisław.
Proszę sprawdzić również jaka jest domyślna Ewidencja Śp w ustawieniach operatora.

Temat: pytania początkujących

Dziękuję za podpowiedzi - sprawdziłem i faktycznie pominąłem Opcje/Handel/Płatności

Dziękuję za pomoc :)
Ryszard Kowalczyk

Ryszard Kowalczyk Wiceprezes Zarzadu,
Candelux Sp. z o.o.

Temat: pytania początkujących

Witam wszystkich.
To mój start na Forum i jednocześnie start z ENOVĄ. Od 1994 roku używałem Symfonię. Zachciało mi się wspólnej bazy dla wszystkich modułów i kupiłem sobie ENOVĘ nie wiedząc w co się pakuję. Dotychczas wszystkie programy
z jakimi miałem styczność w swoim długim życiu zawodowym uruchamiałem samodzielnie z pomocą instrukcji.
Z ENOVĄ wydaje mi się to nierealne. Autorzy opracowania w obszernym podręczniku opisali możliwości programu
pomijając zupełnie informacje jak daną czynność wykonać. Oczywiście są partnerzy ENOVY, którzy sprzedają
licencje i są gotowi pomagać przy wdrożeniu ale za cenę porównywalną z kosztem zakupu licencji.
W tej sytuacji inicjatywa grupy ENOVA aby w ramach forum zafunkcjonowała pomoc wzajemna jest niezwykle cenna. Osobiście rozszyfrowuję Kadry i Płace. Pozostałe moduły przypadły innym. Wprowadziłem wszystkich pracowników i poległem na próbie sporządzenia styczniowej listy płac. Po prostu lista płac jest pusta.
Mam nadzieję, że znajdzie się osoba, która oswoiła już sobie ENOVĘ zechce mi coś podpowiedzieć.
Łączę serdeczne pozdrowienia
Ryszard
Sławomir Krajewski

Sławomir Krajewski Centrum Wdrożeń
Informatycznych Sp.
z o.o.

Temat: pytania początkujących

Dzień Dobry,
Enova jest dużym systemem. Można ją wdrożyć samemu, jednak oznacza to rezygnację z wiedzy i wsparcia Partnera, a tym samym trafia się na drobiazgi, które wstrzymują cały proces.

Odpowiadając na pytanie p. Ryszarda.
Jeżeli wprowadził Pan Pracowników, w zakładce Etat -> Ogólne wprowadził Pan warunki zatrudnienia, to klikając na liście Pracowników "Nalicz Wypłatę" wprowadził Pan niewłaściwe parametry. Proszę ustawić następujące wartości:
Data listy płac: 2014-01-29
Data wypłaty: 2014-01-29
Okres: 2014-01-01...31
Naliczanie: Płatna z dołu
Typ wypłaty: Etat lub Warunkowo
Wszystkie pozostałe pola proszę pozostawić puste.

Zobaczymy czy wystarczy :)
Poproszę o "zwrotkę".
Grażyna Buryło

Grażyna Buryło Księgowa / Dyrektor
ekonomiczny

Temat: pytania początkujących

Witam serdecznie mam (pewnie banalne) pytanie nowicjuszki w Enova.
Wprowadzam bilans otwarcia po raz pierwszy w kolumnie "początek okresu" powinnam wprowadzić:
okres - poprzedni
zakres - względem bieżącego, 1, rok wstecz
ponieważ nie mam roku wstecz wprowadzam:
okres - bieżący
zakres - ręczny , ....1999-01-01
i wydawałoby się wszystko w porządku jednak jak dodaję kolumnę "koniec okresu" w której w pozycji zysk/strata wskazuję pozycję RZiS wynik jest wpisywany zarówno w kolumnie koniec okresy jak i początek okresu, próbowałam różnych ustawień i już skończyły mi się pomysły.
Na enovą przeszłam z CDN klasyka.
Będę wdzięczna za podpowiedź
Grażyna

konto usunięte

Temat: pytania początkujących

Witam wszystkich. Jestem bardzo początkującym użytkownikiem Enovy i mam problem ze stworzeniem numerów/kodów towarów. W jaki sposób nadać indywidualny kod/numer każdej sztuce danego towaru? Tj. gdy w magazynie mam np. 3 sztuki towaru monitor, to jak przypisać osobne kody każdej ze sztuk bez konieczności tworzenia trzech oddzielnych towarów? Próbowałam działać coś z cechami, kodami własnymi etc., ale niewiele mi to pomogło. Będę bardzo wdzięczna za wszelkie wskazówki.
Docelowo potrzebuję listy wszystkich kodów w celu wydrukowania etykiet, chociaż sam spis numerów na zwykłej kartce też wystarczy.

konto usunięte

Temat: pytania początkujących

chyba własnie trzeba tak zrobić.
Dodać cechę TYP czy co tam chcesz i gdzieś w konfiguracji tylko teraz nie pamiętam czy na definicji dokumentu? konfiguracji towarów, w każdym razie GDZIEŚ :) widziałem opcję "wymagaj cechy" np. przy sprzedaży etc..
Pewnie ktoś z kolegów doprecyzuje
Stanisław Ordon

Stanisław Ordon Konsultant
oprogramowania dla
sektora MSP / ERP

Temat: pytania początkujących

A ja zaproponuję cechy, ale nie towaru tylko pozycji na dokumencie. Być może coś takiego by wystarczyło. A działało by to mniej więcej tak.
1) w opcjach \handel\cechy\pozycje dokumentów tworzymy cechę dajmy na to wspomniany TYP i ustawiamy ją jako wymaganą
2) na definicjach dokumentów handlowych typu faktura sprzedaży, zakupu oraz na dokumentach magazynowych w zakładce wprowadzanie w sekcji "Cecha dokumentu/pozycji" dodajemy stworzoną cechę pozycji. Dodatkowo na dokumentach sprzedaży należy w tej samej zakładce zaznaczyć w sekcji "Pozycje" parametr "Kopiowanie cech z dostawy" (to pozwoli na przeniesienie cechy podczas sprzedaży towaru z wykorzystaniem funkcji wyboru konkretnej partii - klawisz F8 Dostawa towaru przy dodawaniu pozycji na fakturę)
3) w relacji handlowo/magazynowej na tych dokumentach na zakładce "Zachowanie" zaznaczamy na TAK opcję "Przenoszenie cech pozycji dokumentu"
4) na poszczególnych dokumentach wyciągamy sobie z organizatora widoku na listę pozycji tą właśnie cechę co ułatwi nam jej wypełnianie. Tym sposobem musimy wprowadzić tyle pozycji ile będzie tych kodów dla danego towaru :(
5) teraz na karcie towaru w zakładce "Pozycje/Magazynowe" lub "Magazyn/Zasoby" na listę wyciągamy sobie cechę pozycji TYP
6) jeśli chodzi o wydruk z tej listy możemy skopiować wszystkie pozycje do excela, lub przerobić/dorobić jakiś wydruk który będzie pokazywał te cechy.

proszę sprawdzić czy to rozwiązanie pomoże :)
pozdrawiam

konto usunięte

Temat: pytania początkujących

Zastosowałam już pierwsze proponowane rozwiązanie, ale dziękuję za pomoc :)
Mam jeszcze jedno drobne pytanie, jak w enovie stworzyć protokół przekazania? Którego dokumentu najlepiej użyć? Może ktoś już miał podobny problem i podzieli się rozwiązaniem? ;)

Następna dyskusja:

dwa pytania: kady oraz usta...




Wyślij zaproszenie do