Jakub Krauze

Jakub Krauze Dyrektor sprzedaży,
REDO Systemy
Przemysłowe

Temat: Oferta do odbiorcy = podpowiedź przy wystawianiu faktury

Witam
Chciałbym żeby program automatycznie wprowadzał na fakturę cenę z przygotowanej i zaakceptowanej oferty dla odbiorcy. W momencie wprowadzania produktu na fakturę w pierwszej kolejności chciałbym żeby podawana była cena z przygotowanej wcześniej oferty do odbiorcy (warunek: oferta jest czasowa (1-6 miesięcy) i powinna się sama anulować).
Stanisław Ordon

Stanisław Ordon Konsultant
oprogramowania dla
sektora MSP / ERP

Temat: Oferta do odbiorcy = podpowiedź przy wystawianiu faktury

Witam

Żeby ofertę przekształcić na fakturę z uwzględnieniem cen z oferty, należało by utworzyć dodatkową relację, która to wykona. Niestety w przypadku ofert nie ma w standardzie funkcji "okresu ważności oferty". Najprostszym sposobem byłoby dodanie cechy typu data i wprowadzenie jej na dokument. Ale taka cecha nie "anuluje" nam dokumentu. tylko będzie traktowana jako "opis". Ewentualnie można by próbować zrobić dodatkową funkcjonalność, tzw. taksa, który by coś takiego robił. Podstawowe pytanie jednak brzmi: co to znaczy "anulować ofertę"? Czy w programie miał by taki dokument być zablokowany do edycji, czy otrzymywać jakiś status?
Ze swojej strony zaproponował bym wykorzystanie zamówień od odbiorcy. Przerobić definicję dokumentu tak żeby był jak oferta, ale z zachowaniem funkcji rezerwacji ilościowej zasobu, którą to możemy ustalić, że będzie obowiązywała od - do.Ten post został edytowany przez Autora dnia 25.02.14 o godzinie 12:28
Jakub Krauze

Jakub Krauze Dyrektor sprzedaży,
REDO Systemy
Przemysłowe

Temat: Oferta do odbiorcy = podpowiedź przy wystawianiu faktury

Podstawowe pytanie jednak brzmi: co to znaczy "anulować ofertę"? Czy w programie miał by taki dokument być zablokowany do edycji, czy otrzymywać jakiś status?

Chodzi mi o to żeby oferta po wygaśnięciu daty nie była brana pod uwagę podczas wystawiania faktury, innymi słowy mówiąc nie miała przypisanego priorytetu.
Stanisław Ordon

Stanisław Ordon Konsultant
oprogramowania dla
sektora MSP / ERP

Temat: Oferta do odbiorcy = podpowiedź przy wystawianiu faktury

" Jakub K.:

Chodzi mi o to żeby oferta po wygaśnięciu daty nie była brana pod uwagę podczas wystawiania faktury, innymi słowy mówiąc nie miała przypisanego priorytetu."

A może rozmawiamy o zamówieniach algorytmicznych gdzie możemy ustawić priorytet ich realizacji w przypadku niewystarczających zasobów? :) Bo za bardzo nie wiem o jaki priorytet na ofercie Panu chodzi.
Jakub Krauze

Jakub Krauze Dyrektor sprzedaży,
REDO Systemy
Przemysłowe

Temat: Oferta do odbiorcy = podpowiedź przy wystawianiu faktury

Każda cena czy to hurtowa, detaliczna ma swój priorytet podstawiania (kolejność w jakiej system bierze pod uwagę ceny).
Stanisław Ordon

Stanisław Ordon Konsultant
oprogramowania dla
sektora MSP / ERP

Temat: Oferta do odbiorcy = podpowiedź przy wystawianiu faktury

W enovie dokumentom przypisujemy cenę domyślną na ich definicjach i wystawiając taki dokument będzie się domyślnie podpowiadała ta cena. Natomiast jeśli wystawiamy dokument w relacji do nadrzędnego to cena jest przenoszona (można to też odpowiednio skonfigurować w "zachowaniu" na relacji)
A jeśli chodzi o priorytety to przytoczę fragment podręcznika związanego z konfiguracją priorytetów cen w programie:

"Priorytet – istotny jest w przypadku cen wyliczanych na podstawie innej ceny, aby zachować poprawną kolejność obliczeń. Przykładowo – cena Detaliczna jest wyliczana na podstawie ceny Hurtowej. A więc cena Detaliczna musi być wyliczona później niż Hurtowa – dlatego cena Hurtowa ma przypisany priorytet 2, a cena Detaliczna – 3."

Natomiast co do "wygaśnięcia" oferowanej kontrahentowi ceny to na ofercie nie ma takiej funkcjonalności. Można przygotować czasową ofertę cenową dla kontrahenta z poziomu jego kartoteki lub z listy Przeceny okresowe. Wówczas tworząc ofertę będą na niej ceny, które będą obowiązywały wg ustawień przeceny okresowej.

Następna dyskusja:

Enova365 - komunikat przy z...




Wyślij zaproszenie do